Permalänk

eGPU eller ny bärbar?

Hejsan!

Min PC laptop som jag spelar med har tyvärr gett vika. Jag har också den senaste Macbook Pro 13 på 1.4 GHz och 8 ram som jag har som mer jobb dator.

Så min fråga är detta:

Ska jag köpa en Razer Core X samt grafikkort eller ska jag köpa ny PC laptop att spela på?

Jag har aldrig provat eller sätt någon köra med en eGPU, bara YT klipp på folk som får de att se väldigt bra och enkelt ut.
Prislappen kommer ligga på ungefär samma. Kommer lite billigare undan med en eGPU.

Budgeten ligger på max 10k

Spelar mest Rocket League och Dota 2 så det är inga värstingar till spel men jag ser gärna att allt flyter på.

Tack på förhand! Ha en fortsatt trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte heller testat eGPU men tänker väl mest på att det inte blir lika bärbart med en sådan jämfört om man inte har den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skippar du Egpu har du ju 3500:- sparat som bas till en ny pc.
Extern monitor behöver du ändå om inte ditt stackars thunderbolt ska skicka tillbaka bilden också.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Skippar du Egpu har du ju 3500:- sparat som bas till en ny pc.
Extern monitor behöver du ändå om inte ditt stackars thunderbolt ska skicka tillbaka bilden också.

Glömde nämna att en skärm finns tillgänglig med thunderbolt uttag

Permalänk
Skrivet av Tobitheo:

Faktiskt inte heller testat eGPU men tänker väl mest på att det inte blir lika bärbart med en sådan jämfört om man inte har den

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar bara hemma iallafall så själva lådan har jag inga problem med. Den går lätt att ställa undan om man skulle behöva också.

Permalänk
Medlem

Det kanske är jag som inte hänger med här... men att göra detta på en mac är alltså inga konstigheter? Förr i tiden så gick ju inte spel och mac hand i hand iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklaslarsson:

Spelar bara hemma iallafall så själva lådan har jag inga problem med. Den går lätt att ställa undan om man skulle behöva också.

Det är ju sant. Tänkte mest på att en bärbar är ju tänkt att vara just bärbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklaslarsson:

Spelar bara hemma iallafall så själva lådan har jag inga problem med. Den går lätt att ställa undan om man skulle behöva också.

Om den inte ska flyttaa från hemmet, varför ska du då kompromissa med bärbart, som ger högre priser och ljudnivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag kör en Core X med ett Vega 56 till min MBP. Det är onekligen smidigt att inte behöva sköta två datorer och att kunna köra grafikintensiva program i Mac OS, men prestandan och ljudnivån är båda sämre än på en hyfsad stationär. Hade jag kunnat göra om hade jag nog kört stationär och mindre bärbar, skulle nog bara rekommendera EGPU till folk som behöver bättre grafikprestanda i Mac OS för Final Cut och liknande.

Permalänk

Låter din Core X mycket alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den låter en del oavsett om grafikkortet används eller inte, ungefär i nivå med en stationär som jobbar under medelbelastning. Verkar som att de använt en undermålig PSU, har sett på nätet att folk satt in nya men inget jag försökt mig på.

Permalänk
Medlem

Har testat flera olika eGPUer med olika grafikkort och tycker de funkar bra. Har själv funderat på att gå över till endast eGPU via min Mac Mini och låta frun ta över min gamingburk. Enda problemet med det är väl egentligen att mitt Ghost chassi är mindre än många av eGPUerna och har ett 2089 Ti i sig så det känns som dubbel nedgradering. Kanske gör det för att lösningen faktiskt är mycket tystare med eGPUn jag har idag och att det är en rolig lösning.