Hur startar jag knox på min note 9

Permalänk

Hur startar jag knox på min note 9

Tjo,
Nu har jag letat igenom hela min samsung note 9 efter att kunna starta knox, men jag hittar inte knox någonstans på mobilen. Någon som kan hjälpa mig ?

/Force

Permalänk
Medlem

Hej!

Funktionen heter Hemlig mapp, den brukar ligga i Samsung-mappen.
Aktivera den sen har du funktionerna du vill åt, tror jag. Jag har bara testat.

<Edit> Du måste nog aktivera den först. Den ligger under Biometrik och Säkerhet.
Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Skrivet av Mr Steed:

Hej!

Funktionen heter Hemlig mapp, den brukar ligga i Samsung-mappen.
Aktivera den sen har du funktionerna du vill åt, tror jag. Jag har bara testat.

<Edit> Du måste nog aktivera den först. Den ligger under Biometrik och Säkerhet.
Skickades från m.sweclockers.com

Aha har dom döpt om den. Och om jag fattar detta rätt nu så allt man lägger i hemlig mapp ligger i en krypterad container ? Och ingen annan app eller ev skadlig kod kommer åt det ?

Permalänk
Medlem

Lite så ja, enligt Samsung är allt i mappen skyddat.
Såklart allt går att hacka men det blir i alla fall svårare.

Jag har bara använt den för testa lite men det verkar funka. Smidigt att lägga in en app där som t.ex. barnen inte kommer åt om du lånar ut mobilen.
På jobbet fick vi dock problem med att vår mobile device manager verktyg och hemlig mapp inte lirade ihop alls, så där gick den inte att använda.
Mer att läsa om hemlig mapp här, på engelska:
https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/what-is-the...

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk

Okej nu när jag startat hemlig mapp märker jag att det inte går att uppdatera apparna som ligger i hemlig mapp. Går det inte att uppdatera apparna på något sätt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision:
Har du lagt in apparna från mobilen in i hemlig mapp eller har du laddat ner dom via installationsfunktionen från Play butik inuti hemlig mapp?
För att dom skall uppdateras tror jag att du inte kan importera appar du redan har i mobilen utan du skall använda "Hämta från Play butik" inuti Hemlig mapp.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

@forcevision:
Har du lagt in apparna från mobilen in i hemlig mapp eller har du laddat ner dom via installationsfunktionen från Play butik inuti hemlig mapp?
För att dom skall uppdateras tror jag att du inte kan importera appar du redan har i mobilen utan du skall använda "Hämta från Play butik" inuti Hemlig mapp.

Hela konceptet du beskriver talar sitt tydliga språk!

Typ, hemlig mapp

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]