Elpriser och Elräkningar hur mycket tjänar man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gammal tråd...

Jag visste inte att det var så enkelt att byta elbolag, trodde det tog en halvdag att ringa runt och be om priser och hålla på. Med det sagt så är det ju ingen jätteskillnad för mig iaf. Vi gör av med ca 9000kwh om året. Kolllade precis på Elskling och det är så gott som samma pris vi har idag, vi snackar alltså skillnader på några få ören. Det är knappast värt besväret, inte ens 3 minuter, jag tjänar antagligen mer på mina investeringar varannan minut än att byta elavtal. Jag satsar först och främst på det som gör störst skillnad.

Men för all del, byt på om det känns bättre!

Du kan nog spara mellan 10 till 20 öre/kWh genom att byta elavtal. Skulle resultera i att du sparar 1800 kr om året. Pengar som motsvarar en eller två dagslöner efter skatt Detta enbart genom att lägga några enstaka minuter på att kolla elavtal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du kan nog spara mellan 10 till 20 öre/kWh genom att byta elavtal. Skulle resultera i att du sparar 1800 kr om året. Pengar som motsvarar en eller två dagslöner efter skatt Detta enbart genom att lägga några enstaka minuter på att kolla elavtal.

Kollade faktiskt vad jag skulle spara mot det avtal vi redan har sen vi flyttade in. Med vår årsförbrukning på 12000kW skulle vi spara en femhundring per år tydligen.

Tror jag står över ärligt talat, inte värt besväret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Ärligt talat tycker jag de har konstiga prisjämförelser som inte stämmer. Här min prisbekkräftelse från bolaget och så till höger det Elskling säger att jag får betala. Skiljer 20 öre någonting på "allt". Skulle förvåna mig om spotpriset gått ner sedan oktober.

https://i.imgur.com/E81iBrT.png

Du vet att Elskling och de andra elprisjämförelsesiter får kicksbacks från elbolagen som de annonserar åt? De är förvridna priser som de gömmer de finstilta och förvränger priset till elbolagens fördel.