Permalänk
Relik 📜

SweClockers Live! på Skyddsrummet

Lördag 9/11 gick SweClockers Live! av stapeln – en fullmatad fest med medlemmar och partners! Under kvällen gick kameran hos fotograf Johan Kvint varm runt både besökare och scenshow.

Håll till godo!

Allt från firandet av SweClockers 20 år

Besök galleriet här

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Håll till godo för det kommer fler bilder? Saknar prisutdelningen från tävlingarna och live-action duellen i pingvinstångskast som man fick uppleva i samband med det.

Edit: Om det inte kommer upp någon, finns det möjlighet att få tag i bilden när man står på scen och tar emot pris i shufflemouse tävlingen?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

När det ser litet och trångt ut även på bilder tagna med fisheye, då är det trångt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LeJoke:

Håll till godo för det kommer fler bilder? Saknar prisutdelningen från tävlingarna och live-action duellen i pingvinstångskast som man fick uppleva i samband med det.

Edit: Om det inte kommer upp någon, finns det möjlighet att få tag i bilden när man står på scen och tar emot pris i shufflemouse tävlingen?

Jag har sållat lite bland bilderna för att det ska bli hanterbart! Ska se om jag kan komplettera lite senare i veckan eller nästa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har sållat lite bland bilderna för att det ska bli hanterbart! Ska se om jag kan komplettera lite senare i veckan eller nästa.

Låter super, väntar med spänning Tack för ett bra event, hoppas på fler IRL träffar i framtiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt! Kul att ni delar både lite video och bilder
Önskade helt klart att jag hade kunnat komma, men men... Kanske om 5 eller 10 år?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Thomas:

Trevligt! Kul att ni delar både lite video och bilder
Önskade helt klart att jag hade kunnat komma, men men... Kanske om 5 eller 10 år?

Kul att det uppskattas! Förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ser ut som att det var riktigt skoj! Hur många blev ni till slut?
Ett som är säkert är att vi alla ..eller ja, i princip alla på SweC är 30+ ...lågt räknat

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Roligt att se bilder! Önskar jag hade kunnat komma, men jag får leva genom bilderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jösses vad gamla alla är (inkl mig själv). Är vi en utdöende sort? Hur ska vi locka till oss yngre generationer? Lägga till Fortnite i speltesterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Skulle oxå vara kul att veta hur alla bartenders upplevde denna ansamling. Dom är nog vana vid något "annat" än denna nördiga afton. Minst stökiga kvällen dom haft detta år kanske

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Jösses vad gamla alla är (inkl mig själv). Är vi en utdöende sort? Hur ska vi locka till oss yngre generationer? Lägga till Fortnite i speltesterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det var en väldig blandning av alla åldrar på eventet. Tänk även på att det var 18+ vilket kan förskjuta fördelningskurvan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Jag tycker det var en väldig blandning av alla åldrar på eventet. Tänk även på att det var 18+ vilket kan förskjuta fördelningskurvan.

Då det var ett 20-års jubileum och många av de inbjudna var de som varit med på forumet i minst 10 år iallafall så försvinner många av de under 20 år per automatik.
Jag håller med att det är väldigt trevligt när folk ändå mellan 18-65 kan umgås under trevliga former.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Ser ut som att det var riktigt skoj! Hur många blev ni till slut?
Ett som är säkert är att vi alla ..eller ja, i princip alla på SweC är 30+ ...lågt räknat

Snick-snack. Jag blev 25 i våras.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Jösses vad gamla alla är (inkl mig själv). Är vi en utdöende sort? Hur ska vi locka till oss yngre generationer? Lägga till Fortnite i speltesterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Är själv 14 och känner inte en enda person(under 18) som är datorintresserad. De flesta är ju (tyvärr)nöjda så länge det går att spela.

Permalänk
Medlem

@Joppis: Vi är som de gamla alverna i Tolkiens värld, snart seglar vi till Valinor och världen ser oss aldrig mer :-).

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Snick-snack. Jag blev 25 i våras.

Förlåt. Jag menar 25+ men ser ut som 30+ ...lågt räknat.
Just kidding.
Ja det va några enstaka under 30, och det är kul att det iaf finns några stycken som föra stafettpinnen vidare.

Skrivet av elhund:

@Joppis: Vi är som de gamla alverna i Tolkiens värld, snart seglar vi till Valinor och världen ser oss aldrig mer :-).

Usch ja... Och om 20 år börjar historien om och det kommer väl låta likadant på forum som heter Swedroiders, Swepadders och Swephoners ...Ja, kanske rent utav Swenfluencers, Swegrammers, Swebookers, Swetwitchers, Swesnappers och Swetokers..

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lastninja:

Förlåt. Jag menar 25+ men ser ut som 30+ ...lågt räknat.
Just kidding.
Ja det va några enstaka under 30, och det är kul att det iaf finns några stycken som föra stafettpinnen vidare.

Jag fyllde precis 20 om mina kollegor fick bestämma o.o

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag fyllde precis 20 om mina kollegor fick bestämma o.o

Datornördelitens babyface since smartidiot89 på nhw
Brukar va så när man är från bondvischan, men nu näru är storstadsbo så kanske du kommer ikapp oss andra. Brukar bli så när bönderna flyttar in till storstadsdjungeln att ålderns höst gör entre, men har du tur så klarar du dig tills den dagen vi alla är medlemmar i Swekryckers och Diabetblaskers.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lastninja:

Datornördelitens babyface since smartidiot89 på nhw
Brukar va så när man är från bondvischan, men nu näru är storstadsbo så kanske du kommer ikapp oss andra. Brukar bli så när bönderna flyttar in till storstadsdjungeln att ålderns höst gör entre, men har du tur så klarar du dig tills den dagen vi alla är medlemmar i Swekryckers och Diabetblaskers.

Haha, det finns nån som minns mitt gamla nick och ursprung i alla fall! Jag bor faktiskt i Gävle numera vilket får ses som ett steg ned från Linköping i kategorin "storstad".

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Haha, det finns nån som minns mitt gamla nick och ursprung i alla fall! Jag bor faktiskt i Gävle numera vilket får ses som ett steg ned från Linköping i kategorin "storstad".

Fair enough.. Trodde du gått o blivit nollåtta för jobbets skull. Innan nhw har jag för mig du var ökänd för att rage'a loss på amd-forum ..o eventuellt även på sweclockers.

Jomen det faller sig naturligt för mig och några andra att man kommer ihåg vissa users, mods o admins från div ställen. Allt från irckanaler, emulator-gurus/coders från mitten av 90-talet, warezprofiler, till tomshardware med thomas pabst som var en av dom första som gjorde klockning mainstream innan han gick under jorden (men innan dess skröt han på sin tomshardware-profil att han hade så lätt att träffa tjejer att folk skulle bli avis om dom visste ..har för mig att en viss smartidiot89 gjorde nått liknande), till edin och speciellt andreas d som var näst intill den enda nyhetsrapportören under många år på SweC. Självklart kommer man även ihåg resten av swec/nhw folket, o profiler från andra enthusiastsajter. Det var några år när du själv stod för typ 80% av sajternas nyheter först på nhw, och sedan på swec, där jag tror du till stor del avlöste dimestam - ja, du drev nyhetsrapporterandet nästan helt solo.

Nu när du är chefredaktör o allt så kanske nån skriver ihop en Wiki om dig (och övriga clockers-profiler).
Tills dess kommer det vara en gåta om du blir "The Famous" eller "The Infamous" smartidiot89

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Åh Puyo Puyo Tetris, det borde fler få uppleva!

Permalänk
Medlem

Någon som fick med sig fel goodiebag påse hem från Patricia? Låg en vit tröja I min, men de hittade den inte i garderoben när jag skulle gå ut.

Plz hör av er om ni vet något :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Åh Puyo Puyo Tetris, det borde fler få uppleva!

Har inte Switch men det blev att ladda ned Tetris till telefonen dagen därpå.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Har inte Switch men det blev att ladda ned Tetris till telefonen dagen därpå.

Finns på ps4 också 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lidodido: Tack för tipset! ^^

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna fler bilder från prisutdelning för tävlingarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lastninja:

Fair enough.. Trodde du gått o blivit nollåtta för jobbets skull. Innan nhw har jag för mig du var ökänd för att rage'a loss på amd-forum ..o eventuellt även på sweclockers.

Jomen det faller sig naturligt för mig och några andra att man kommer ihåg vissa users, mods o admins från div ställen. Allt från irckanaler, emulator-gurus/coders från mitten av 90-talet, warezprofiler, till tomshardware med thomas pabst som var en av dom första som gjorde klockning mainstream innan han gick under jorden (men innan dess skröt han på sin tomshardware-profil att han hade så lätt att träffa tjejer att folk skulle bli avis om dom visste ..har för mig att en viss smartidiot89 gjorde nått liknande), till edin och speciellt andreas d som var näst intill den enda nyhetsrapportören under många år på SweC. Självklart kommer man även ihåg resten av swec/nhw folket, o profiler från andra enthusiastsajter. Det var några år när du själv stod för typ 80% av sajternas nyheter först på nhw, och sedan på swec, där jag tror du till stor del avlöste dimestam - ja, du drev nyhetsrapporterandet nästan helt solo.

Nu när du är chefredaktör o allt så kanske nån skriver ihop en Wiki om dig (och övriga clockers-profiler).
Tills dess kommer det vara en gåta om du blir "The Famous" eller "The Infamous" smartidiot89

Nån dag kanske man blir storstadsbo, men det finns en liten människa i mitt liv som håller kvar mig i Gävle åtminstone ett par år till...

Haha, just biten om tjejer känns främmande för mig personligen då jag under hela tiden på AMD Forum, NordicHardware och några år in på SweClockers hade samma partner i 9 år. Däremot doppade jag tårna i extrem överklockning tillsammans med @Calathea och @Snowman89 och har satt egna system under torris samt assisterat andra när de lekt med kväve. Kan säg att jag minns dig också, åtminstone till användarnamnet!

Bilden av att jag skrev merparten av alla nyheter på NordicHardware och delvis även SweClockers en tid är väl inte helt fel, men det var också min stora passion i livet! Jag skrev och testade ändå prylar dagligen i tre års tid utan direkt ersättning då det var en hobby, som med tiden blev större än mitt personliga behov att faktiskt bygga datorer. Idag har det skett en förflyttning hos mig igen och nu går mitt engagemang helhjärtat åt den gemenskap SweClockers är. Jag tycker fortfarande att nyheter är jävligt roligt, men mycket av mitt driv går åt till att värna det fina vi har i forumet (även om mycket sker bakom kulisserna) istället.

Jag protesterar inte om någon väljer att göra en Wikipedia-sida om mig, men måste den smarta idioten nämnas?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner