Apple MacBook Pro 13”3 rymdgrå 2017

Permalänk
Medlem

Apple MacBook Pro 13”3 rymdgrå 2017

Hej,
I samband med ett nyköp av dator säljer jag vidare denna fina bärbara Apple dator. Inköptes på Netonnet 2018-07-01, kvitto medföljer vid köp.

Jag har mestadels använt datorn till surf, musik och film men prestandan räcker till betydligt mer krävande uppgifter än så. Inga märkbara repor eller skador på datorn. Skärmen är felfri likaså tangentbordet med styrplatta.

Intel Core i5 2,3 GHz (Turbo boost upp till 3,6 GHz)
13,3" IPS-skärm med 2560 × 1600 pixlars upplösning
128 GB SSD hårddisk
8 GB 2133 MHz Ram-minne
Två Thunderbolt 3-portar (USB-C)

Vid köp medföljer kartong med skyddsplast till dator, kvitto, diverse dokument, nätladdare med två st usb-c sladdar. Den första sladden som medföljde vid köpet började glappa lite sporadiskt så köpte en ny (Apple original sladd).

Ser helst att den hämtas på plats men kan även skickas då köparen står för fraktkostnader.

Finns tillgänglig på mobil och mejl. Skriv ett mejl om jag inte har möjlighet att svara.

Med vänlig hälsning,
Alexander

Läs hela annonsen här

Då garantin utgått ändrades texten
Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tyvärr spårade en konversation ut något.
Det är såklart fullt tillåtet att lämna priskritik så länge denna framförs sakligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

7000 kr bjudet.

Permalänk
Medlem

@PsyCor: Okej, noterat!

Permalänk
Medlem

7200+ frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

7200+ frakt

Noterat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kort fråga, du skriver följande:
"Inköptes på Netonnet 2018-07-01, kvitto med garanti medföljer vid köp."

Apple ger 1 års garanti på sina produkter, även NetonNet på datorprodukter.

Har datorn någon form av utökad försäkring som täcker mer än 1 år?
(Till exempel AppleCare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Kort fråga, du skriver följande:
"Inköptes på Netonnet 2018-07-01, kvitto med garanti medföljer vid köp."

Apple ger 1 års garanti på sina produkter, även NetonNet på datorprodukter.

Har datorn någon form av utökad försäkring som täcker mer än 1 år?
(Till exempel AppleCare)

Nej inte applecare. Vet inte om dina siffror om garantin stämmer då det är flera olika aspekter i det. Bla. så är det konsumenten som måste bevisa att det fanns ett fel på varan efter 6 månader. De första 6 månaderna så har inte tillverkaren lika mycket att säga till om.. så det där med garanti är diffust då det alltid på sätt och vist är tillverkaren som har sista ordet. När något inte är helt solklart brukar jag använda mig av hemförsäkringen. Sen ser jag kvittot som en värdehandling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@A37X: Men du svarade inte på frågan nu. Har du köpt till någon förlängd garanti i någon form till denna dator? Om inte så gick garantin ut 2019-07-01.

Det som återstår då är våran Svenska reklamationsrätt vilket inte i närheten är lika stark som en regelrätt garanti.

Permalänk
Medlem

@PsyCor: Det var det första jag svarade på, "Nej inte applecare".

Permalänk
Medlem

@A37X: Och nu svarade du inte på frågan igen. Har du någon form av förlängd garanti? Det du svarade på i ditt förra inlägg började med "Nej inte Applecare" och sen ett långt utlägg vilket kunde tolkas som att det kanske fanns någon annan eventuell försäkring eller garanti.

Så med andra ord så Nej det finns ingen garanti kvar på datorn.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, försöker du medvetet vara dryg mot dina potentiella kunder som ställer relevanta frågor för att kunna veta om de vill köpa eller ej?

Det finns en uppsjö olika alternativ för extraförsäkringar / förlängda garanti alternativ att köpa så när du svarar Nej, inte Applecare så är det som att du menar att det finns något annat då garantin annars bara är ett år men du säger att det finns garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Jag förstår inte, försöker du medvetet vara dryg mot dina potentiella kunder som ställer relevanta frågor för att kunna veta om de vill köpa eller ej?

Det finns en uppsjö olika alternativ för extraförsäkringar / förlängda garanti alternativ att köpa så när du svarar Nej, inte Applecare så är det som att du menar att det finns något annat då garantin annars bara är ett år men du säger att det finns garanti.

Det medföljer ett kvitto som jag fick vid köpet som gjordes 20180701. Där medföljer standard garantin. Skrev inget mer... om det hade funnits extra försäkringar hade jag skrivit det i annonstexten.

Är ingen garantiexpert som du verkar vara så ha överseende med min dryghet. Tror det är bäst om du hittar ett annat objekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@A37X: Okej, då vet jag. Då ska jag inte fortsätta buda något mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@A37X: Okej, då vet jag. Då ska jag inte fortsätta buda något mer

Skönt! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har ingen tillverkargaranti annat än ursprungsfel som du måste bevisa. (gäller 3 år efter köp)

Permalänk
Medlem

Hej, lite frågor!

Hur går budgivningen?
Är den redan såld?
Har du fått bud via pm?
När slutar budgivningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Hej, lite frågor!

Hur går budgivningen?
Är den redan såld?
Har du fått bud via pm?
När slutar budgivningen?

Den såldes igår kväll för utsatt pris. Har inte skrivit något om budgivning i annonsen utan bara noterat ”prutningarna”.

Skickades från m.sweclockers.com