Permalänk

Trasigt MSI 1080

Tjena! Från ena dagen till den andra så valde mitt grafikkort att ge upp. Helt plötsligt när jag kom hem från jobbet så kunde jag inte starta datorn. HELT DÖD.
Trodde först det va nätagget, men när jag kopplar ur GPUn så startar den upp.
Nån mer som haft lika? Finns det nån lösning och vad gör jag om det inte finns nån. Garantin på 3år har överskridits så var gör jag nu? Är det bara att slänga eller?

Datorn är alltså HELT bäcksvart och tyst när jag försöker sätta igång den, inte det minsta liv.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AndImLikeWTF:

Tjena! Från ena dagen till den andra så valde mitt grafikkort att ge upp. Helt plötsligt när jag kom hem från jobbet så kunde jag inte starta datorn. HELT DÖD.
Trodde först det va nätagget, men när jag kopplar ur GPUn så startar den upp.
Nån mer som haft lika? Finns det nån lösning och vad gör jag om det inte finns nån. Garantin på 3år har överskridits så var gör jag nu? Är det bara att slänga eller?

Datorn är alltså HELT bäcksvart och tyst när jag försöker sätta igång den, inte det minsta liv.

Prova sätt kortet i en annan PCI-express-port och se ifall det är samma sak. I så fall så kan du prova med ett annat grafikkort (om du har något liggande såklart), eller prova första grafikkortet i en annan dator också.

Kan vara så att det är moderkortet eller nätagget som har fått en smäll

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Prova sätt kortet i en annan PCI-express-port och se ifall det är samma sak. I så fall så kan du prova med ett annat grafikkort (om du har något liggande såklart), eller prova första grafikkortet i en annan dator också.

Kan vara så att det är moderkortet eller nätagget som har fått en smäll

Allt det är provat. Annan PCI ger samma resultat.
Men med ett annat grafikkort startar datorn.
Så jag vet till 100% att det är grafikkortet det är fel på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AndImLikeWTF:

Allt det är provat. Annan PCI ger samma resultat.
Men med ett annat grafikkort startar datorn.
Så jag vet till 100% att det är grafikkortet det är fel på

Skickades från m.sweclockers.com

Ajdå, då är det tyvärr inte mycket mer man kan göra

Permalänk
Medlem

Sålde en 1660 Ti med liknande skick för 2500 kr nyligen. Jag skulle säga ganska bra pris på 1080

Permalänk
Medlem

Du kan få 4,6 GHz med 6700k, jag har tappat bort och använder noctua NH-D15 och vid 4,6 GHz under belastning har jag temperaturer runt 70 celsius.