Permalänk
Medlem

Så du har skaffat ett VR headset!

Vad exakt gör du med det? En enkel rak fråga 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett HTC-Vive för ett år sen ungefär, blev att jag körde beat saber med mods för det mesta. Sen sålde jag den eftersom den bara blev liggandes.

Permalänk
Medlem

Racing, racing och ännu mera racing.

När jag hade ett ordentligt rum blev det även en del andra spel, Robo Recall är ju t.ex. sjukt roligt. Tyvärr var det en kort vistelse i ett sådant rum och nu är jag inskränkt i ett hörn med snedtak, inte så VR-vänligt.

Men det gör inte så jättemycket, när jag spelar så är det nästan alltid iRacing eller Project Cars och då är VR underbart. Har testat spela utan ett par gånger men det går inte, dels är det förbannat tråkigt och dels så blir mina varvtider slaktade.

Om en månad eller två får jag tillgång till kontoret (=man cave) och har laddat upp med lite olika spel till dess, något jag ser fram emot.

VR är inte en fluga, det är här för att stanna. Kommer kanske inte bli något som ligger på var mans hylla än på flera år men så småningom. När priset blir lite mer humant samt när det finns bra lösningar för trådlöst, högre FOV samt högre pixeltäthet så kommer det nog bli ganska mainstream. Om det inte kräver en dator från NASA för att driva det men med foveated rendering så ska det nog gå bra.

Permalänk
Medlem

Oculus Quest

Beat Saber, diverse homebrews och kör lite PCVR titlar genom Virtual Desktop. Sjukt kul men komforten kunde varit bättre, men det trevliga med headsetet är att det är väldigt modbart.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag spelar spel, kollar på en del VR-videor, flummar runt en hel del i Google Earth VR (vilket verkligen är helt fantastiskt). Spenderar även en del tid i Rec Room bara med att prata med andra och lira lite småspel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous dagligen sedan jag gjorde vad jag påstod att jag inte skulle göra: Uppgraderade från min Vive till en Valve Index. Det sved i plånkan, men gjorde gott för själen.

Förut blev det max en timme åt gången p.g.a den låga upplösningen, nu kan jag sitta i timmar och spela varje dag. Elite och Index är en match made in heaven!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Är på gång och skaffa Oculus Quest, men drar ut på det i det längsta. Kommer troligen mest sitta kopplad vid burken (när Link kommer ut), men vill ha den trådlösa möjligheten och vill inte heller ha ”satelliter” hängande på väggarna. Ungarna kanske kommer köra lite trådlöst. Kommer modda det med HTC’s audiostrap och extra batteripack, men den stora frågan är fortfarande: Kommer man använda det så mycket att det är värt att slänga ut mellan 8-10K på något som kanske bara kommer samla damm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Otroligt förvånad att inte en enda människa har nämnt porr ännu. Är sweclockers otroligt tråkiga människor, eller skäms ni bara för att nämna det?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Beat Saber!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Otroligt förvånad att inte en enda människa har nämnt porr ännu. Är sweclockers otroligt tråkiga människor, eller skäms ni bara för att nämna det?

Jag vet inte ens hur det där funkar haha (och har inte tagit reda på det på 9 månader heller).
Sitter bara i spelen eller i steams VRmiljö innan jag startar spelet. Där finns inge sånt direkt.

Back to topic.
Jag skaffade en Samsung Odyssey + i vintras. Främst för Elite dangerous vilket fungerar galant!
Men det är så mycket utrustning som ska fram varje gång (HOTAS + VRheadset)att det inte spelas lika ofta längre. Beat Saber blir det nog mest nu för tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Otroligt förvånad att inte en enda människa har nämnt porr ännu. Är sweclockers otroligt tråkiga människor, eller skäms ni bara för att nämna det?

Haha hade förväntat mig se det som svar här men det kanske inte är en sån blommande industri riktigt ännu? ;P

Jag vill se allmänt VR-stöd i liksom.. vanliga titlar Man är ju trög och ett allmänt problem för konstformen då jag egentligen bara engageras över redan etablerade franchises i spelvärden. Utannonserar de VR-stöd för WoW så kommer jag ha mitt headset inhandlat inom en timme.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

saffade htc vive och nu senast valve index. Primärt för beat sabre, sen finns det annat man kan leka med

Permalänk
Medlem

Kör racing i en liga. Finns inte en chans att gå tillbaka.

Permalänk
Medlem

Allt möjligt utom VR porr då ser inte så mycket film. När en dröm om att hitta något sätt att spela mina bluray3D skivor. Med pimax och Rift s så är det nära att föredra över 55" oled men inte riktigt ännu. 8k där tror jag steget kommer tas fullt ut.

Så främst simulationer och spel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teddis:

Haha hade förväntat mig se det som svar här men det kanske inte är en sån blommande industri riktigt ännu? ;P

Jag vill se allmänt VR-stöd i liksom.. vanliga titlar Man är ju trög och ett allmänt problem för konstformen då jag egentligen bara engageras över redan etablerade franchises i spelvärden. Utannonserar de VR-stöd för WoW så kommer jag ha mitt headset inhandlat inom en timme.

Det där är lite lurigt alltså. Jag testade på subnautica i VR (inte separat spel) och många gillade det. Jag mådde mest illa (och delar av VRimplementationen var bannemig inte färdig alltså).

Samma sak med senua's sacrifice. Samma spel funkar även i VR. Fint spel som faktiskt även har bra VRstöd. VR i tredjeperson (om jag minns rätt). Det där fungerade OK, men jag blev åksjuk till sist även där.

Skaffade nyligen no mans sky för det har ju kommit VRstöd till det också. Insåg att jag hade nog problem att överleva i början utan VRheadsetet. Var så mycket att sätta sig in i att det blev svårt med det extra VRlagret. Som ny spelare iaf.

Det jag har märkt är att det inte är så dumt om spelen i grunden är utformade för VR. Undantaget när man sitter i en cockpit/förarsäte och liknande.
Både gällande inlärningskurva i början och för att man inte ska bli åksjuk.

Men det finns alltså iaf några riktiga titlar utöver Fallout och skyrim som är kända och även har VRstöd ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Haha hade förväntat mig se det som svar här men det kanske inte är en sån blommande industri riktigt ännu? ;P

Jag vill se allmänt VR-stöd i liksom.. vanliga titlar Man är ju trög och ett allmänt problem för konstformen då jag egentligen bara engageras över redan etablerade franchises i spelvärden. Utannonserar de VR-stöd för WoW så kommer jag ha mitt headset inhandlat inom en timme.

Ja det krävs nog att det släpps minst en AAA-titel för VR innan allmänt stöd börjar växa.

Vissa säger ju att det är något Valve arbetar på, vågar man nämna bokstaven tre?......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har ett Vive, men begränsat med plats. Testat en massa olika spel och upplevelser men den ligger mycket i ett skåp nu. Dock kommer det fram så polare får testa ibland.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

Friut ninja slår aerobics...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Ja det krävs nog att det släpps minst en AAA-titel för VR innan allmänt stöd börjar växa.

Vissa säger ju att det är något Valve arbetar på, vågar man nämna bokstaven tre?......

Och då tänker du såklart på left4dead 3 va?
Eller jag menar portal 3 såklart - my bad.

Såja. Då var vi klara med den gissningsleken. Finns inga andra titlar från valve. Case closed

Idén om ett zombiekaos i VR är kanske inte då dumt ändå haha. Tanken växer på mig redan!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

PSVR gen 1, ligger mest o dammar nu. Men lite småspelande.

Samsung Gear VR (gen 3 eller nåt, den bra versionen). Ligger mest på hyllan men kan användas till VR film eller simpelt spel nån gång då och då. Också väldigt enkelt att använda för att demonstrera VR.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Mithras:
Tyvärr inget som är bra än. vrgirlz fanns det potential i, företaget pumpade in sjukt mycket pengar i projektet.
Men efter 2017 så blev det tyst om det, de bara slutade att uppdatera sin sida.
Finns ett par till, men det mesta läggs ner efter ett tag. VR-erotik suger än

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack alla för era svar. Intressant att läsa vad som pågår när det åker på i era hem.

En del har nämnt VR-film. Hur är det? Jag provade någon skräckis med eget VR till min telefon. Det är naturligtvis en sub par upplevelse med telefon-VR men häftigt var det.

Hur är det att se vanlig film? Är det som att luta sig tillbaka och se på en stor skärm?
Jag menar nu specifikt att ha en statisk upplevelse, som på bio eller tv. Inte kolla vad som händer bakom sig o så.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tack alla för era svar. Intressant att läsa vad som pågår när det åker på i era hem.

En del har nämnt VR-film. Hur är det? Jag provade någon skräckis med eget VR till min telefon. Det är naturligtvis en sub par upplevelse med telefon-VR men häftigt var det.

Hur är det att se vanlig film? Är det som att luta sig tillbaka och se på en stor skärm?
Jag menar nu specifikt att ha en statisk upplevelse, som på bio eller tv. Inte kolla vad som händer bakom sig o så.

I appar som big screen beta så finns det ju virtuella biosalonger så det är som att gå på bio. Det bästa är ändå the void där allt runtomkring är becksvart och ingenting som distraherar. Eller du kan va på mars och se film eller skyskrapedrivein.

Hardcore Henry som är filmat i förstapersonsperspektiv va extra intensivt i vr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Har en grabb som önskar sig VR men med synfel och olika mycket nedsatt syn på ögonen +6,5 och +4,5.

Finns något VR set som en gammal i5 4690 och 980 kort klarar eller hur mycket uppgradering behövs det är Oculus Rift han varit intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

Har en grabb som önskar sig VR men med synfel och olika mycket nedsatt syn på ögonen +6,5 och +4,5.

Finns något VR set som en gammal i5 4690 och 980 kort klarar eller hur mycket uppgradering behövs det är Oculus Rift han varit intresserad av.

Jag skulle inte rekommendera vr till de komponenterna. Jag kör med ett 6700k och 980 ti och får dra ner inställningarna ganska så mycket när jag kör vr. Möjligt att det går med era komponenter men om jag skulle lägga tusenlappar på spelandet så hade jag istället valt att uppgradera datorn och spara till en framtida generation VR. Oculus Rift är jävligt underhållande men långt ifrån någon polerad upplevelse, något jag tror är detsamma för alla headsets idag.

Angående synfelen så gäller det att välja ett headset där glasögon får plats, har dålig koll på det.

Permalänk
Medlem

Testade vännens Oculus Quest för ett tag sedan, men blev inte imponerad. Liten kul grej kanske, men det är lååångt kvar tills jag blir såld på VR.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag skulle inte rekommendera vr till de komponenterna. Jag kör med ett 6700k och 980 ti och får dra ner inställningarna ganska så mycket när jag kör vr. Möjligt att det går med era komponenter men om jag skulle lägga tusenlappar på spelandet så hade jag istället valt att uppgradera datorn och spara till en framtida generation VR. Oculus Rift är jävligt underhållande men långt ifrån någon polerad upplevelse, något jag tror är detsamma för alla headsets idag.

Angående synfelen så gäller det att välja ett headset där glasögon får plats, har dålig koll på det.

Min Rift har tuffat på hur bra som helst. Nog tycker jag vr är tillräckligt välputsat. Det är ju inte för grafiken de säljer utan pga immersionen. Betydligt smidigare nu än när de släpptes också då var det en del bråkandes med usb för att få det att lira.

Jag hade 980 ti om jag inte minns fel med rift när jag startade. Det gick då faktiskt för det mesta vet inte om spelen är mer krävande idag.

Finns gått om linser att köpa till. Bättre än att köra med separata glasögon som obönhörligt kommer repa linserna. Även om du skaffar något mer glasögonvänligt som oculus rift S. Fresnellinserna som används är känsliga.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har ett jättegammalt Oculus Rift Gen 1 eller ngt Testade lite grann då, men fanns ju inte så mkt spel och så då.

Hur är det idag med headseten? Är det lixom plug and play? Åka till affären och köpa ett Vive paket och sedan är det bara att börja spela?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Tackar för svaren . Det var nog rifft s modellen han ville ha men jag vill vänta och anser att en rejäl uppgradering behövs för att få det att fungera bra.

Permalänk
Medlem

Går ha kul med 1070 med Rift S

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x