Vad gör ni för dumheter på fyllan?

Permalänk
Avstängd

Vad gör ni för dumheter på fyllan?

Själv så blir det nåt jäkla sms till nån ex..eller nån snygging på FB...fasen...man vill oftast ha nån att chatta med...du vet mitt i natten....man vill ju prata lite....och sen gör man bort sig...japp som vanligt.. så skriver man här vad man har på hjärtat och vips så är man avstängd Men alltså! Ja gud.....*pust*

Permalänk
Skrivet av Stayup:

Själv så blir det nåt jäkla sms till nån ex..eller nån snygging på FB...fasen...man vill oftast ha nån att chatta med...du vet mitt i natten....man vill ju prata lite....och sen gör man bort sig...japp som vanligt.. så skriver man här vad man har på hjärtat och vips så är man avstängd Men alltså! Ja gud.....*pust*

Du kanske ska dricka mindre då? Jag har svindåligt spritsinne så håller mig numera till öl.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Var längesen jag var full nu, men senaste två gångerna jag har varit riktigt full så har det blivit total blackout.
Ena gången var jag hos en polare och drack på tok för mycket. Slutade med att jag gick hemåt klockan 03.00 och sen är det svart tills jag vaknade upp klockan 06.30 bredvid min spya på en gräsmatta bakom ett par lägenheter i Hässelby gård.
Andra gången satt jag hemma och drack för mycket. Slutade med att jag sa åt mina polare i Skype att jag mådde dåligt och behövde gå på toa. Jag minns inte vad som hände efter det. Allt är svart tills jag vaknade upp i sängen helt nerspydd.
Efter det så har jag böjat dricka mycket mindre. Har nog inte vart full på över 4 år nu.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Inaktiv

Slutat med sånt, dricka sig as full är nått man gör i sin ungdom, gör man de som vuxen har man problem.

Permalänk
Medlem

Jösses, sluta skicka fylle-sms till random tjejer på FB för att ni är fyllekåta eller ensamma. Och drick inte tills ni blir medvetslösa? Ni är väl vuxna? Skicka ett sms till morsan istället om ni känner er ensamma. Och drick med måtta
Blir man avstängd dessutom så har man antagligen gått bra över gränsen. Inte bra!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Blev omhändertagen av farbror blå när jag klättrade upp för repet som håller Viking line vid bryggan.
Lekte pirat och skrek könsord. Försökte slå en polis.
Minns inget, väcktes av en mycket söt ung tjej på en fyllecell med nedspyade kläder.
Jag var kanske 17 då. Dricker inget alls sedan dess. Skäms fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Inaktiv

Just de här som är så tragiskt med Svenskar, har helt och hållet slutat att gå på till exempel after work med jobbet, de pratas i flera dagar före vad folk ska dricka och hur mycket som behövs sedan så dricks de tills folk stupar och smäller av och de är samma visa varje gång, är som att köra ett band på repet om och om igen, har man varit på en after work så har man varit på alla som varit och alla som kommer i framtiden.
Totalt slöseri med tid och man mår piss dagen efter, numera dricker jag nått glas till maten och då något gott öl, vuxna människor som dricker sig full har problem och de är trist att de är så här i Sverige, man kan inte gå ut längre och vara nykter för man är i stort sett ensam.

Permalänk
Medlem

2 cheeseburgare, 9 nuggets och en paj blev det igår. Galenskap.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Just de här som är så tragiskt med Svenskar, har helt och hållet slutat att gå på till exempel after work med jobbet, de pratas i flera dagar före vad folk ska dricka och hur mycket som behövs sedan så dricks de tills folk stupar och smäller av och de är samma visa varje gång, är som att köra ett band på repet om och om igen, har man varit på en after work så har man varit på alla som varit och alla som kommer i framtiden.
Totalt slöseri med tid och man mår piss dagen efter, numera dricker jag nått glas till maten och då något gott öl, vuxna människor som dricker sig full har problem och de är trist att de är så här i Sverige, man kan inte gå ut längre och vara nykter för man är i stort sett ensam.

Detta 👍
Och gud förbjude att man går på AW utan att dricka alkohol. Då betraktas man som ett UFO och folk spenderar kvällen åt att medelst tjat försöka övertala ufot att dricka

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Detta 👍
Och gud förbjude att man går på AW utan att dricka alkohol. Då betraktas man som ett UFO och folk spenderar kvällen åt att medelst tjat försöka övertala ufot att dricka

Men vad är det för människor som försöker övertala andra att dricka? Väldigt osmakligt och taktlöst - grund nog att inte gå på en AW med dessa, oavsett om man dricker eller inte.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon301768:

Just de här som är så tragiskt med Svenskar, har helt och hållet slutat att gå på till exempel after work med jobbet, de pratas i flera dagar före vad folk ska dricka och hur mycket som behövs sedan så dricks de tills folk stupar och smäller av och de är samma visa varje gång, är som att köra ett band på repet om och om igen, har man varit på en after work så har man varit på alla som varit och alla som kommer i framtiden.
Totalt slöseri med tid och man mår piss dagen efter, numera dricker jag nått glas till maten och då något gott öl, vuxna människor som dricker sig full har problem och de är trist att de är så här i Sverige, man kan inte gå ut längre och vara nykter för man är i stort sett ensam.

Skrivet av KeepRaffing:

Detta 👍
Och gud förbjude att man går på AW utan att dricka alkohol. Då betraktas man som ett UFO och folk spenderar kvällen åt att medelst tjat försöka övertala ufot att dricka

Det skiljer sig nog mellan olika arbetsplatser. Har bara varit på en AW, och inte ett enda ord av det ni beskriver stämde in på den. De flesta drack en eller två öl, någon tog tre eller fyra, och minst en person drack ingen alkohol alls. Fanns inga tendenser till varken tjat eller dåligt beteende från någon – bara intressanta samtal och en trevlig kväll.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Just de här som är så tragiskt med Svenskar, har helt och hållet slutat att gå på till exempel after work med jobbet, de pratas i flera dagar före vad folk ska dricka och hur mycket som behövs sedan så dricks de tills folk stupar och smäller av och de är samma visa varje gång, är som att köra ett band på repet om och om igen, har man varit på en after work så har man varit på alla som varit och alla som kommer i framtiden.
Totalt slöseri med tid och man mår piss dagen efter, numera dricker jag nått glas till maten och då något gott öl, vuxna människor som dricker sig full har problem och de är trist att de är så här i Sverige, man kan inte gå ut längre och vara nykter för man är i stort sett ensam.

Trodde jag var ensam om att tänka så där! Kul att det finns folk som inte behöver supa ner sig varje fredag och lördag...
Verkstads folk, speciellt 45+ pratar alltid om hur gott det ska bli att åka hem på fredagen till sina 6 kalla i kylen. Sen spårar det alltid ut. Jag står själv på verkstadsgolvet, men skulle aldrig falla mig in i att åka hem direkt efter jobbet o börja supa...

Permalänk
Medlem

Dricker inte så mycket längre.

Främsta anledningen är väl att jag blir så dålig dagen efter, inte riktigt värt det.
Sen även att man inte kan köra bil på många timmar dagen efter heller.

Sen är det inget som intresserar mig så mycket längre. Jag festade ganska mycket (alldeles för mycket) mellan 20-26-års ålder. Om jag skulle jobba dagen efter spelade ingen större roll, man kände sig odödlig.
Idag sätter jag knappt min fot på en nattklubb eller liknande, bara en hög volym och man blir tvungen att sitta och skrika på varandra för att höras.

Det har hänt en del både tråkiga och roliga saker under fyllor. Men jag väljer nog att dela med mig av de man kan skratta lite åt.

1: Billigaste hotellvistelsen man kan få en lördag kväll (Fyllecell)

Jag var ca 21-22år gammal. Några dagar innan händelsen har jag köpt 1 liter polsk vodka av en lastbilschafför utanför mitt jobb. Förfestandet börjar i en lokal där vänner bor (ca 6st om jag minns rätt) och spelade Counterstrike och liknande spel dygnet runt i princip.
Under några timmar har jag väl hävt i mig 12-15 starköl och det är dags att fara vidare med buss till en karneval på annan ort.
Jag tycker inte att mina starköl jag har druckit är tillräckligt (det där med att vara odödlig ni vet) och beslutar mig för att gå hem och hämta vodkan. Den sveper jag givetvis rent under bussfärden som vara ca 30 minuter.

Många kan säkert redan här förstå hur det hela kommer att sluta. Något som jag har lärt mig under åren är att jag ska hålla mig borta från ren sprit. Jag blir aggressiv. Nåväl.. vi kommer fram och kliver av bussen, jag stapplar ut mitt i trafikerad väg och slår på bilar. Jag ska slåss med varenda person jag möter.
Vi hinner väl kanske 400meter från bussen när mina vänner tröttnar på mitt uppförande (fullt förståeligt såklart) och beslutar sig för att brotta ner mig. Jag gör givetvis en del motstånd och skrapar upp ansiktet och blöder. Min vita Adidas tröja som jag hade var ganska nerblodad.
Mina vänner ringer först min mamma och frågar vad de ska göra, mamma hör mig skrika i bakgrunden: Jag ska döda er!.
Min mamma's svar: Ring Polisen för helvete.

Jag minns ju såklart inget av denna händelse själv utan fått allt återberättat för mig.
Jag släpps runt 07-08 på söndagsmorgonen. Första bussen hem går runt 9 så jag bestämmer mig för att börja traska hemåt så länge. Några timmar senare, mitt ute i skogen på en landsväg kommer bussen. Jag ställer mig mitt i vägen och vevar för att han ska stanna och plocka upp mig, vilket han gör.
Busschauffören ögon när det kliver på en kille mitt ute i skogen i en ganska nerblodad vit Adidas tröja är oslagbar.

2: Översvämmad lägenhet.

Blöt kväll i vanlig ordning, Kommer hem och ska ta en dusch tänkte jag. Jag somnar i duschen och lyckas på något sätt täppa över golvbrunnen. Vaknar till omkring 07-08 på morgonen fortfarande i duschen, är väl fortfarande inte fullt nykter.
Kliver ut i hallen och det plaskar bara när man går, likaså i köket.
Lägger ner alla handdukar jag äger och har och går och lägger mig. Vaknar upp och en hel del av vattnet är borta men inte allt.

Vattenskador blev de ju såklart, så nytt golv och golvlister. Så inte den billigaste utekvällen, men det går att skratta åt.

3: Bortappad hemnyckel.

Ja fyllan går ju, den här kvällen när jag kommer hem verkar det som jag tappat hemnyckel. Kommer inte in i varken port eller lägenhet. Mitt geniala beslut är att lägga sig på rygg och försöka sparka in rutan till porten. Vad jag ska göra där inne är ju naturligtvis ganska oklart då jag fortfarande saknar nyckel till att komma in i lägenheten.
Som tur är dyker min granne upp (även en god vän till mig) och hjälper mig på fötter igen. Han hittade även min nyckel som låg i rabatten precis vänster om porten.
Rutan klarade sig från att gå sönder tack och lov.

4: 1 simpelt steg hur man retar upp McDonaldspersonal.

Ska ta en taxi hem (kostar i runda slängar 800-900 spänn en lördag) och säger till honom att ta svängen genom drive-in på McDonalds innan vi åker hem. Det är ungefär 5 minuter kvar tills dom stänger.

Personalen: - Hej, vad får det lov att vara?
Jag: - 37 Cheeseburgare tack!
Personalen: - VA!?! Men vi stänger ju om 4 minuter!
Jag: - Jaaaa? Men då har ni väl öppet i 4 minuter till?

Dom hade ju såklart börjar städa, men de fixade mina Cheeseburgare. Sen är det ju frågan hur många av dem som de hade spottat i eller något annat otrevligt.
Vaknade upp dagen efter och i köket låg det Cheeseburgare på hela diskbänken. Hur många åt jag undrar ni? 4 st tror jag.

Fyllan går, men det är sällan minnen består!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Avstängd

Har ärligt talat inte varit full på riktigt sedan studenten, dock brukar jag spela med ibland om det förväntas men utan att faktiskt dricka så mycket som det ser ut.

Relaterat till just sprit vetefasen, om man bortser från mina tabbar här (men då var det inte sprit...), som torde slå allt annat jag någonsin skrivit på internet, så, saker jag kommer på på rakhand
skulle kanske vara då jag vaknade upp någonstans långt ute i skogen i en grop med älgkadaver, men om vi bara tar saker om inte tillhör normaltillståndet i mitt fall, kanske när vi körde buss inne i polisens trädgård men det torde förhoppningsvis vara preskriberat idag... De har i allafall inte sagt någonting mer om det så... (var dock inte jag som satt vid ratten)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det där med AW och "alkohol krav" skiljer nog väldigt mycket från företag till företag. Där jag jobbar nu är det inget konstigt med att man väljer alkohol-fri öl tex. Folk är liksom inte 20år längre.

När jag var yngre gjorde jag en dum grej som jag fortfarande kan känna av ibland.
Fick för mig på fyllan att jag skulle hoppa upp på en kompis. Han var inte beredd varpå jag flyger ner på trottoaren med ryggen först. Där och då gjorde det inte så ont men dagen efter kände jag av det och det krävdes runt 10 besök hos kiropraktor innan det kändes ok.
Ung och dum och rent för mycket shootar!
Starksprit dricker jag väldigt sällan efter den kvällen framförallt inte i större mängder . Blir endast whisky ibland och nån nubbe vid högtiderna.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jobbat en längre tid på två företag och de första var på bryggeri och så klart var After Work fylla och slagsmål m.m och nu mitt senaste jobb fastighetsskötare och samma sak där fylla och ensam nykter på After Work och kan säga att på bägge ställen var de dom äldre som var värst, numera går jag inte på After Work, är hellre hemma.

Permalänk
Medlem

Inte ofta det hinns med att dricka för man ska ju alltid göra något dagen efter ^^

Första är ju att försöka få in nyckeln i dörren, brukar bara ta sådär 10 minuter av skrammel och skratt innan det går.
Men klassikern är att försöka tömma kylskåpet efter gotte o skafferiet och sedan somna i sängen med hälften, lagom omtyckt av sambon ^^
Guldet är om man kommer ihåg att få med sig en kebab innan man åker hem för då jäklar är det fest när man kommer hem !

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aToria:

2 cheeseburgare, 9 nuggets och en paj blev det igår. Galenskap.

Starkt medhåll. Mitt Excel-dokument hängde sig när jag skulle räkna kalorierna!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Det dummaste jag har gjort på fyllan är att jag blev pissnödig efter 3st 33cl ölburkar (5,4 % styck) och pissade på polisstationens infartsport där även fyllecellerna var. Självfallet kommer en polisbil förbi och berättar för min vän att han får gå ensam på krogen den kvällen medan jag gästar en fyllecell och hör "grannarna" skrika: "SLÄÄÄPP UUUT MIIIIG!" så himla komiskt för jag var inte ens riktigt full utan bara ung och dum.

Vad jag fått höra från andra i efterhand (pga. minnesluckor) är att jag dricker och köper mer sprit på fyllan samtidigt som jag säger att jag inte är full. Numera dricker jag mig aldrig så full för det är ungefär som att köpa en dyr biobiljett och så har du glömt hela filmen efteråt - why liksom?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Finns tre dumma saker jag har gjort på fyllan, alternativt har med alkohol.
Nr 1 var min ålder 15-6 nr2 ålder 15
1, Strax efter 02 tiden ca 16 timmar efter vi började och efter mååååånga öl o öl sorter samt 4-5 olika vin sorter, 4-5 olika sprit sorter (som konjak/wiskey/akvavit o 3-4 till) samt på slutet 80% stroh rom.
Så ca 15 min efter stroh romen satt jag i soffan och det började röra sig i magen reste mig upp fort som attan tog två kliv till skithus dörren (liten lgh) slet upp den (som tur var olåst).
I samma stund som dörren öppnades så började det komma upp och så fort det var en klar väg till handfatet 1,5m bort från dörren och innan jag var över tröskeln.
Så kom det upp en kastspya utan dess like som av ett rent jävla under träffade handfatet 0,5m brevid toan där en tjej satt med neddragna byxor o visade hela rummet härligheten för alla titta ju åt mitt håll då dom visste att spyan var på väg.
Inte bara det utan inte en droppe spya hamnade utanför handfatet alls vilket även tjejen insåg efter ett tag efter hon trodde att hon blivit mer heller mindre totalt nedspydd.

2, Vi var ett gäng som gick från ett hus till ett annat och drack lite öl men inte direkt fulla.
Nån sa nåt till mig så jag vände mig om för att svara och gick bakåt et par kliv samtidigt, i samma stund som jag vände mig om så stannade samma tjej som på toan böjde sig ner för att knyta en sko och hon gick ju framför mig å resten kan ni ju gissa.

3, Är ett par underliga saker när jag är full så är jag som vanligt dvs pratar inte direkt mycket, blir ej aggressiv/kramglad/osv folk har därmed svårt att se om jag är full heller inte för jag är exakt som vanligt först när jag inte kan gå rakt DÅ ser andra om jag är full heller ej.
Jag glömmer ej håller nånting även om jag är absolut dyngrak tex med stroh romen i nr1 30min efter spyan så var jag så full att jag kunde inte ens lyfta armen för att ta nåt jag ville ha på bordet och kunde inte prata alls.
Dagen efter så frågade två kompisar om jag kom ihåg nåt och jag svarade att japp det gör jag o drog i korta drag ALLT som hände ett par timmar innan spyan tills alla hade däckat (utom jag) och även vad dom hade pratat om runtom mig när jag var däckad men vid medvetande (kompisarna får ej heller några direkta minnesluckor av spriten förutom när dom är extremt fulla som jag var).
Och dom satt som fånar med fågelbon ett tag.

Sen till sist det mest underliga av allt jag blir inte trött, utan mer tvärtom pigg som fan och kan absolut inte sova förrens baksmällan har hållt på i 2-3timmar vilket i dom flesta fall är när alla andra har somnat/däckat och sen vaknat som i tex stroh rom fallet över.
Där folk däckade/gick o la sig mellan 4-5 och vaknade sen vid 13-14 tiden, jag började kunna röra mig lite smått (inte gå dock, o knappt krypa) när den siste däckade, och somnade 2 timmar efter den siste hade vaknat.
Sen vaknade lagom tills det var dags att börja supa igen på lördags kvällen, drack dock väldigt lite den natten.

Detta (blir pigg av alkohol) är en stor anledning till att jag i stort sett slutat 2-3 öl per år å 1-2 groggar per år numera.
Det vart mindre o mindre drickande mellan jag var 17-23år för det var helt enkelt så jävla tråkigt när alla andra däckade/gick o la sig o jag fick sitta själv i 6+ timmar o glo på tv/etc innan det ens var värt att börja fundera på att sova om nån timme heller två.
Jag började köra mer o mer för då jag är exakt samma när jag är full/nykter så har jag exakt lika kul/tråkigt om jag är full/nykter på fester/etc.

Enda fördelen med att inte kunna sova är att jag aldrig (och jag menar ALDRIG) har nån baksmälla när jag vaknar för den har ju redan gått runt halva av innan jag somnar.

Jupp jag vet jag är inte normal (och då i fler fall än bara alkohol intag) :p.

Näe fan kom på en sak till.
Har fyllekört moppe 2mil en gång ganska full efter en fest hos en kompis (ångrar enormt mycket att gjorde det).
På festen innan vi börjat dricka lånade en kompis min moppe för att åka o hämta nåt ca 6mil sammanlagt så fick några pappers tior (ja jag är gammal) så jag kunde tanka då det började bli tomt i tanken.
Sen vid 05 tiden (slutade dricka runt 02 när alla andra däckat) så var jag uttråkad och detta var bland dom första gångerna jag drack och bestämde helt enkelt för att åka hem.
Så klädde på mig åkte för o tanka men automaten vägrade ta imot tre olika tior funderade på om jag skulle åka tillbaks heller hem, skakade runt moppen för å se om soppan skulle räcka heller inte o kom fram till att troligen så åkte hemmåt.

Dagen efter visade det sig att jag tagit en kompis hjälm (samma märke/färg men inte lika sliten), en annan kompis handskar (helt andra) och detta är det enda jag någonsin glömt i fyllan, hjälmen kan ha varit ett misstag då min hjälm inte var där jag hade lagt den på hatthyllan när jag kom tillbaks så den var troligen inte där när jag åkte hemmåt heller.
Men handskarna har jag inget minne av att ha tagit men jag gissar att jag tog dom för dom var mycket varmare än mina (som låg där jag lagt dom).

När jag började närma mig hemmet så skakade jag till moppen då o då för å känna efter hur mycket som var kvar o det började bli tomt, vet inte varför men började då o då klappa tanken och säga/fråga du räcker väl hela vägen hem o liknande.
Det var strax över nollgradigt och en jävla dimma som på slutet var så tjock att jag knappt såg vägen direkt framför framhjulet vilket gjorde att jag efter att åkt utanför asfalts kanten (mer pga att kanten ej syntes än fylle vingel) ett par gånger fick åka mitt i vägen med knappt styrfart och leta efter varje mitt linje (för nästa syntes inte).
Missade infarten till hemmet som är mitt i en rätt brant nedförsbacke åt vänster från det håll jag kom och först när jag märkte att backen tog slut ca 300m efter infarten.
Vände och åkte på sidan av vägen då för när jag åkte neråt så letade jag efter brevlådan men såg den aldrig och var nån cm från att köra på den när jag hade vänt för den syntes först nån cm innan jag körde in den och då gick jag mer än åkte dvs det gick väldigt sakta.
Hade även problem att hitta trappen/entren trots två 100w lampor på var sida om den dimman var helt enkelt så tjock att dom knappt syntes.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Just de här som är så tragiskt med Svenskar, har helt och hållet slutat att gå på till exempel after work med jobbet, de pratas i flera dagar före vad folk ska dricka och hur mycket som behövs sedan så dricks de tills folk stupar och smäller av och de är samma visa varje gång, är som att köra ett band på repet om och om igen, har man varit på en after work så har man varit på alla som varit och alla som kommer i framtiden.
Totalt slöseri med tid och man mår piss dagen efter, numera dricker jag nått glas till maten och då något gott öl, vuxna människor som dricker sig full har problem och de är trist att de är så här i Sverige, man kan inte gå ut längre och vara nykter för man är i stort sett ensam.

Ja, det är lite tragiskt att folk som är 30+ kan sitta på jobbet på typ onsdagen och planera helgfyllan. Det är inte personer med småbarn hemma direkt, men det borde ringa lite varningsklockor ändå.

Jag dricker sällan annat än på någon restaurang eller så. På någon hemmafest blir det lätt efter ett par-tre öl att jag tycker att "jag mår bra nu, tar jag en till mår jag säkert ännu bättre!" och det brukar alltid bli sämre och sluta med en jobbig dag dagen efter helt i onödan, jag mådde ju redan bra? Men jag gör aldrig något större väsen av mig på fyllan heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det skiljer sig nog mellan olika arbetsplatser. Har bara varit på en AW, och inte ett enda ord av det ni beskriver stämde in på den. De flesta drack en eller två öl, någon tog tre eller fyra, och minst en person drack ingen alkohol alls. Fanns inga tendenser till varken tjat eller dåligt beteende från någon – bara intressanta samtal och en trevlig kväll.

Varit på många AW och våran företags kultur är inte alls som vissa beskriver i tråden, tråkigt att de jobbar på sådana arbetsplatser och sedan säger att alla svenskar är så.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Men vad är det för människor som försöker övertala andra att dricka? Väldigt osmakligt och taktlöst - grund nog att inte gå på en AW med dessa, oavsett om man dricker eller inte.

Min gissning:
- För att det stör dem att någon avviker från flockens aktiviteter
- Ibland säkert för att de själva skulle må bättre om någon annan också dricker. T ex när en överviktig försöker tvinga i dig tårta fastän du inte vill ha.

Permalänk
Medlem

Satt i en bar med sambon i LA när någon skrek "Who hasn't seen Top Gun?" varpå jag räckte upp en hand och fick ta emot diverse spydiga kommentarer från alla hörn av baren... det blev inte bättre när en av dessa var "Then you're no true American!" och fulla jag svarar "Thank God". Vi drog rätt snabbt efter det. Dels för att baren i sig attraherade skumma typer nattetid och det var inte värt att fortsätta en diskussion där merparten av deltagarna hade alldeles för hög promille i blodet. Kan vara värt att nämna att detta var någon dag efter ett mindre genomtänkt tweet av Mr.Trump och med i bakhuvudet klantade jag mig rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jag var ca 21-22år gammal. Några dagar innan händelsen har jag köpt 1 liter polsk vodka av en lastbilschafför utanför mitt jobb. Förfestandet börjar i en lokal där vänner bor (ca 6st om jag minns rätt) och spelade Counterstrike och liknande spel dygnet runt i princip.
Under några timmar har jag väl hävt i mig 12-15 starköl och det är dags att fara vidare med buss till en karneval på annan ort.
Jag tycker inte att mina starköl jag har druckit är tillräckligt (det där med att vara odödlig ni vet) och beslutar mig för att gå hem och hämta vodkan. Den sveper jag givetvis rent under bussfärden som vara ca 30 minuter.

Det gjorde du inte. Skrev in dina uppgifter i en promilleräknare och att du drack det på sex timmar. Valde 33'or på starkölen och 35-40% på spriten och man på 80 kg.

Skrivet av Promilleräknare:

Alkoholhalten i ditt blod är 8,15 promille. Alkoholen går ur blodet tidigast om 62 timmar.

Du hade avlidit av den mängden på den tiden. Du kunde väl i alla fall tagit i rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Det gjorde du inte. Skrev in dina uppgifter i en promilleräknare och att du drack det på sex timmar. Valde 33'or på starkölen och 35-40% på spriten och man på 80 kg.

Du hade avlidit av den mängden på den tiden. Du kunde väl i alla fall tagit i rimligt.

Räknade säkert inte rätt på antalet starköl och sedan hade lastbilschaffören lurat honom och sålt utspätt vatten...

Permalänk
Medlem

Haha jag bara somnar när jag blir full.. Typ "jag går och lägger mig, här och nu" och det är alltid det sista jag minns.

Blir riktigt snabbt full och snabbt nykter. Lång och smal.

Vad mer jag gör när jag är full? Jag myser, kan sitta och bara halvsova i min stol och lyssna på musik.
Hittils så avskyr jag socialt drickande, utan gör det för att det ger en mysig känsla.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Varit på många AW och våran företags kultur är inte alls som vissa beskriver i tråden, tråkigt att de jobbar på sådana arbetsplatser och sedan säger att alla svenskar är så.

Ja, det är ett tjat jag hört i alla tider om hur Svenskar är i det avseendet. Precis som det inte skulle finnas lika mycket sådana kålsupare i alla nationaliteter.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Ja, det är ett tjat jag hört i alla tider om hur Svenskar är i det avseendet. Precis som det inte skulle finnas lika mycket sådana kålsupare i alla nationaliteter.

Det är skillnad på alkolholkultur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Själv så blir det nåt jäkla sms till nån ex..eller nån snygging på FB...fasen...man vill oftast ha nån att chatta med...du vet mitt i natten....man vill ju prata lite....och sen gör man bort sig...japp som vanligt.. så skriver man här vad man har på hjärtat och vips så är man avstängd Men alltså! Ja gud.....*pust*

Skriva kärleksförklaranden till min ubersöta kollega på jobbet som har pojkvän samt barn...
blev lite pinsamt men hon tog det bra,hon blev nog smickrad igentligen:)