Matberedare med mixer och annat jox.

Permalänk
Medlem

Matberedare med mixer och annat jox.

Då det snackades mycket om riskokare här på Sweclockers för ett tag sedan så gick jag och köpte mig en jäkel. (Ja det var mest tjejen som ville ha en).

Men som alla vet så nöjer dem sig inte med bara en riskokare. Nu vill hon ha en matberedare med mixer och annat jox som kan vara kul att ha.

Är det någon som vet en bra maskin för under 2000kr?

Allt jag har kollat på har fått ganska bra betyg, men det är alltid någon som kommer och ger sämsta betyg för att det går tydligen inte att krossa frysta bär, och det går inte göra ditten och datten.

Så vad finns det som kan ALLT, och som inte kostar allt för mycket?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Lite OT men:
Om tanten gillar att laga mat så se till att hon får allt hon pekar på !
Och glöm inte bort vacuumförpackaren, guld värd !

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag väcker en gammal tråd till liv, men jag är på jakt efter en matberedare.

Dock så känner jag att hela den världen är som en stor djungel.. det finns massor med tester utförda och alla rekommenderar olika maskiner. Någon Sweclockare som har ett tips?

Permalänk
Medlem

@Guestah:

En Ankarsrum kan allt.
Visserligen inte en matberedare utan en assistent.
Ganska dyr i sitt grundutförande och tillbehören kostar en slant, men därefter har du en maskin som håller i 40 år och som aldrig blir gammal.
Det finns 40åriga maskiner idag där dagens nya tillbehör passar.

Har en lite svårare konstruktionsdesign än exempelvis Bosch eller Kitchen Aids motsvarande maskiner i och med att motorn sitter i botten. Jag använder min varje vecka och efter att man lärt sig den fungerar den bra.
Tillverkad i Sverige.

Matberedare har jag en Bosch jag fått i present. Ca. 10 är nu och fungerar bra. Kompletteras med en stavmixer. Just dessa behöver inte kosta över 1000-lappen i grundutförande.

Permalänk
Medlem

@Guestah: vad ska du ha den till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Ursäkta att jag väcker en gammal tråd till liv, men jag är på jakt efter en matberedare.

Dock så känner jag att hela den världen är som en stor djungel.. det finns massor med tester utförda och alla rekommenderar olika maskiner. Någon Sweclockare som har ett tips?

Kan rekommendera denna Philips:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1409998

Kan även skicka med en 35% rabattkod till Philips (billigaste på Prisjakt är 1890kr, men blir ca 1300 på Philips egen hemsida med rabattkoden "deals2019se".

VI har haft vår i runt 4 år och den och alla tillbehör funkar väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrillol:

Kan rekommendera denna Philips:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1409998

Kan även skicka med en 35% rabattkod till Philips (billigaste på Prisjakt är 1890kr, men blir ca 1300 på Philips egen hemsida med rabattkoden "deals2019se".

VI har haft vår i runt 4 år och den och alla tillbehör funkar väl.

Det blev den där jag köpte för ett år sedan. Är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Jag har också den där Philips Avance Collection HR7778, men jag är halvnöjd: bra kvalite och bra tillbehör (speciellt skivaren och juicemixern är riktigt trevliga), men mixern har bara ett pyttelitet blad i botten, så om man gör t.ex. smoothies så slutar det bara med att den mixar en liten bit sen ställer sig resten ovanför. Man måste hela tiden stoppa, rycka ur sladden (vill inte förlora fingrarna...), peta med en sked, stoppa in sladden igen, starta igång igen... om och om igen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!