Forumdelen sponsras av

Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av sadin:

Den enda som är bra med den är g-sync, men jag tycker att freesync som finns på F versionen funkar riktigt bra på Nvidia kort.
Sen får du både högre hz och bättre färger(10 bit) som följer med F versionen.

Om du orkar vänta till BF skulle jag rekommendera att göra det, man vet aldrig kanske båda ligger på lägre pris. Använd den här tiden och fundera fram till BF vad som är viktigast för dig.

Mm kloka tankar, tack! Bra att Freesync fungerar också. Har verkligen som du säger tid att vänta, ingen brådska annat än suget efter ultrawide. Worst case är att jag får betala 12k för F-modellen efter BF, vilket jag redan varit beredd att göra. Med lite tur blir det bra BF-erbjudanden...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015

Jag har varit sugen på en F variant av LGs skärmar länge och speciellt nu inför black friday.

Idag sitter jag på en Asus MG279Q som är snart 4 år gammal och är en rätt bra skärm (27" 144hz IPS 1440p).

Är det någon som gjort motsvarande resa och gått från en "klassisk" 144hz IPS panel från AU Optronic till en av de här LG skärmarna och vill kommentera bildkvalitén? Får jag märkbart bättre färger jämfört med min nuvarande t.ex.?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av SweDragon:

Jag har varit sugen på en F variant av LGs skärmar länge och speciellt nu inför black friday.

Idag sitter jag på en Asus MG279Q som är snart 4 år gammal och är en rätt bra skärm (27" 144hz IPS 1440p).

Är det någon som gjort motsvarande resa och gått från en "klassisk" 144hz IPS panel från AU Optronic till en av de här LG skärmarna och vill kommentera bildkvalitén? Får jag märkbart bättre färger jämfört med min nuvarande t.ex.?

Det har jag gjort och kan säga om du frågar mig är det stort skillnad. Färgerna är betydligt bättre för ögat samt AG coating är superb vilket gör att bilden blir inte så grynig.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F