Radio Garden - Hur kan jag automatisera urvalet?

Permalänk

Radio Garden - Hur kan jag automatisera urvalet?

Radio Garden är en webbradio som är riktigt snyggt utformat. Den är helt fri och erbjuder allt från historiska händelser till alla radiokanaler världen över. Även radiokanaler som finns på mystiska öar mitt ute havet som ingen känner till.

Men jag vill automatisera detta urval igenom att ha en lista där jag klickar på och då ska jag få musik i högtalarna. Språket jag tänker använda mig utav är Java.

Så har ni några förslag på hur man kan göra?
Ett förslag som jag har är att man använder Java AWT för att styra musen så den klickar på runda spela-upp-pilen och URL skrivs in automatiskt igenom att musen flyttar sig och tangentbordet spelar en URL-vers och klickar på Enter

Alltså en robotmus.
Men finns det bättre metoder än att göra ett mus-och tangentmakro?

https://radio.garden/

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du menar med att automatisera urvalet, men hade jag velat göra en lista av de tillgängliga radiokanalerna hade jag:
1. Kollat var du skickar och vilken data du tar emot när du är inne på sidan
2. Skrivit ett pythonscript som requestar motsvarande data från från sidan för att ta emot information om kanalerna, t ex genom paketet Requests (superenkelt att använda)
3. Parsa datan, antagligen får du väl någon stream-url som du måste kunna spela upp på något sätt

Permalänk
Skrivet av Ponen:

Förstår inte vad du menar med att automatisera urvalet, men hade jag velat göra en lista av de tillgängliga radiokanalerna hade jag:
1. Kollat var du skickar och vilken data du tar emot när du är inne på sidan
2. Skrivit ett pythonscript som requestar motsvarande data från från sidan för att ta emot information om kanalerna, t ex genom paketet Requests (superenkelt att använda)
3. Parsa datan, antagligen får du väl någon stream-url som du måste kunna spela upp på något sätt

Hur ska man göra detta i Java?
Alltså bygga en webbläsare typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Men jag vill automatisera detta urval igenom att ha en lista där jag klickar på och då ska jag få musik i högtalarna. Språket jag tänker använda mig utav är Java.

Ta reda på URLerna till de streamar du vill ha i din lista. Det gör du enkelt genom att ha developer window (F12) i valfri browser och sen kolla vilken URL som laddas när du väljer radiostation.
Lägg sen in de i en lista och spela sen upp MP3orna som streamas. Vill du göra det i Java så verkar det gå att använda JFM (https://www.oracle.com/technetwork/java/javase/download-13762...), eller så kanske det finns nyare teknik för det.
Lättast är väl att göra det som HTML i en vanlig browser.

Permalänk

@iXam:

Tack för svar. Jag tror det blir lättast med ett musmacro