Permalänk
Medlem

Projektlogg - Custom loop All-In-One

Då har det kliat i fingrarna för länge igen efter mitt senaste projekt Allspark. Nu ville jag göra något helt annat och avsevärt mycket mer avancerat.
Jag har hela tiden försökt få mitt skrivbord så rent och minimalistiskt som möjligt (utan att lyckas särskilt bra) och efter allt hängande i GEEKS moddningskanal på Discord så har jag blivit mer och mer sugen på en custom loop så tankarna har snurrat som bara den. Men så såg jag några byggen med vägg-monterade datorer och snubblade över en mod som heter ROG-wall, då föddes idén till det här projektet som nu kommer att gå ut på att försöka bygga en custom loop på baksidan av en 34" skärm.

De senaste 3 månaderna har jag spenderat med att försöka lista ut vilken skärm jag ska använda, helst vill jag behålla originalfoten så jag har försökt få ut information från tillverkare om vad fötterna klarar i belastning, försökt rita i CAD för att se vilka som skulle klara balansen etc.
Tanken är att försöka fästa plåtarna för komponenterna i VESA fästet på skärmen, får se lite hur jag ska göra där.

Enligt mina beräkningar så kommer komponenterna, loopen och byggmaterial väga totalt ~11kg så infästningen blir viktig och att allt håller. (Det här jag har fortfarande inte fått klarhet i.) Till min hjälp här har jag fått mycket tips och stöd av @laine vars erfarenhet är ovärderlig!

Till sist så föll valet på Acers X34 vars fot ser ut att ha rätt balans och för 2 veckor sedan fick hem min skärm.

Hittills så har jag samlat på mig samtliga komponenter som behövs för projektet förutom delarna till vattenloopen. Planen är att kunna testmontera först utan loopen innan jag beställer de delar som jag kommer att behöva.

Under tiden så håller jag även på att lära mig att använda Fusion360 för att bättre kunna rita upp och testa vad som fungerar och inte fungerar men hittills så har jag endast lyckats få till en sketchup bild som åtminstone ger en fingervisning om hur det jag tänkt kan komma att se ut.

Komponenter
Moderkort: Asus B450-I Gaming
RAM: G.Skill Flare X cl14 3200mhz
CPU: Ryzen 7 2700
PSU: Corsair SFX600 v1
GPU: Palit RTX 2080ti GamingPro OC
Fläktar: Antingen Corsair ML140 PRO RGB eller Corsair ML120 PRO RGB
Kablage: Troligtvis Corsairs sleevade vita kablar, alternativt svart sleeving

Aluminiumplåtar för att fästa komponenter
Böjd akryl för att täcka hela baksidan och skydda bygget
Aluminiumstänger för att stärka upp basplåten
Rundstavar i aluminium för att hålla akrylen på plats

Då jag fortfarande endast är i planeringsfasen så tar jag tacksamt emot alla förslag och tips!

Bygget kan även följas på:
Facebook: www.facebook.com/bhbmod
Instagram: https://www.instagram.com/bhbmods/
Builds.gg: https://builds.gg/bhbmods
Galleri Sweclockers: https://www.sweclockers.com/galleri/15143-ipredator-powder-cu...

Här är en enkel bild från sketchup kring hur jag tänkt mig det:

La till fler platser att följa bygget på samt information om att galleri kommer.
Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det här kommer jag följa med stort intresse!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig att faktiskt börja bygga delarna av aluminium! Metallen är beställd och nästan alla vattenkylningsdelar är hemma! Yes!

När jag väl fått hem det sista så kommer det så klart upp bilder på komponenterna och plåtarna. Sen blir det dokumentation av byggprocessen. (Som antagligen blir ganska så lång med många fel på vägen.)

Ska bli otroligt spännande då jag aldrig byggt något av metall innan! (Har bara byggt förråd, hus, trädäck och stall förr... LITE annorlunda det här!)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Nu lämnade mitt RTX 2080ti in, utan gällande garanti... Så, för stunden är projektet på paus tills en ny GPU är finansierad... *suck*

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att följa

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

YES! @inet är bäst! Kom hem en ny GPU igår, reklamationen gick igenom utan strul. Så ny är projektet igång igen! På lördag blir det att göra klart CAD-ritningen på aluminiumen och därefter ta ett snack med min polare plåtslagaren om konstruktionen kommer att vara tillräckligt hållbar!
Sen hoppas jag på svar från Acer om jag kan få lite sprängskisser eller något på foten innan jag skruvar isär den helt. (Vikten kommer att trycka ner skärmen i "botten-läge" och vill om möjligt byta ut fjädrar etc innuti så att den kan bära de extra 11-12kg som allt kommer att innebära.)

Kvar att inhandlas är:
Rör
Fittings
Reservoar
Vätska
Aluminium
Lämpliga snygga skruvar
Startknapp (Fått tips av @oddname på snygg knapp att använda)

Tja, jag tror det var det hela!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Proffsmoddare

Ska bli kul att följa! Jag har själv många planer på ett liknande bygge så ska bli intressant att se hur du löser saker

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Stött på lite mer problem, konstaterat att min CAD-ritning inte duger. Jag behöver göra om den och basera ritningen på själva fästet i skärmen. Tog en jäkla tid att göra (då jag i princip fått lära mig CAD från grunden under tiden.). Lär väl gå fortare nu när jag lärt mig en hel del på vägen.

Hur min ritning ser ut idag, ingen VESA fäste inritat.

Här är tanken att hela plåten ska fästas.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

I övrigt så har det trillat in lite fler delar. Nu har jag allt utom fittings, rör och vätska. Så kan jag bara få till den jäkla plåten så jag kan få börja prov-montera!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Ska bli kul att följa! Jag har själv många planer på ett liknande bygge så ska bli intressant att se hur du löser saker

Hur går det för dig? Jag är också nyfiken på vad du hittar på. Hur har dina tankar gått kring infästning och upphängning?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Blev ingen laserskärning, min mediokra Fusion 360 färdigheter gjorde att allt tog för lång tid. Papper och penna fick duga och sen handverktyg! Det blir att släpa fram sticksågen, bandslipen, filar och diverse annat smått och gått! Nu jäklar ska det sågas!

Ritat upp den tänkta rördragningen och flödesriktningen för att få ett hum om hur jag tänker.

Plåten blev kanske lite väl i överkant i tjocklek... 5mm tjock, det blir tufft att såga och tungt som sören! Får göra en del mönsterutsågningar tror jag för att få ner vikten.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk

@Deriveh: vad hände med grafikkortet lite nyfiken. Annars coolt bygge kommer följas😊

Permalänk
Medlem

@trebrecks: @inet came through. Fick ett nytt på RMA ärendet, eller garantin? Ja, de skickade ett nytt i vart fall.

Tack, jag hoppas det blir coolt. Flipp eller flopp återstår att se.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Ritat upp lite bättre nu hur jag ska såga. Så här kommer lite bilder på det när jag skruvat isär min vanliga dator och lagt ut komponenterna på plåten.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Phew! Point of no return! Nu är sågningen igång! Spännande! När sista hålet är sågat så är det dags att kolla så att allt går in där det ska. Annars blir det mer sågning/slipning. Ja jäklar vad tufft det var att såga igenom med en liten sticksåg, men det har gått bra än så länge. Är på sågblad nummer 2 samt har knäckt ett borr. Tog ca 1 timme att såga ut för radiatorerna.

När väl det är gjort så ska jag besöka min kompis plåtslagarverkstad för att få till riktigt raka kantar när ytterkanterna ska kapas. Jag ska också få låna någon tryckluftsslip där för att slipa till kanterna ordentligt. När det är gjort så ska plåten bockas på 2 ställen i ca 6 graders vinkel på varje. (Bockarna ska följa linjerna i mitten på plattan med ca 15cm mellanrum.) Detta för att plåten ska följa bildskärmens kurva.

När väl bockning och slipning är klar så kommer ytbehandling, här ska jag bara lyckas bestämma mig för hur jag ska göra. Jag älskar den råa metallen, frågan är bara om det passar ihop med allt annat i bygget. Det ska vara kromade kopparrör... Skärmen är grå/svart men jag funderar på att spraya om hela skärmen med i annan färg. Ja, det återstår en del funderingar.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt! Mycket nyfiken på fortsättning

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det här måste följas!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Så! Då var plåten färdigkapad, bockad och hålen slipade. (Dock behöver hålen för PCI-risern utvidgas något...) Jag testade även att borsta alun en aning bara för att få en känsla för om det är den vägen jag ska gå eller ej. (Jag älskar borstad aluminium!)

Så här tjock aluminium kan jag inte rekommendera dock! Min kompis som har en plåtslagarfirma hade inte ens verktyg till att varken kapa eller bocka plåten, vi fick traska in till grann-verkstaden som kan hantera större grejor för att få hjälp! Tur det inte var mer än 6 graders bockning som behövdes, annars hade inte de heller rätt ut det. (Kostade mig 100kr för att få sista kapning och bockningen gjord där, så inga stora summor.)

Bockning i full gång!

Bockat och klart!

Borstad alu-test

Nästa steg är att få till alla gängningar som infästningen, testmontera allt och därefter så ska fittings och rör inhandlas. Sen blir det montering och finlir!

Undrar om jag hinner det här till DHW19... Börjar se lite mörkt ut, har fullt upp med livet i övrigt. Hehehe

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Nu jäklar har jag kommit en bit! Fick lite idéer och tankar kring infästning och nu är det löst! Blev riktigt bra och lyckades använda bakstycken som döljer VESA-fästet på X34an utan att sabba det för annan användning. Har dock gjort en "ful-lösning" med distanser och använt muttrar... Men det får duga för stunden.

Sen gav jag mig på gängningen igen. Distanser på och nu jobbas det för raddsen och pumpen! Därefter blir det att lösa PSU och SSD infästningen, men där har jag en klar bild kring hur jag ska göra. GPUn däremot har jag inte bestämt mig för ännu hur den ska lösas.

Jag har även konstaterat att det blir tight med kablar mellan skärm och mobo samt strömmen för skärmen, så jag måste nog såga ut ett hål för dem med. Likaså blev det för tighta hål för GPU-risern, de måste utökas en aning. Men nu närmar det sig!

Testmontering av radiatorer samt pump!

Tveksamt om jag blir färdig till DHW19 som är om 1,5 veckor... Jag har varken rör eller fittings hemma. Eventuellt så ser jag till att beställa allt, tar med allt upp till DHW och bygger ihop den första/andra dagen. Men... Tja, jag vet inte...

Är det någon som har några tankar eller idéer kring infästningen av GPUn? Ett enkelt och snyggt sätt? Jag funderade på om jag kan fästa hela GPUn i backplaten, men jag vet inte om jag vågar... De är inte direkt gjorda för den belastningen tänker jag.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Ett av årets klart mest intressanta projektloggar. Den där tanken som många har tänkt, men inte vågat. Kommer följa din framfart och önskar dig ett stort och naivt lycka till att hinna färdigt i tid

Permalänk
Medlem

Häftigt bygge.
Vilken firma hjälpte dig med bockningen ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Deriveh:

Hur går det för dig? Jag är också nyfiken på vad du hittar på. Hur har dina tankar gått kring infästning och upphängning?

Det är inget som ligger i röret ännu.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Ett av årets klart mest intressanta projektloggar. Den där tanken som många har tänkt, men inte vågat. Kommer följa din framfart och önskar dig ett stort och naivt lycka till att hinna färdigt i tid

Tack! Har dock kommit fram till efter samtal med Formula mod att jag inte kommer att bli klar i tid. Så paus på detta nu tills efter jul troligtvis. (Om jag inte meckar lite med det i mellandagarna, kände lite att luften gick ur mig för stunden.) Jag får sikta på DHW20 istället. hehe

Skrivet av Homer_S1:

Häftigt bygge.
Vilken firma hjälpte dig med bockningen ?

/Homer_S

Det var Willis Mekaniska AB i Ängelholm, super hjälpsamma. Han sa dock att det var tur att det inte var mer än 6 grader, annars hade inte de heller fixat en så tjock plåt. Wykmans plåt som låg bredvid klarade max 2mm har jag för mig.

Skrivet av timpelay:

Det är inget som ligger i röret ännu.

Aah, okey. Ser fram emot att se dina tankar kring det när det väl blir dags. Älskar dina byggen!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Grym log so far

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Grym log so far

Tack! Sitter och väntar på grejor från Kina nu... Lååååångsamt... Men, får väl ta och polera och slipa lite så länge.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Grymt bygge, har du tänkt montera något på "insidan", inmot skärmen så att säga? Eller hamnar alla delar på utsidan?

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjertis:

Grymt bygge, har du tänkt montera något på "insidan", inmot skärmen så att säga? Eller hamnar alla delar på utsidan?

Allt utom kabeldragningen hamnar på utsidan. Så inget monters på insidan, eller tja, m2 disk nr2 sitter iofs på baksidan av mobon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Då kom fittingsen idag! Gun metal blev det. Fått tag i ett block till RAM också (tack @egxi ) så blev att köpa det som saknades med!

Lite cablecoams samt en flow meter som jag ännu imte vet om jag ska använda eller ej. Får se vart och om den passar in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Polleringsfiaskot är äntöigen fixat! GPU upphängningen är oclså löst!

Men, nu till PSUn, frugan gav mig en idé om att amvända antingen paracord eller läderremmar för att hänga upp PSUn, kamsle kam bli snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Proffsmoddare

Schysst byggt! Hur mycket väger hela plåten?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC