tips på nya trådlösa hörlurar för filmtittande

Permalänk
Medlem

tips på nya trådlösa hörlurar för filmtittande

Tänkte införskaffa mig ett par trådlösa hörlurar för att titta på film på kvällarna, så att inte sonen och sambon vaknar.

Det enda alternativ jag har egentligen för att ansluta är bluetooth, till nvidia shield. Detta då förstärkaren inte klarar av att skicka vidare ljudet från HDMI till lineout på zon2. Och använda mig utav basenhet med kabel till "hörlurspluggen" i förstärkaren är inget jag vill göra, då försvinner hela smidigheten med trådlöst om jag måste dra ut/plugga in en kabel varje gång jag vill växla mellan hörlurar/högtalare.

Jag kör i dagsläget ett par Bose QC 35, och är väl inte jättenöjd med dem till film.
Det började med att jag hade rejäl delay, men det verkar av någon anledning ha försvunnit. Men sedan har jag börjat tycka att ljudet är rätt trist i dem vid filmtittande.

Fördelen med dem är att de sitter EXTREMT skönt på huvudet och över öronen.

Hörlurarna behöver inte ha NC eller några andra tuffa funktioner alls egentligen, det ska vara skönt att ha dem på sig i åtminstone 3h och det ska vara bra ljud samt i princip "delay-fritt". Allt annat är bara lull-lull som jag inte bryr mig om det finns eller saknas.

Så vad rekommenderar ni istället för de lurar jag har nu?

Permalänk
Medlem

@naaw: Sennheiser RS185. Sitter med dessa på huvudet i 5-6+ timmar utan problem. Samt att ljudet är riktigt bra, imo.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

@naaw: Sennheiser RS185. Sitter med dessa på huvudet i 5-6+ timmar utan problem. Samt att ljudet är riktigt bra, imo.

Citerar vad jag skrev i mitt inlägg då..

Skrivet av naaw:

Och använda mig utav basenhet med kabel till "hörlurspluggen" i förstärkaren är inget jag vill göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv Sony MDR-HW700 sen några år tillbaka, Otroligt bra vid Filmtittande.
Nu för tiden finns uppföljaren med tillägget DS

https://www.sony.co.uk/electronics/headband-headphones/mdr-hw...

https://www.trustedreviews.com/reviews/sony-mdr-hw700
Har en egen Reciever med Tosling in och ut, 1 HDMI ingång med ARC 3 HDMI ut och RCA stereo in.

enda problemet för mig har varit Batteriet som la av efter att jag inte använt dom på lång tid(läs Månader där jag hade dom på laddning hela tiden om jag minns rätt) vilket gjorde att jag fick skaffa ett nytt batteri och löda fast det, gick bra med Biltemas billigast lödkolv.

+
Ljud vid Film/serie/sport/tv/spel typ WoW Classic
Egen Reciever med många ingångar och någorlunda enkel att använda
9.1 Surround via HDMI 5.1 eller 7.1 via Toslink om jag minns rätt.
Flertalet inställningar för hur du vill ha din ljudbild.
Otrolig Bekväma
Både 2.4 GHz och 5 Ghz koppling.
-
Dyra
Ej för Musik
Krångliga Menyer som endast går att nå via TVbild vilket betyder HDMI måste användas för att nå dom.
Ostabilitet på de trådlösa banden på min efter att jag bytt till en Samsung HW-K960 Ljudlimpa, OBS detta kan ha att göra med vad som hellst och jag har inte sett någon annan ha detta problem på internationella forum, Jag har heller inte tittat på detta själv ordentligt och när den sitter vid datorn är kopplingen stabil.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk

Grado GW100. https://alatest.com/reviews/headphone-reviews/grado-gw100/po3...
Inte superbilliga men med stor sannolikhet bra ljud. Grado har mig veterligen aldrig gjort några dåliga lurar sett till ren ljudkvalite, men så är de inte heller någon jäkla elektronikjätte some Sony, Panasonic, etc som kan producera halvhjärtat designade produkter.
Är mycket nöjd både med mina lower end Grado SR80 let alone f.d toppmodellen PS1000