Permalänk
Medlem

"no signal" ihop med ny dator?

Det är så att min nya dator kom idag och jag får inte igång skärmen.. använder mig av DP och skärmen funkar helt felfritt på min gamla dator men nu så får jag bara no signal så jag undrar vad som kan göras åt detta? Snälla kom med tips..

Förtydligade rubriken från "DP port no signal på ny dator behöver eran hjälp"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kontrollera att du kopplat skärmen till grafikkortet och inte moderkortet.

Permalänk
Medlem

Eftersom den funkar på din gamla dator är det något med ditt grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Viking
Skrivet av Vickez:

Det är så att min nya dator kom idag och jag får inte igång skärmen.. använder mig av DP och skärmen funkar helt felfritt på min gamla dator men nu så får jag bara no signal så jag undrar vad som kan göras åt detta? Snälla kom med tips..

Dra ut kablarna (ström och dp) ur skärmen och sedan vänta några sekunder, sätt sedan i dom så kanske det funkar. Har hänt för mig med, men eftersom din är en helt ny dator så vet jag inte.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Om du menar att du köpt en ny dator som fraktats så bör du kolla att inget flyttat på sig under transporten, prova också att montera om grafikkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Testa att slå av "fast boot" i windows. Alltså att det inte ska ladda upp Windows i" fast boot " hade liknande problem att det vart" no signal " när jag hade det aktiverat. Allt löste sig när jag slog på normal boot.
Iofs så funkade skärmen om jag slog av datorn och slog på den igen kanske inte helt samma problem som du har men kanske värt att testa
Vart du gör det kommer jag tyvärr inte ihåg

Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com