Kraken och Swedbank - överföring

Permalänk
Inaktiv

Kraken och Swedbank - överföring

Hur överför man pengar från Swedbank till Kraken? Ska man välja Fidor Bank AG (SEPA)? Man får två adresser från två olika länder (UK och Tyskland), och Swedbank vill endast ha en adress. Ska man ignorera Mottagarens ID och Betalarens ID? Ska Mottagarens Namn vara "Kraken, Payward Ltd." eller "Fidor Bank AG"?

Permalänk
Inaktiv

Tydligen gjorde jag inget fel.

Det är Swedbank som har blockerat alla betalningar till Kraken och andra krypto sidor. Swedbank påstår att folk blir lurade på pengar av dem. Skitsnack!

Dags för ny bank

Permalänk
Medlem

Jag vet att Swedbank kommer försöka förhindra alla handel och överföring av krypto, det ligger just nu i en gråzon för alla större Svenska banker, en gråzon de vill bort från. Försöka hitta en annan bank som uttryckligen stödjer kryptohantering.

Permalänk
Inaktiv

Se hur jag ska växla mina bitcoin sen framöver, köpte 500 bitcoin i början när de kostade knappt 2kr st

Vad är värdet per st idag? Kanske går att byta mot ett vettigt grafikkort, vilken datorbutik tog bitcoin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Se hur jag ska växla mina bitcoin sen framöver, köpte 500 bitcoin i början när de kostade knappt 2kr st

Vad är värdet per st idag? Kanske går att byta mot ett vettigt grafikkort, vilken datorbutik tog bitcoin

Trollinlägg? De är värda typ 42 mille idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Se hur jag ska växla mina bitcoin sen framöver, köpte 500 bitcoin i början när de kostade knappt 2kr st

Vad är värdet per st idag? Kanske går att byta mot ett vettigt grafikkort, vilken datorbutik tog bitcoin

tolololololol

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Tydligen gjorde jag inget fel.

Det är Swedbank som har blockerat alla betalningar till Kraken och andra krypto sidor. Swedbank påstår att folk blir lurade på pengar av dem. Skitsnack!

Dags för ny bank

Ja om folk visar att de inte vill ha med sådana falska banker att göra med genom att byta bank så kan de nog komma på andra tankar så småningom när de börjar förlora pengar på det. Vilka kryptovänliga banker finns det?

Permalänk
Medlem

Kände inte till att det var så här... Minns att jag kunde köpa krypto i januari i år via bt.cx med Swedbank (via bankgiro)
Antar att det skulle gå att föra tillbaka pengar samma väg, men det kanske inte går, eller bryr dom sig mindre om pengar som kommer in än de som går ut?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joppis:

Trollinlägg? De är värda typ 42 mille idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Du skämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Du skämtar

De ligger på 83200kr st just nu.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Senast i sommras flyttade jag pengar från Länsförsäkringar bank till Kraken.
Har inte hunnit testa med sparbanken, som är nästan samma sak som swedbank.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Ja om folk visar att de inte vill ha med sådana falska banker att göra med genom att byta bank så kan de nog komma på andra tankar så småningom när de börjar förlora pengar på det. Vilka kryptovänliga banker finns det?

Har för mig att Handelsbanken har ingenting emot kryptovalutor

Permalänk

Jag har SEB och det funkar med Coinbase via SEPA, inte kort.

Permalänk
Medlem

@anon285805: Det beror på, vet att vissa sidor blockerar SHB till. Inte så intresserad av krypto så har inte satt mig in mycket däremot.