Permalänk
Medlem

Uppgradera från gtx 970?

Tänkte bara se va folket tycker, om man ska eller om man ska vänta.

Har idag ett zotac gtx 970 amp omega edition och går i tankarna om man ska uppgradera eller inte.

Spelar mest i 1080P idag som cs go, Wither 3, battlefield 5 osv

Permalänk
Medlem

Om det funkar bra så finns det väl inget skäl till byte? Eller är det något du saknar som ett nytt kort kan ge?

Permalänk
Avstängd

Som @Def_Dog nämner.

Men, om du vill uppgradera för skoj så är RX5700 eller begagnat Vega 56, GTX1070 bra kandidater för en prestandaskjuts uppåt.

Även 1440P-redo om du vill uppgradera skärmen senare.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

Tänker mest dom nyare tyngre spelen som kommer runt hörnet som man gärna vill ha lite högre inställningar på.

Ja har vart lite inne på Vega kort samt rx korten.
Har en ny gaming skärm från asus 144hz så den borde funka för de?

Vet int hur stor skjuts det blir om man byter? Märker man nå skillnad direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nya gtx 1660 super Inge o tänka på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skillnad lär du märka om du går mot GTX1070/V56 eller vassare RX 5700.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Tänkte bara se va folket tycker, om man ska eller om man ska vänta.

Har idag ett zotac gtx 970 amp omega edition och går i tankarna om man ska uppgradera eller inte.

Spelar mest i 1080P idag som cs go, Wither 3, battlefield 5 osv

Har du en budget vi kan utgå ifrån?

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU och har du tänkt att behålla den ännu?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja har i7 6700k 16gb 3400mhz ram .

Ja tänkt som mest ca 4000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Ja har i7 6700k 16gb 3400mhz ram .

Ja tänkt som mest ca 4000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det väl närmast att hoppas på något bra erbjudande på något bra RX 5700 eller RTX 2060 Super på black friday skulle jag föreslå annars ligger priserna lite högre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja om man int kike på amazon för där kan man få ett ex 5700 xt för under 4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul med så mycket svar direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Viking
Skrivet av Ghuntax:

Ja om man int kike på amazon för där kan man få ett ex 5700 xt för under 4

Skickades från m.sweclockers.com

Du får nog inget rx 5700 xt för under 4k på amazon

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Har då sett de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pris och prestanda är dock inte allt. För mig är också en låg ljudnivå väldigt viktig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jo visst e de så. Man vill int att de ska låta som ett vindkraftspark direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter i exakt samma sits som trådskaparen och ska uppgradera ifrån ett 970 kort.
Min setup : Intel i7-4790k, Corsair H80I V2, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3, 2x8GB Corsair Vengeance(osäker exakt vad jag har här), Fractal define R6 och en 1440p skärm(AMD Freesync).

Självklart är prestandan i spel den främsta orsaken till uppgradering men vill även få ner min ljudnivå(nuvarande kort är av blower typ och väsnas rejält).

Vill spela Red Dead Redemption 2 utan att skala ner upplösningen som jag är tvungen att göra idag. Har kikat på följande kort

RTX 2070S https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156510
RTX 2070S https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156519
RX 5700 XT https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5170376
RX 5700 XT https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174173

Alltid kört Nvidia och är rejält osäker när det kommer till AMD. Priserna säger dock att jag borde köra på AMD men kommer jag tappa mycket prestanda om jag tar den vägen? Av korten jag kikat på är Red devil och gaming x trio det som lockar mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luri:

Sitter i exakt samma sits som trådskaparen och ska uppgradera ifrån ett 970 kort.
Min setup : Intel i7-4790k, Corsair H80I V2, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3, 2x8GB Corsair Vengeance(osäker exakt vad jag har här), Fractal define R6 och en 1440p skärm(AMD Freesync).

Självklart är prestandan i spel den främsta orsaken till uppgradering men vill även få ner min ljudnivå(nuvarande kort är av blower typ och väsnas rejält).

Vill spela Red Dead Redemption 2 utan att skala ner upplösningen som jag är tvungen att göra idag. Har kikat på följande kort

RTX 2070S https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156510
RTX 2070S https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156519
RX 5700 XT https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5170376
RX 5700 XT https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174173

Alltid kört Nvidia och är rejält osäker när det kommer till AMD. Priserna säger dock att jag borde köra på AMD men kommer jag tappa mycket prestanda om jag tar den vägen? Av korten jag kikat på är Red devil och gaming x trio det som lockar mest.

Har du amazon Luri?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det har jag tyvärr inte. Har inte haft nytta av att ha det än.

Permalänk
Medlem

Finns bra priser där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skullle satsa på ett Rx 5700 eller Rx5700xt för man får mycket för pengarna. Men annars om du gillar Nvida så är ju ett 2060 super ett stort steg upp jämfört med ditt

Ska själv välja ett RX 5700 XT till mitt nya bygge. Har idag ett 980 TI men börjar få svårt att hänga med.

Kört en del BF5 med ett 1060 6gb på min laptop också och går att spela men går inte att maxa i 1080p om man vill ha 60hz :s

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk

@luri: Red devil är det du vill ha utav de du länka. Är de o två andra man ska kolla på när det kommer till Rx 5700XT korten då resten hålller tveksam kvalitet.

Nvidia är såklart trevligt i mångt o mycket men kostar ju en slant mer. Dock i prestanda förlorar du inte mycket då 5700XT ligger mellan ett 2070/2070 super. Så du kommer ju få ett väldigt lyft jämfört med det du sitter på idag

Själv kommer jag köpa ett Red devil till julen för att ersätta mitt 980 TI. Tänkte gå Nvidia först men vill spara så jag har råd till en ny Skärm också

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk
Medlem

Det blev ett rtx 2070 super till slut och jäklar vilken skillnad det blev! Kostar en hel del men om man slår ut det på hur länge jag kommer kunna använda kortet så är det inte så dyrt längre.

Permalänk
Medlem

@luri: Det kommer du nog kunna använda ett tag!

Permalänk
Medlem

@luri trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Råkade bli ett rx 5700 xt nu under black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och det visade sig bara vara skräp me de kortet så efter 2 dagar vart de o skicka tillbaka de på ångerrätten då det va så sjukt mycket strul o datorn levde sitt eget liv samt byggkvaliten alldeles oacceptabel!!

Råkade bli ett EVGA GeForce RTX 2070 Super 8GB FTW3 Ultra Gaming ist

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Och det visade sig bara vara skräp me de kortet så efter 2 dagar vart de o skicka tillbaka de på ångerrätten då det va så sjukt mycket strul o datorn levde sitt eget liv samt byggkvaliten alldeles oacceptabel!!

Råkade bli ett EVGA GeForce RTX 2070 Super 8GB FTW3 Ultra Gaming ist

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att det fortfarande finns bekymmer med korten. Jag vill verkligen att AMD kommer ifatt så att vi får större utbud.

Men grattis till ett schyst kort! Vad kör du för cpu? Min anledning att köpa nytt kort var för att jag fick ett sånt enormt sug att spela Red Dead Redemption 2 och fy fan rent ut sagt vilket vackert spel när man kan köra lite högre inställningar. Tror inte att jag någonsin kommit på mig själv att stanna upp mitt i spelande och bara beundra utsikten. Dock har jag upptäckt att min lilla AIO cpu kylare inte är det mest optimala när det kommer till att spela krävande spel så nästa inköp blir en bättre kylare helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luri:

Tråkigt att det fortfarande finns bekymmer med korten. Jag vill verkligen att AMD kommer ifatt så att vi får större utbud.

Men grattis till ett schyst kort! Vad kör du för cpu? Min anledning att köpa nytt kort var för att jag fick ett sånt enormt sug att spela Red Dead Redemption 2 och fy fan rent ut sagt vilket vackert spel när man kan köra lite högre inställningar. Tror inte att jag någonsin kommit på mig själv att stanna upp mitt i spelande och bara beundra utsikten. Dock har jag upptäckt att min lilla AIO cpu kylare inte är det mest optimala när det kommer till att spela krävande spel så nästa inköp blir en bättre kylare helt klart.

Man tackar 😊
Ja riktigt tråkigt det är och kan inte förstå hur ett företag som asus kan låta ett så litet men rejält fel bara få va.

Ja har en intel i7 6700k med corsair h110i kylare.

Vad kör du?

Skickades från m.sweclockers.com