Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Du bör själv, eller med hjälp av någon, studera föreningens ekonomi. En bra ekonomi i en bra skött förening möjliggör en låg avgift. Dock är det inte säkert att man vill hålla den på lägsta möjliga eftersom man kanske vill lägga undan till någon större kommande underhållspost t ex. Du måste kolla i varje enskilt fall.
Många föreningar, inte minst nybyggen är högt belånade och riskerar att behöva höja avgifter om räntan stiger igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Lite OT, men efter att ha läst kommentarerna om hur viktigt ekonomin hur BRF är så undrar jag vad som händer om man köper en lägenhet och de går i konkurs? Googlar man lite snabbt så verkar det som att lägenheterna omvandlas till hyresrätter. Stämmer detta verkligen? Det betyder väl att man i stort sett förlorar sin lägenhet och sina x antal miljoner den kostade?

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Du förlorar din insats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag gör nog det som alla borde göra när dom är osäkra och sätter mig ner med nån som kan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

vi vet fortfarande inte i vilken stad det är i så svårt att säga om det är dyrt eller ej.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: 6700K, Kylning: NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, PSU: RM650i Mus: Harpoon RGB, Tangentbord: Strafe RGB MK.2
Monitor: XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Galaxy S10e
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb