Problem med shield tv tillsammans med Hue Play HDMI Sync Box

Permalänk

Problem med shield tv tillsammans med Hue Play HDMI Sync Box

Hej har fått ett problem då jag försöker använda shield pro 2019 tillsammans med Philips Hue Play HDMI Sync Box. Det blir ingen bild utan bara svart när jag försöker koppla shielden genom Philips boxen.

Har fått Nintendo switch samt ps4 pro att fungera helt utan problem på samma uppsättning, det är bara shielden som inte fungerar. Har även testat med shield pro 2017 samt att byta ut hdmi kabeln och hdmi gång på boxen utan framgång. Mixtrade lite med färginställning och upplösningar lite i inställningarna på shield en med det gav inte heller någon framgång.

Kan se splash Nvidea logga när jag botar upp shielden men det verkar som att Philips hue sync boxen inte kan koda bild datan som shielden ger när den är igång. Appen Hue Sync till Hue Play HDMI Sync Box säger att den kan registrera att en HDMI är aktiv men att den inte kan registreras där shielden är inkopplad.

Resten av sakerna jag använder är en projektor BenQ W2000 som är kopplad med en trådlös HDMI dosa WDP02. Sedan är det inkopplat en Samsung soundbar till hdmi out på WDP02 och Philips hue boxen är inkopplad i hdmi 1 i WDP02. Sedan är konsolerna samt shielden inkopplad i hdmi 1-3 på hue sync boxen.

Finns det någon vänlig tech själ där ute som har någon idé vart problemet ligger? Eller är det bara att lämna tillbaka boxen/vänta på en uppdatering? Hjälp uppskattas då jag inte är så insatt i tv utrustning.
mvh koffe.

Länkar: https://www2.meethue.com/sv-se/p/hue-play-hdmi-sync-box/87186...
https://www.komplett.se/product/1144949/gaming/nvidia-shield/...
https://www.proshop.se/Repeater-Transceiver/BenQ-Wireless-Ful...
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/projektor/projektor...

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Bildexpert 📺

@BrainDrain56: Har inte använt produkten i fråga så mer ett försök till förklaring baserat på hur det fungerar i andra sammanhang. Att det inte fungerar med Nvidia Shield kan bero på att du behöver konfigurera om Hue-boxen för varje källa. Annars kanske den förutsätter att den får en signal på det sätt som fungerar med Switch och PS4. Jämför med hur PS4 buffrar senaste TV som du hade när du videoguiden. Byter man TV direkt förutsätter PS4 att samma TV fortfarande är ansluten och då kanske inte allt fungerar med den nya TV:n – tills man kör videoinställningarna igen.

Det kan också vara ett exempel på att det inte finns tillräckligt med HDCP-nycklar från Nvidia Shield. Varje instans på vägen behöver en nyckel för ljud och en för bild. En del källor genererar för få nycklar och du tar det slut på vägen. I ditt fall behöver du nycklar till Hue-box, soundbar, trådlös sändare och projektor, Så minst 8 nycklar. Och Shield kanske bara ger 6 eller 7 nycklar. Då släcks något på vägen. PS4 och Switch kanske ger fler nycklar och drabbas inte.

Det senare kan stämma av genom att minska antalet anslutningar. Koppla bort soundbar och trådlös koppling och se om det fungerar då.

Permalänk

Jag har nya shield pro 2019 och det funkar hos mig, har dock en receiver emellan,
Jag har istället problem med atv 4k, signalen tappas ofta och det visas brus på tvn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick det att fungera genom att starta nvidea SHIELDn i safe boot. Men detta är ingen lösning tyvärr har skrivit med båda nvidea och philips hue så förhoppningsvis kan någon hjälpa mig 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk

Ifall någon funderar så har philips släppt en uppdatering för ett tag sen så fungerar det felfritt nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W