PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Upplever att Pubg flyter mycket bättre sen senaste patchen !

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

i nvidia inställningar. sen kollade jag videon i experience där man få lägga till en fil som man laddar ner. ganska simpelt. kolla videon i experience och om du inte får ihop det så ska jag försöka guida dig

Vad menar du? Finns ju ett skärpeläge i nvidia settings, eller finns det ett ytterligare?
Testade image sharpening på igår i nvidia settings, behövde inte ha på det då i experience, verkade inte tugga lika mycket FPS... hade 65 på image sharpening, mer blev alldeles för kantigt...

PS... börjar vänja mig lite vid 1440p nu... tack för tipset att dra ner på DPI, gick från 800 ner till 640(?) nånting....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad menar du? Finns ju ett skärpeläge i nvidia settings, eller finns det ett ytterligare?
Testade image sharpening på igår i nvidia settings, behövde inte ha på det då i experience, verkade inte tugga lika mycket FPS... hade 65 på image sharpening, mer blev alldeles för kantigt...

PS... börjar vänja mig lite vid 1440p nu... tack för tipset att dra ner på DPI, gick från 800 ner till 640(?) nånting....

Han menar att det finns ett videoklipp i experience, som visar hur man aktiverar det i nvidia-settings, Det finns ingen annan stans , jag kr min dpi på 400 på en 3440x1440p

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Han menar att det finns ett videoklipp i experience, som visar hur man aktiverar det i nvidia-settings, Det finns ingen annan stans , jag kr min dpi på 400 på en 3440x1440p

Jaha, då fattar jag...
Kanske testar ännu lägre DPI sen med... är ju helt annat nu i 1440p

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever enorma prestandavinster sen förra patchen? låg mellan 100-140 fps i 1440p med mesta på Ultra och nu efter patchen 140-200fps. Kan det vara så att PUBG inte kräver lika snabba minnen längre?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

@ibland: Jag tycker att det är precis samma prestanda. Ska vara att det blev någon optimering för Intel CPU i så fall.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

@ibland @samurai: Tycker inte heller det blivit någon större förändring i fps. Ligger fortfarande stadigt runt 80 fps precis som förr, och det med Intel-processor. Det har blivit mindre småfrysningar dock, men north Georgopol verkar vara ett knepigt område för där hackar det fortfarande till titt som tätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Bara jag som upplever enorma prestandavinster sen förra patchen? låg mellan 100-140 fps i 1440p med mesta på Ultra och nu efter patchen 140-200fps. Kan det vara så att PUBG inte kräver lika snabba minnen längre?

Verkar som att motorn allmänt är mer optimerad, förr så låg jag på kanske 80-120-ish, och nu är det mer 100-140 så...
Välkommet. Slänger jag in mer passande minnen till burken så lär jag nosa på en bit över 150-160 tror jag.

Oavsett, det flyter på klart bättre så jag kan inte längre skylla dramedrops när jag blir söndertrasad i spelet!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag PUBG känns segt och tungt att lira. I och för sig kanske jag inte kan jämföra med Apex eller CoD som jag annars lirar.

Men har alltid tyckt att det känns tungt på nåt vis att röra sig. Svårt att beskriva exakt men det gör det inte bättre med att man upplever små stutters.

Vad har alla för grafik inställningar samt har ni gjort några ändringar på nvidia inställningarna som finns att tillgå?

Kör för övrigt i 1080p med dator i sign.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

@wzaa: Tror framför allt att du begränsas av DDR3 stickorna med låg mhz. PUBG älskar snabbare minnen.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@wzaa: Tror framför allt att du begränsas av DDR3 stickorna med låg mhz. PUBG älskar snabbare minnen.

Ajdå, de blir ju inte så billig uppgradering. Inte så sugen på att byta mobo, cpu och ram minnen just nu.

Kanske kommer något uppgraderingspaket på black friday annars som man kan nypa. Helst vill man ju ha en i7a eller motsvarande på ryzen men har ingen koll på vad man ska ha där.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Avstängd

Har ju dock märkt av att det börjats bli en del fuskare nu i fpp :/ gick ju från tpp till fpp för att slippa den skiten

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Har kört Ultra Low latency + Gsync + Vsync + eventuellt låst fps på 141 om du har 144hz skärm sedan sista drivaren från Nvidia. Ingen skillnad i input latency (normalt får man ju massa från Vsync) och gud vilket flyt det är i spelet när allt är fastlåst på 141.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Hur går det med alla fuskare.
Jag låg i en stuga och blev knäppt av en rakt genom väggen på nån hundra meter, vilket blev droppen så jag loggade ut för gott för något år sedan. Hur är det nu?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Hur går det med alla fuskare.
Jag låg i en stuga och blev knäppt av en rakt genom väggen på nån hundra meter, vilket blev droppen så jag loggade ut för gott för något år sedan. Hur är det nu?

Spelar enbart FPP , och det senate året stött på 2 st och jag har ändå bra många timmar i veckan på detta spel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Har ju dock märkt av att det börjats bli en del fuskare nu i fpp :/ gick ju från tpp till fpp för att slippa den skiten

Skrivet av Modellören:

Hur går det med alla fuskare.
Jag låg i en stuga och blev knäppt av en rakt genom väggen på nån hundra meter, vilket blev droppen så jag loggade ut för gott för något år sedan. Hur är det nu?

Skrivet av Tip Top:

Spelar enbart FPP , och det senate året stött på 2 st och jag har ändå bra många timmar i veckan på detta spel

Har nog inte stött på en enda på över ett år eller två i FPP, fram tills typ förra veckan. Då plötsligt råkade jag ut för flera med kinesiska namn som uppenbart fuskar. Rushar fram och kastar granater och skjuter precis där man råkar vara trots att de inte kan ha sett en bakom kullar och väggar etc. och att man varit tyst. Inte samma som i början när man kunde bli skjuten från andra sidan kartan genom marken eller liknande, men fortfarande sjukt irriterande

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Spelar enbart FPP , och det senate året stött på 2 st och jag har ändå bra många timmar i veckan på detta spel

Spelar runt 4 timmar om dagen och jag märker av dom som bara den. är som grodor o förökar sig vilt.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@Modellören: Det händer ibland att man stöter på en fuskare, men det är inte ofta anser jag. Jag har under mina 626 timmar stött på ett dussin kanske. Dock spelar jag ju FPP och där verkar det vara bra mycket mindre fuskare.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samurai:

@Modellören: Det händer ibland att man stöter på en fuskare, men det är inte ofta anser jag. Jag har under mina 626 timmar stött på ett dussin kanske. Dock spelar jag ju FPP och där verkar det vara bra mycket mindre fuskare.

jo det är ju ett antal mindre, men dom ökar där med.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Har kört Ultra Low latency + Gsync + Vsync + eventuellt låst fps på 141 om du har 144hz skärm sedan sista drivaren från Nvidia. Ingen skillnad i input latency (normalt får man ju massa från Vsync) och gud vilket flyt det är i spelet när allt är fastlåst på 141.

Kör du vertsync på i spelet då?

Permalänk
Medlem

@Swennis: Nej, det blir doubledipping då. Via drivaren är det på ett tidigare nivå och blir således "bestämmande". I alla fall som jag förstår det. Detsamma gäller texture quality. Slå det på max i NVCP och slå av det i spelet, samma med AA och sharpening. Den testbilden i spelet är inte representabel då det är en förutbestämt bild.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@Swennis: Nej, det blir doubledipping då. Via drivaren är det på ett tidigare nivå och blir således "bestämmande". I alla fall som jag förstår det. Detsamma gäller texture quality. Slå det på max i NVCP och slå av det i spelet, samma med AA och sharpening. Den testbilden i spelet är inte representabel då det är en förutbestämt bild.

Ok, bättre att ha på det i ”hantera 3d inställningar ” pubg då? Och AV i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com
Texture quality går väl inte stänga av i spelet? very low är det lägsta väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@Swennis: Nej, det blir doubledipping då. Via drivaren är det på ett tidigare nivå och blir således "bestämmande". I alla fall som jag förstår det. Detsamma gäller texture quality. Slå det på max i NVCP och slå av det i spelet, samma med AA och sharpening. Den testbilden i spelet är inte representabel då det är en förutbestämt bild.

oaky jag kör a nvcp på orginal vad gällande kvalitet , men kör sharpen där och i spel , tor jag har trådad optimering på och prerenderframe på 1 samt grafikort på maximal prestanda och ultra latens samt v-synk på där med allt annat ställer jag i spelet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Nu har det blivit som innan på spelet där det är väldigt mycket fuskare. lyckades få 4 st bannade på en dag och nu råkat ut för ett ex antal bara ikväll. börjar bli rikitgt less på detta då det drabbar andra som spelar för o ha kul. :/

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en hel del problem med stuttering, eller korta fps-dipps ända ner till 15fps, ligger generellt kring 120-140. Har inte lyckats reda ut vad det det kan vara som orsakar det. Har följande inställningar i spel och NVCP (bortsett från att jag spelar i fullscreen 1080/1440p. Satte ner till windowed 720p för att kunna ta screenshots lite smidigt):

Kör Windows 10 1903 (Build 18362.476)
Spec enligt signatur, just nu HT av på CPU
Nvidia drivrutin 440.97
Har testat att bocka ur CPU 0 under affinity i Task manager
Kör ISLC för att tömma memory standby list
Har en sekundär skärm som körs i 60hz. huvudskärmen ställd på 144

Min fundering är om det är 1903 som ställer till det, verkar inte vara (eller ha varit tidigare iaf) helt ovanligt med stuttering i spel med just 1903.

Någon som har nåt tips att komma med?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1

Prova validera om filerna , samt sätt low latency till ulrta i nvcp, och updatera till drivers 441.20

och sätt FOV till 100

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Har ju dock märkt av att det börjats bli en del fuskare nu i fpp :/ gick ju från tpp till fpp för att slippa den skiten

Jag och duo-polarn har också upplevt en märkbar ökning i fuskare. Otroligt tråkigt och det dödar liksom suget att spela vidare när man möter dessa idioter. Har tack vare detta inte spelat PUBG lika mycket på sistone. Inte blivit många games alls på nya säsongen :/

Skrivet av jimsan8923:

Nu har det blivit som innan på spelet där det är väldigt mycket fuskare. lyckades få 4 st bannade på en dag och nu råkat ut för ett ex antal bara ikväll. börjar bli rikitgt less på detta då det drabbar andra som spelar för o ha kul. :/

Jag och han jag lirar med får upp 2-3 notifications varje gång vi loggar in angående perm/temp-ban på folk vi rapporterat.
Sjukt tråkigt och total jävla buzzkill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jag och duo-polarn har också upplevt en märkbar ökning i fuskare. Otroligt tråkigt och det dödar liksom suget att spela vidare när man möter dessa idioter. Har tack vare detta inte spelat PUBG lika mycket på sistone. Inte blivit många games alls på nya säsongen :/

Jag och han jag lirar med får upp 2-3 notifications varje gång vi loggar in angående perm/temp-ban på folk vi rapporterat.
Sjukt tråkigt och total jävla buzzkill...

Mycket av detta skulle lösas om dom lyckades med vpn-block då 99% är asiater................................

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jag och duo-polarn har också upplevt en märkbar ökning i fuskare. Otroligt tråkigt och det dödar liksom suget att spela vidare när man möter dessa idioter. Har tack vare detta inte spelat PUBG lika mycket på sistone. Inte blivit många games alls på nya säsongen :/

Jag och han jag lirar med får upp 2-3 notifications varje gång vi loggar in angående perm/temp-ban på folk vi rapporterat.
Sjukt tråkigt och total jävla buzzkill...

spelar ni tpp?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

spelar ni tpp?

Både och! TPP har märkbart fler fuskare men det har börjat dyka upp mer och mer i FPP nu som någon annan i tråden också nämnde.