Valve avslöjar Half-Life: Alyx för VR-headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Har du sett bilder på det? Källa?

Logisk slutsats, inte så svårt att se.
Eller du förväntar dig att det blir 2020 PC grafik med bra flyt, animationer, kontroll osv? Drömma går ju alltid

Sure HL1 grafik kanske var att överdriva, men jag har verkligen noll förväntningar på detta, som de flesta VR spelen.
Sen får man inte glömma att Valve knappast har gjort mycket spel senaste åren/decenniet etc.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den stora frågan är om Valve nuförtiden har kompetensen att utveckla ett riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem

Jag tar det, jag kommer köpa det direkt, fast jag inte ens har något headset just nu pga ombyggnationer. Vad som helst som sparkar liv i half life märket igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Dtv5n:

Nej det krävs inget grafikkort för 10000kr. Gå och kolla upp kraven för Rift S, Index, Vive etc istället för att sprida dumheter.

Det jag menar är att VR-brillor vill drivas i hög uppdateringsfrekvens 120+, vilket kan vara dubbelt så mycket du i normala fall spelar i som glad Svensson. Till det så är upplösningen skyhög 4k+ om du vill få till en bild med så lite svarta luckor mellan pixlarna som möjligt.
Det leder till att du behöver ca 4 gånger så hög grafikprestanda för att driva exempelvis RE7 i VR jämfört mot på en vanlig skärm i 60Hz, med grafikinställningarna intakta i övrigt.

Edit, eller vänd på det, RE7 skulle kuta runt i en fjärdedel, till hälften av 60 fps om jag kopplade upp ett VR-headset med den dator som drev runt spelet i 60fps på en 1080-skärm. = ingen rolig upplevelse. VR ställer ju rätt höga grundkrav för att det skall vara njutbart. Klart att tetris kommer flyta på, eller CS till och med som ofta tuggar på i 300fps hur man än gör. men nya spel kommer kräva piffig hårdvara helt klart. /edit

Men visst fysikens lagar är säkert jättelätta att ändra på med lite änglastoft, eller nåt.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Det är bra att det händer mer på VR-fronten. Har själv inte ens testat den nya generationen och bryr mig egentligen inte om Half-Life, men det känns som detta är något som kan hjälpa utvecklingen av tekniken.

Permalänk
Musikälskare

Don't blow it Valve...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blir nog bra, var ju väntat att det skulle bli en VR-titel. De har ju sopat många HL-idéer så om de faktiskt är beredd att släppa något så är det säkert riktigt bra. Valve är ju inte direkt i ekonomiskt behov av att mjölka HL-varumärket.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Haha, jag sa ju det. Det är inte hl3 som kommer komma. Trodde ifs att det skulle vara portal 3 men absolut inte hl3. Dom vill väl inte göra fans besvikna såsom duke nukem forever. Hl3 kommer nog bli svårt att tillverka utan att många kommer vara kritiska till resultatet, kanske inte för att resultatet är dåligt utan att hypen är större än ett AAA spel kan prestera i dagens mått. Smart drag av valve dock att släppa en sidostory likt de vi såg från hl1 vilket var riktigt bra. Då behöver de inte leva upp till hl3 hypen och samtidigt stilla begäret från fansen 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Problemet är ju occulus rift eller HTC vive, båda kostar runt 10k. samt du behöver en pc för minst 20k för att klara VR..

Permalänk

Valve vågar inte ens tillåta recensioner på deras Index Headset. De tror själva inte på produkten. Men med lite fake hype kring Half Life så kanske de kan sälja dem.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Valve vågar inte ens tillåta recensioner på deras Index Headset. De tror själva inte på produkten. Men med lite fake hype kring Half Life så kanske de kan sälja dem.

Vad dillar du om? Finns ju hur många recensioner som helst och inget stoppar heller någon från att köpa det och göra en egen recension?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

En grej som jag funderar på när jag läser den här tråden och även andra forum som Road to VR. Varför finns så mycket skepticism och missnöje kring VR? Det var exempelvis någon i denna tråd som vars första antagande - utan att ha sett spelet - var att spelet måste vara dåligt på olika sätt.

Det är intressant tycker jag.

VR har sannerligen inte uppnått perfektion ännu, är det detta som folk redan nu kräver? Borde vi inte alla, speciellt på detta forum, vara entusiastiska inför ny teknik? Jag har inga svar, bara funderingar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thunderbolt:

Jag tycker att den stora frågan är om Valve nuförtiden har kompetensen att utveckla ett riktigt bra spel.

En minst sagt rimlig fråga, Valve har tappat mycket kompetens under åren som gått. Samtidigt är det sällan Valve själva som utvecklade spelen utan studior de köpte upp som gjorde själva jobbet. Half Life 2 Kan ha varit sista spelet de gjorde själva.

Extra synd att tänka på alla de studior som "brann inne" när Valve slutade intressera sig för spelen. Men dessa har ju förstås lämnat Valve under åren som gått också.

Får hoppas på en nystart och att det går i en positiv riktning också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

och här sitter jag o fortfarande väntar ivrigt på ett Left 4 Dead 3

Dold text
Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leffo1:

En grej som jag funderar på när jag läser den här tråden och även andra forum som Road to VR. Varför finns så mycket skepticism och missnöje kring VR? Det var exempelvis någon i denna tråd som vars första antagande - utan att ha sett spelet - var att spelet måste vara dåligt på olika sätt.

Det är intressant tycker jag.

VR har sannerligen inte uppnått perfektion ännu, är det detta som folk redan nu kräver? Borde vi inte alla, speciellt på detta forum, vara entusiastiska inför ny teknik? Jag har inga svar, bara funderingar.

Är nog mycket konservativa åsikter som yttras, saker ska stanna i det gamla. Se bara på fordonsindustrin och hur kontroversiellt det är med ny teknik och utveckling för många, även de som påstår sig vara intresderade.

Med Oculus Quest så har snudd på alla verkliga och inbillade problem faktiskt blivit lösa. Att gå från trådad till trådlös VR är stort. Och med alla de spel som redan finns ute, och allt som är på väg så är det nog faktiskt här för att stanna denna gången. Jag är själv speciellt fram emot Boneworks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om Sweclockers funnits för 25 år sedan....

"ÖÖÖÖ Jävlar va 3D realms är blåsta i huvet, släppa duke nukem 3 som ett 3d spel, kan ju spela duke nukem 2 i SVGA-upplösning på min 386'a, men nu ska man plötsligt behöva köpa en 486 för att kunna spela i sunkiga 320x240 upplösning med grafik sämre än commander keen, vill man dessutom ha rimlig FPS krävs en DX4 vilket ju kostar fläsk, nej datorspel ska vara i 2D säger jag bestämt som aldrig provat ett FPS-spel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffo1:

En grej som jag funderar på när jag läser den här tråden och även andra forum som Road to VR. Varför finns så mycket skepticism och missnöje kring VR? Det var exempelvis någon i denna tråd som vars första antagande - utan att ha sett spelet - var att spelet måste vara dåligt på olika sätt.

Det är intressant tycker jag.

VR har sannerligen inte uppnått perfektion ännu, är det detta som folk redan nu kräver? Borde vi inte alla, speciellt på detta forum, vara entusiastiska inför ny teknik? Jag har inga svar, bara funderingar.

Ser inte mig som en bakåtsträvare, det ända som skulle få mig att börja använda vr är den dagen man faktiskt kan massproducera en produkt som kan ge en "riktigt" virtual reality upplevelse och vem vet hur långt fram i framtiden det är?

Jag tycker inte vr är speciellt roligt en längre stund så därav så kommer det antagligen sabba spelupplevelsen för mig oavsätt hur välgjort spelet är, varför inte ge oss två alternativ istället med tanke på hur tidigt stadium vr fortfarande befinner sig i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

varför inte ge oss två alternativ istället med tanke på hur tidigt stadium vr fortfarande befinner sig i?

Valve har inte ens lyckats/velat göra ett HL3 med fokus på traditionellt plattskärmsspelande. Att dom då skulle lyckas göra ett dom blir nöjda med som dessutom samtidigt är ett VR spel känns ju ganska orimligt. Jag tar mycket hellre ett spel som bara är en av sakerna så det blir ordentligt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffo1:

En grej som jag funderar på när jag läser den här tråden och även andra forum som Road to VR. Varför finns så mycket skepticism och missnöje kring VR? Det var exempelvis någon i denna tråd som vars första antagande - utan att ha sett spelet - var att spelet måste vara dåligt på olika sätt.

Det är intressant tycker jag.

VR har sannerligen inte uppnått perfektion ännu, är det detta som folk redan nu kräver? Borde vi inte alla, speciellt på detta forum, vara entusiastiska inför ny teknik? Jag har inga svar, bara funderingar.

Man vill kunna spela spelet utan behöva köpa massa nya prylar? Då är det väl lätt att klanka ned på VR för det gör att du inte kan spela spelet. Är säkert inte de som sitter med bra VR setup som klagar på att det kommer VR-spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffo1:

En grej som jag funderar på när jag läser den här tråden och även andra forum som Road to VR. Varför finns så mycket skepticism och missnöje kring VR? Det var exempelvis någon i denna tråd som vars första antagande - utan att ha sett spelet - var att spelet måste vara dåligt på olika sätt.

Det är intressant tycker jag.

VR har sannerligen inte uppnått perfektion ännu, är det detta som folk redan nu kräver? Borde vi inte alla, speciellt på detta forum, vara entusiastiska inför ny teknik? Jag har inga svar, bara funderingar.

Håller med, konstigt. Nu finns det såväl billiga(lättillgängliga) headsets för de som enbart vill prova (tex lenovo eller beggat vive/rift) samt dyrare headsets om man vill ha en kickassupplevelse (index/pimax8k(x)). Tycker själv det är en fantastisk utveckling som varit, men så fort en nyhetstråd om vr kommer upp så är det som att hälften av skribenterna är missnöjda (ofta utan att ens ha ett eget headset). Är ju fantastiskt att någon vill ta tag i att utveckla mjukvara för nischmarknaderna, det är ju liksom det som gör att tekniken går framåt. Det kan ju faktiskt innebära att någon av skeptikerna i framtiden kan tycka att vr är kul?
Är ju inte så att det saknas vanliga spelsläpp till pc, många får tom en större backlog, så illa kan det väl inte vara att någon lägger lite krut på vr?

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Apopå när Valve var bra, har Xen kommit till Black Mesa än?

Nej, men delvis; de har delar av Xen i öppen beta. De sista kapitlen verkar vara på G till beta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ser inte mig som en bakåtsträvare, det ända som skulle få mig att börja använda vr är den dagen man faktiskt kan massproducera en produkt som kan ge en "riktigt" virtual reality upplevelse och vem vet hur långt fram i framtiden det är?

Jag tycker inte vr är speciellt roligt en längre stund så därav så kommer det antagligen sabba spelupplevelsen för mig oavsätt hur välgjort spelet är, varför inte ge oss två alternativ istället med tanke på hur tidigt stadium vr fortfarande befinner sig i?

Gissningsvis är huvudsyftet med spelet inte att ge oss en tillfredställande fortsättning på Half-Life-sagan utan mest att kränga VR-headset till lättledda människor, och få är så lättledda som gamers i allmänhet och HL-fans i synnerhet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Gissningsvis är huvudsyftet med spelet inte att ge oss en tillfredställande fortsättning på Half-Life-sagan utan mest att kränga VR-headset till lättledda människor, och få är så lättledda som gamers i allmänhet och HL-fans i synnerhet.

Lika lättledda som för spel med hög bildkvalitet och avancerade rendreringar. Usch och fy för utveckling!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Kristoffer:

Funderar fortfarande på om bromsen är vettiga grafikkort i rätt prisklass. För att spela HLA idag skulle man ju behöva en GPU för 10 000 sek plus index för lika mycket. Jag tror att skillnaden är för stor mellan en vanlig skärm, 1080p-1440p 60Hz som de flesta sitter med, mot att driva saker i 4k+-upplösning i låsta 140fps. När ett rimligt prissatt kort till VR-brillorna släpps om 100 år, på runt 3000 sek, så kommer det ju gå att driva vilket monsterspel som helst på en vanlig skärm i åratal framöver.

Tror helt enkelt att GPU-tillverkarna ser VR som en premiegrej som de inte vill ska sjunka för lågt i pris, för då sänker de också den övriga marknaden helt med, då instegskorten kommer kunna driva vilket spel som helst på en vanlig skärm.

Det är säkerligen så att prestandakraven för VR gör att genomslaget går långsammare. Det där köper jag.

Däremot tror jag inte på den andra delen riktigt ;). Det där med att grafikkortstillverkarna håller tillbaka.
VR kräver mer renderingskraft än en platt skärm med begränsad upplösning. Så är det ju såklart.
Tekniktuvecklingen sker snabbt på den här fronten. Det är väl däremot ganska svårt att bara slänga fram ett grafikkort som är 100 gånger bättre än dagens grafikkort. Vi vet väl inte riktigt hur det där skulle gå till ens. Men även om det nu hade gått så hade ju mjukvara också tagits fram som kan nyttja kraften i de nya superkorten. Så efterfrågan på prestanda hade inte varit mättad för all framtid bara för att ett sådant mindre troligt teknikhopp skulle göras.
Skulle man säga något på den här fronten så är det väl i det närmsta tvärt om. Om VR som nu är så tungt att rendera ökar i popularitet så kommer efterfrågan på dyrare grafikkort gå upp ännu mer. Det här borde GPUtillverkarna inte vara negativt inställda till hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är säkerligen så att prestandakraven för VR gör att genomslaget går långsammare. Det där köper jag.

Däremot tror jag inte på den andra delen riktigt ;). Det där med att grafikkortstillverkarna håller tillbaka.
VR kräver mer renderingskraft än en platt skärm med begränsad upplösning. Så är det ju såklart.
Tekniktuvecklingen sker snabbt på den här fronten. Det är väl däremot ganska svårt att bara slänga fram ett grafikkort som är 100 gånger bättre än dagens grafikkort. Vi vet väl inte riktigt hur det där skulle gå till ens. Men även om det nu hade gått så hade ju mjukvara också tagits fram som kan nyttja kraften i de nya superkorten. Så efterfrågan på prestanda hade inte varit mättad för all framtid bara för att ett sådant mindre troligt teknikhopp skulle göras.
Skulle man säga något på den här fronten så är det väl i det närmsta tvärt om. Om VR som nu är så tungt att rendera ökar i popularitet så kommer efterfrågan på dyrare grafikkort gå upp ännu mer. Det här borde GPUtillverkarna inte vara negativt inställda till hehe.

Här tror jag på möjlighet för foveated rendering, med tanke på att ens fokusområde inte är så stort med en skärm så nära. Sedan finns en viss utvecklingsaspekt vad gäller speldesign också, om hur man kan/bör ändra på sitt sätt att spelet interagerar med spelaren. Har varit en hel del trial-and-error samt förutfattade meningar om hur saker och ting ska fungera. Förhoppningsvis har Valve jobbat på den fronten med detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Jag var ointresserad av Vive i och med den låga upplösningen och de dåliga handkontrollerna. Men så fort Index utannonserades med bättre basstationer, fingerspårande handkontroller, bättre linser, markant högre upplösning, större synfält, mycket mindre SDE, högre uppdateringsfrekvens, "off-ear"-högtalare, och diverse ergonomiförbättringar, så slog jag till. Jag tycker att man får en del för pengarna (men det gäller förstås att man har de pengarna i sin budget till att börja med, så jag fattar om det inte är lösningen för alla).

Kan köpa hundra stycken, tycker fortfarande inte att det är värt pengarna.
Är väll snål och sålde min Vive för en orsak, lol.
Tycker tekniken får mogna i ett par år till.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Vad dillar du om? Finns ju hur många recensioner som helst och inget stoppar heller någon från att köpa det och göra en egen recension?

Finns inga recensioner på deras egen plattform? Vad dillar du om?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Det är säkerligen så att prestandakraven för VR gör att genomslaget går långsammare. Det där köper jag.

Däremot tror jag inte på den andra delen riktigt ;). Det där med att grafikkortstillverkarna håller tillbaka.
VR kräver mer renderingskraft än en platt skärm med begränsad upplösning. Så är det ju såklart.
Tekniktuvecklingen sker snabbt på den här fronten. Det är väl däremot ganska svårt att bara slänga fram ett grafikkort som är 100 gånger bättre än dagens grafikkort. Vi vet väl inte riktigt hur det där skulle gå till ens. Men även om det nu hade gått så hade ju mjukvara också tagits fram som kan nyttja kraften i de nya superkorten. Så efterfrågan på prestanda hade inte varit mättad för all framtid bara för att ett sådant mindre troligt teknikhopp skulle göras.
Skulle man säga något på den här fronten så är det väl i det närmsta tvärt om. Om VR som nu är så tungt att rendera ökar i popularitet så kommer efterfrågan på dyrare grafikkort gå upp ännu mer. Det här borde GPUtillverkarna inte vara negativt inställda till hehe.

Det jag försökte få fram var bara att vi kanske kikar på ett prestandahopp gånger 4 för VR. För att VR ska slå stort bland massorna (Kalle som köpt sin gamingburk för 10 000 på elgiganten) och inte bara entusiaster så måste ju priserna ned. När ett kort för VR drar av moderna spel i 4k i 140 fps, med lite marginal i High -Ultra, och det kostar några tusenlappar och inte tio, då kommer ju "premiumsegmentet", kort för 10 000 att sjunka som en sten i försäljning kortsiktigt antar jag. För de flesta kanske nöjer sig med att spela det senaste i 90 fps i ultra på sin vanliga plattskärm.

Tankeloopen gick alltså ungefär som så - för att VR ska slå, måste kort i prisklassen 2-3000 sek öka med fyra gånger i prestanda mot dagens kort, incitamenten kommer på kort sikt slå mot premiumsegmentet av kort 5000+ sek(?). Såklart innan någon på mjukvarusidan gjort ett spel som kräver det dåvarande premiumkort kommer att erbjuda.

Tänker att VR kommer att ändra mindset lite, för min del har alltid framerate varit den största variabeln, jag rattar hellre upp detaljer och håller GFX-inställningar så högt det går på min platta skärm, låter fps tuffa på så gott det går. Allt över 30 är väl bra för långsammare SP-äventyr typ RE2. Men VR låser tidigare variabel till skyhöga siffror och kravet på grym basprestanda ökar enormt för att det ens skall vara spelbart.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Knappast att jag köper en VR maskin för att spela ett prequel "Half-Life" än Episode 3/Half-Life 3...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jovisst, men vill du ha upplevelser där du inte sitter fastspänd eller teleporteras för att kunna röra på dig så behöver du high-end VR.
Det går att anpassa spel till att fungera bra med low-end VR, men med högre kvalite så behöver du inte göra det i samma utsträckning.
Möjligheterna och friheten blir alltså betydligt större.

Håller inte med, vissa personer kan absolut vara känsliga för låg fps i VR så att 72Hz på Oculus Quest t.ex känns obehagligt, men min erfarenhet av det är att de flesta som testat Quest/Rift/Vive hos mig inte märkt någon skillnad.

Högre FOV inne i headsettet lär göra dig mer illamående dock när det gäller dåligt designade/mer utmanande locomotion där du rör dig/accelererar i VR utan att du gör det i verkliga livet.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED