Misstänker att routern blockerar min wireless display till TV:n.

Permalänk
Medlem

Misstänker att routern blockerar min wireless display till TV:n.

Behöver eran expertis!
Har försökt nu i över 1 år att få till wireless display från PC till TV:n men har inte lyckats.
Det funakde med wireless display med teia routern.
Efter att jag ersatte min Telia router till ASUS RT-AC87U så slutade det funka.
Jag har försökt med väldigt många inställningar på asus routern men inte fått det att funka..
Min TV är en LG OLD65C7 TV.
Det funkar att stream med LG smartshare från PC till TV:n men att använda wireless display funkar inte!.

Är det någon som vet hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Moderator
Moderator

Känns lite mer nätverksrelaterat än annan kringutrustning så flyttade in tråden här i nätverksdelen istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har du testat aktivera igmp snooping? Inställningen finns på min AC86U under Trådlös -> Professionell och är inaktiverad som standard.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av TcT:

På 2.4GHz också?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Är inte wireless display samma som Miracast.
Detta är en peer to peer lösning över WiFi och använder inte din vanliga WiFi uppkoppling.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

använder man gästnät eller motsvarande funktioner så kan det vara så att enheterna inte får tala med varandra.

ladda ner ipscanner till windows och kör det, se om du hittar din TV i nätverket. Om du gör det och du kan pinga den så har du iaf kontakt.

Annars kan det vara saker som klientisolering eller att broadcast på nätet är omöjligt, så din dator hittar inte din TV.

Miracast påminner om chromecast och går då via lokala nätet - det är ingen adhoc wifi lösning (om än det kan stödjas på en del enheter).

börja med att faställa att du faktiskt kan kommunicera mellan enheterna.

Permalänk

Googlade Intel Widi om det var det du menade med Wireless Display och hittade:

Product Discontinuation Notice for Intel® WiDi and Intel® Pro WiDi

Ser ut ha blivit nedlagt av Intel i augusti 2016 och ersatt av Miracast.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB