Motorola Razr tillbaka – med vikbar skärm

Permalänk
Melding Plague

Motorola Razr tillbaka – med vikbar skärm

Den ikoniska vikbara telefonen Motorola Razr återvänder i ny tappning, med en vikbar OLED-panel utan synligt veck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Igår höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag såg priset på Seagate Firecuda Gaming Dock. Idag fick jag nästan en hjärtattack för priset på nya Razr...geez.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

18k. jösses.
gillar dock desginen och idén skarpt. hoppas andra tillverkare hoppar på tåget.

Permalänk
Medlem

Rekommenderat pris för Motorola Razr är 17 990 kronor.

För en telefon som liknar en backspegel till en bil?

Permalänk
Medlem

Hade den legat runt 10k hade jag kunnat tänka mig en, men inte för 18 000:-.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Dyra leksaker.

Permalänk
Medlem

Svindyr och enorm. Annars ser det ju snyggt ut, och idén med att ha en större radie där den böjer sig är ju helt rätt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Detta är det jag i alla fall är ute efter om jag skulle vara intresserad av en vikbar skärm. Måste man bara vänta i 5 år så att priserna kanske stabiliseras..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet men får komma ner i pris innan det blir aktuellt....

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Helt klart typen av vikbar som faller mig i smaken, det priset dock. Damn! blir inte vikbar telefon närmsta åren

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Gillar denna betydligt mer än Samsungs Fold!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Igår höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag såg priset på Seagate Firecuda Gaming Dock. Idag fick jag nästan en hjärtattack för priset på nya Razr...geez.

Du borde mao inte titta på priserna på nya produkter... är rent av dåligt för hälsan

Håller med dock. Gillar konceptet, och vet en släkting som troligen varit intresserad, om... det inte vara för att det är 3x högre pris än de andra telefonerna som köps.

Så är det väl dock för pionjär teknik. Det behövs förfinas och optimeras så priset kommer mer rimligt, men detta är mer till nytta än samsungs gigantiska ... flopp. Hela poängen är ju att luren ska vara liten, och vikas ut för att bli stor. Inte vara stor och sedan vikas ut för att bli löjligt stor.

Permalänk
Medlem

Gillade originalet skarpt. Denna känns dock för stor och klumpig för att få bära samma namn. Men det är bra att Motorola sticker ut hakan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tilltalas av mobilen.
Antagligen främst för att den sticker ut formmässigt utan att man blir avskräckt ;). I ett hav av likadana svarta fyrkanter till mobiler så väcks köplustan när något inte följer den mallen.

Men följdfrågan är väl vad denna mobil egentligen tillför som man inte redan har. Jag känner av "ett visst" mått av konsumtionslusta där det här konceptet kanske mer är till för att sälja än att ge mervärde.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Jag tilltalas av mobilen.
Antagligen främst för att den sticker ut formmässigt utan att man blir avskräckt ;). I ett hav av likadana svarta fyrkanter till mobiler så väcks köplustan när något inte följer den mallen.

Men följdfrågan är väl vad denna mobil egentligen tillför som man inte redan har. Jag känner av "ett visst" mått av konsumtionslusta där det här konceptet kanske mer är till för att sälja än att ge mervärde.

Exakt, enda som avskräcker mig är priset.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Lego Master

Jag tänker ju inte ge några 18k för en mobil som är sämre än den jag har idag, oavsett hur kul design den har. Avkall på prestanda -> avkall på pris.

Men, den lär väl sälja som smör i nostalgisolen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

ejbart=nja
vikbart=bra
rullbart=bättre
projektion=bäst
3d holo=scifi

Seriöst... är inte alla less på att ha en stor rektangel (~6"+) i fickan? o.O

Permalänk
Medlem

@hejsann: Absolut, hade velat ha något i stilen med 5-5.5" när man viker upp.. Men med en sådan extra skärm som man kan se notiser på utsidan. Använder inte klocka annars hade jag kunnat skippa den skärmen också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Dom är på rätt spår. Men snälla 18k för en mobil med snapdragon 710 är dom seriösa. Nej du aldrig i livet

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hade den legat runt 10k hade jag kunnat tänka mig en, men inte för 18 000:-.

Även 10k är löjligt dyrt för en mobil som inte är guld/diamantpläterad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Första android-luren på väldigt länge som lockar, men så är den dyrare än en iphone

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

@djdennistm: Det är inte proppen som kostar, det är skärmen

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag för en gångs skull kunde lägga mer än de 3-4k som jag tycker är rimligt för en bra telefon idag, men inga 18k. Får vänta tills dessa vikbara telefoner går ner i pris helt enkelt, och slipper samtidigt barnsjukdomar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en billigare variant med två skärmar i stället för en vikbar. Eller varför inte riktig knappsats? Hur som helst blir jag lite nostalgisk över flipphones men 18kkr är lite mer än jag är villig att spendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Ja den verkar ju trevlig. Återkommer när motsvarande kostar runt 5 000 vilket är rimligt med tanke på maskinvaran.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Även 10k är löjligt dyrt för en mobil som inte är guld/diamantpläterad

Skickades från m.sweclockers.com

En guld/diamantpläterad mobil är löjligt oavsett prislapp

Permalänk
Medlem

Om man bara ser funktionellt på det, så är jag skeptisk till hur bra Android kommer göra sig på denna typen av enhet. Designen följer originalet, där input skedde i nedre halvan och output skedde i övre halvan. Nu har man ett operativsystem där input och output sker över hela skärmen. En märklig telefon att hålla i i överkant om man vill komma åt knapparna längst upp. Kanske något de löser med eget skinn, men det täcker ju bara in första lagret, inte appar i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Gillade den ända fram till jag såg priset. Finns inte en chans i helvetet att jag betalar 18k för en telefon.

Permalänk

Säger som alla andra ser attraktiv ut MEN alldeles för dyr!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar hellre en icke vikbar telefon när priset är så högt. Du kan få en telefon med de specifikationerna för 3-4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.