Drivrutiner för PCE-AC66 i Win 10

Permalänk
Medlem

Drivrutiner för PCE-AC66 i Win 10

Precis som rubriken antyder så efterlyses drivrutiner för Asus PCE-AC66 i Win 10.
Finns bara tom Win 8 på Asus hemsida.
Fungerar drivrutinerna till PCE-AC68 även till mitt kort...?

Permalänk
Medlem

@elp: tror win8-drivisar fungerar på w10, testa vet jag

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Har ett ASUS men PCE-AC56 istället för 66. Med den modellen rekommenderas Windows 10 automatiskt installerade drivrutiner även på ASUS hemsida. Så installeras det automatiskt är du säkert good to go. Fanns nog en felsökningsutility där det fanns inbakat också drivrutiner och testade dem också men fick bättre hastighet med windows egna (har sökt på nätet att folk har t.o.m. haft mera problem (hastighet och stabilitet med AC 5GHz nät speciellt) med ASUS än Windows 10 egna certifierade Wifi kort drivrutiner).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Stort tack till er som bemödat sig att svara!
Jag får mitt PCE-AC66 imorgon förhoppningsvis så då blir det att testa i skarp läge.

Hade varit trevligt med lite input från @ASUS_Troy eller någon annan av Asus folket som huserar här!

Permalänk

@elp: Hej!

Jag har exakt samma case genom Facebook. Det kanske är dig jag talar med där? Hur som helst har jag feedbackat detta och återkommer så fort jag kan med en fungerande drivrutin

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

@elp: Hej!

Jag har exakt samma case genom Facebook. Det kanske är dig jag talar med där? Hur som helst har jag feedbackat detta och återkommer så fort jag kan med en fungerande drivrutin

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Hej Troy,

Japp, är skyldig.
Eftersom jag saknar Fäjjsbåkk så har jag samtalat med en "Troy" där via sambons konto - vilket jag misstänkte var du!

Bra, då håller vi tummarna för snabb feedback från Asus!

Permalänk
Medlem

@elp: Hej!
Fick ni något svar?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

@elp: Hej!
Fick ni något svar?

Japp, det löste sig!
Sorry för taskig feedback.
Dock så vill jag minnas att det blev en ful-lösning av ngt slag då Asus vägrade samarbeta...
*sarcatic smiley*

Permalänk
Medlem

@elp Har du möjlighet att beskriva hur det löste sig? Jag ser alla nätverk, men kan inte ansluta till något. Har testat Asus drivrutiner, men även broadcoms. All hjälp är uppskattat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sontaxx:

@elp Har du möjlighet att beskriva hur det löste sig? Jag ser alla nätverk, men kan inte ansluta till något. Har testat Asus drivrutiner, men även broadcoms. All hjälp är uppskattat!

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gärna ha hjälpt dig men då mina datorkunskaper är högst begränsade så fick jag använda en livlina och ringa in en vän som löste det till mig. Hans kunskaper vida överstiger mina och jag vill minnas att vi använda en tredjeparts mjukvara för att få det hela att lira.
Dock kan jag inte komma på vilken eller var vi hämtade den.
Dessvärre är datorn ifråga såld så det är inget jag kan luska fram heller...
Sorry!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Sontaxx:

@elp Har du möjlighet att beskriva hur det löste sig? Jag ser alla nätverk, men kan inte ansluta till något. Har testat Asus drivrutiner, men även broadcoms. All hjälp är uppskattat!

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.station-drivers.com/index.php?option=com_remosito...

Dessa bör fungera för Asus ac66 i windows10

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

@Ragnarok: Tack för försöket, men jag kunde inte använda de länkade drivrutinerna. Windows vill inte installera dem för enheten. Har du fler ideer lyssnar jag gärna!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Sontaxx:

@Ragnarok: Tack för försöket, men jag kunde inte använda de länkade drivrutinerna. Windows vill inte installera dem för enheten. Har du fler ideer lyssnar jag gärna!

Kollat om denna lösningen fungerar ?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1564989-z370-och-asus-...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

@Ragnarok Ja, har fått installera alla olika drivrutiner så. Nu har jag efter mycket om och men lyckats ansluta till en mobil hotspot, men inte mitt trådlösa nätverk. Förstår dock inte varför det skulle vara problem. Det börjar luta åt ett återköp här..

Skickades från m.sweclockers.com