Permalänk
Medlem

TV/dator och trådlösa hörlurar

Hej Vänner

Osäker under vilken del av forumet tråden skulle skapas, provar här och ber moderatorer om ursäkt på förhand om jag prickade fel.

Till frågan då:

Jag har två saker på min inköpslista just nu.
Dels är jag sugen på en ny TV. Här ligger valet mellan LG OLED 65 b8/9 eller c8/9 (TVn kommer användas till film/tv/serier, inget spelande. Vad jag har förstår så är största skillnaden mellan 2018 års modeller och 2019 att b9 och c9 mer gjorda för spelandet.)

Jag vill samtidigt kunna ha en möjlighet att parkoppla TVn till ett par trådlösa hörlurar för att kunna se film på nätterna utan att störa.
Trådlösa lurar jag tittar på är antigen Sony WH 1000xM3 eller Bose700.

fråga 1. Kan man parkoppla dessa lurar till en lg oled?
fråga 2. Då mitt moderkort har Blåtand (MSI b450 carbon), kan jag även parkoppla lurar till datorn och spela på nätterna utan att störa?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Hej Vänner

Osäker under vilken del av forumet tråden skulle skapas, provar här och ber moderatorer om ursäkt på förhand om jag prickade fel.

Till frågan då:

Jag har två saker på min inköpslista just nu.
Dels är jag sugen på en ny TV. Här ligger valet mellan LG OLED 65 b8/9 eller c8/9 (TVn kommer användas till film/tv/serier, inget spelande. Vad jag har förstår så är största skillnaden mellan 2018 års modeller och 2019 att b9 och c9 mer gjorda för spelandet.)

Jag vill samtidigt kunna ha en möjlighet att parkoppla TVn till ett par trådlösa hörlurar för att kunna se film på nätterna utan att störa.
Trådlösa lurar jag tittar på är antigen Sony WH 1000xM3 eller Bose700.

fråga 1. Kan man parkoppla dessa lurar till en lg oled?
fråga 2. Då mitt moderkort har Blåtand (MSI b450 carbon), kan jag även parkoppla lurar till datorn och spela på nätterna utan att störa?

På första frågan så ja, jag kör med min sony wh 1000xm2 till min oled b7, har gjort det ibland när sambon har sovit, fungerar bra.

Andra frågan, det ska gå fint, har du bluetooth på moderkortet och kan skicka ljud via det så ska det gå fint.

Har ju ex mina lurar på jobbet till min bärbara dator där

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy:

Okej, dator, tv, brusreducering. Verkar ju vara bra, men har läst att mikrofonen är usel på Sony lurar. Din erfarenhet?
Hur upplever du värmen? Svettas du runt öronen efter 3-4 timmar?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@NatureBoyyy:

Okej, dator, tv, brusreducering. Verkar ju vara bra, men har läst att mikrofonen är usel på Sony lurar. Din erfarenhet?
Hur upplever du värmen? Svettas du runt öronen efter 3-4 timmar?

De jag pratat med när jag använt lurarna har sagt att den fungerar bra så får lita på dem, men varit vid vanliga telefonsamtal inte använt för spel. Haft det på en 14 timmars flight, hade på dem i ca 8 timmar i sträck, var lite lätt svettig då men skulle inte säga det är normalt bruk. Har de ofta i 2-3 timmar i stöten på jobbet aldrig några problem med det då

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy:

Men hur tar du dina telefonsamtal? Inne på ett kontor eller i ett tyst rum?
Jag pratar väldigt ofta i telefon när jag går ut med min hund på dagarna. Hur funkar micken utomhus?
Läste också att lurarnna, just Sony m3 klarar inte av kylan så bra. Erfarenheter?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Bildexpert 📺

@Savage_Gray: Bluetooth är standard på i princip alla TV i topp- och mellanklass där LG:s OLED klassas i toppnivån. Ljud för Bluetooth går alltid att lösa på något sätt. Enklast möjliga Bluetooth-dongel kopplad till hörlursuttaget fungerar det med.