Trasig knapp på tangentbord

Permalänk
Medlem

Trasig knapp på tangentbord

Hejsan!

Nu är det så att fästet på min G-knapp har gått sönder på min käre troslagare K70 Lux, och jag undrar vart jag ska vända mig för att beställa en reserv?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag taggar @Corsair Johan så får vi se vad han kan fixa.

Sen finns det fler alternativ, har du garanti kvar kontakter du butiken där du köpte det.
Eller så skapar du en ticket på Corsairs supportsida!

https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hannzas:

Hejsan!

Nu är det så att fästet på min G-knapp har gått sönder på min käre troslagare K70 Lux, och jag undrar vart jag ska vända mig för att beställa en reserv?

Tack på förhand!

PMa mig så hjälper jag dig.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

Har också problem med tangenter som jag fick med min k70 som inte är formsprutade rätt och är ofyllda. Inget kvitto kvar, vart kan man få tag på nya tangenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter på samma problem och tangent efter tangent har brytits undertill i fästet. Har skickat ett whisper till dig också Johan tidigare under dagen. Detta på en k63 compact som köptes tidigare under året.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Mjmackan:

Har också problem med tangenter som jag fick med min k70 som inte är formsprutade rätt och är ofyllda. Inget kvitto kvar, vart kan man få tag på nya tangenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Fishnet:

Sitter på samma problem och tangent efter tangent har brytits undertill i fästet. Har skickat ett whisper till dig också Johan tidigare under dagen. Detta på en k63 compact som köptes tidigare under året.

Ni har PM!

Permalänk
Medlem

Har också några knappar som har gått sönder. LShift, Control och D. Har ett K68 rgb

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Dalle113:

Har också några knappar som har gått sönder. LShift, Control och D. Har ett K68 rgb

Hade missat detta inlägg, saknar du fortfarande keycaps?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalle113:

Har också några knappar som har gått sönder. LShift, Control och D. Har ett K68 rgb

Skrivet av Corsair Johan:

Hade missat detta inlägg, saknar du fortfarande keycaps?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Ja tyvärr gör jag faktiskt det. Jobbat ganska mycket så inte hunnit eller tänkt så mycket på det. Går detta att lösa på något sätt?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Dalle113:

Ja tyvärr gör jag faktiskt det. Jobbat ganska mycket så inte hunnit eller tänkt så mycket på det. Går detta att lösa på något sätt?

Ja jag kan skicka ut nya, PMa mig din adress och exakt vilka keycaps som saknas.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Ja jag kan skicka ut nya, PMa mig din adress och exakt vilka keycaps som saknas.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Vilken legend du är Johan. Kan du kanske hjälpa mig med en sak?
Mitt K55 (RGB om det behövs) gnisslar som satan i enter tangenten och mellanslag.

Något som kan kollas på kanske? Har inte kvitto, men har digitalt via butiken som det inköptes via

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ecthelion:

Vilken legend du är Johan. Kan du kanske hjälpa mig med en sak?
Mitt K55 (RGB om det behövs) gnisslar som satan i enter tangenten och mellanslag.

Något som kan kollas på kanske? Har inte kvitto, men har digitalt via butiken som det inköptes via

I det fallet skulle jag rekommendera dig att skapa en ticket hos våran RMA/Support-avdelning så kan de kika vad de kan lösa.

https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new

Permalänk
Medlem

Nya knappar

Skrivet av Corsair Johan:

Ja jag kan skicka ut nya, PMa mig din adress och exakt vilka keycaps som saknas.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Fick mina keycaps idag, sjukt nöjd! Vet ej hur ja ska tacka dig men sjukt snällt och grym service! Tack//Dalle

Permalänk
Medlem

K55 RGB

Har skickat PM till dig Johan https://www.sweclockers.com/medlem/204799. Har knapp problem också.