Vilken mobil betaltjänst använder du?

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Vilken mobil betaltjänst använder du?

I och med dagens nyhet om Apple Pay och NFC började jag fundera på vilka tjänster som egentligen används på SweClockers. Mobila betalningar är ju fortfarande ganska nischat, även om spridningen accelererat på senare år.

Så, jag är helt enkelt nyfiken! Ni som betalar med telefon eller klocka, vilken/vilka tjänster används?

(Det är medvetet inget alternativ för "använder ingen tjänst" – frågan riktar sig till de som hoppat på tåget!)

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007

Ingen för tillfället. Använde Apple Pay när jag bodde i Australien och tycker det är mycket trevligt. Tyvärr erbjuder inte min bank här hemma det

Intel I5 9400F | GTX 1660 TI | ASUS PRIME Z390-P | Corsair 16GB DDR4 | Intel 660P 512GB | AOC C24G1 | Asus ZenBook S UX391 | OnePlus 6T | Xbox One X |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

Google Pay med telefonen!

Jättenöjd, tycker det har fungerat bra.

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Kör Apple Pay med både bankens kort, Klarna och ICA. Fungerar supersmidigt!

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Själv kör jag primärt Samsung Pay i klockan, då den har stöd för två av tre kort jag normalt använder. Mitt primära kort finns varken hos Samsung Pay eller Google Pay ännu. Den dagen det dyker upp i ena eller andra lär jag omvärdera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Röstar på Samsung pay men kan inte använda det sedan jag bytte till min Note9 då det är en Koreansk sample lur så kan jag inte köra Samsung pay

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | LG UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011

Samsung Pay men om någon månad eller så ersätts min S8+ med en OP 7T Pro och då blir det Google Pay.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB | Seagate Barracuda Green 2 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung Galaxy S8+]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2008

Ingen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010

Visste inte att Google pay fanns i Sverige. Har testat Samsung Pay på telefon och klocka en gång vardera men har inte fortsatt. Kanske börjar igen om de tar Samsung pay på samtliga ställen som tar kort. Då inte bara i Europa förstås.

Xeon
GTX ti
5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Inget.

A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Dockland:

Visste inte att Google pay fanns i Sverige. Har testat Samsung Pay på telefon och klocka en gång vardera men har inte fortsatt. Kanske börjar igen om de tar Samsung pay på samtliga ställen som tar kort. Då inte bara i Europa förstås.

Google Pay finns, men har inte så många banker/kort under bältet ännu. Dessutom är det av någon outgrundlig Google-anledning inte aktivt i klockor med Wear..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av emilakered:

Google Pay finns, men har inte så många banker/kort under bältet ännu. Dessutom är det av någon outgrundlig Google-anledning inte aktivt i klockor med Wear..

Yes, det måste finnas något värdeskapande för mig och lit till att det finns överallt, åtminstone där man kan betala med vanliga kort.

Xeon
GTX ti
5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Ingen än så länge eftersom min bank inte funkar med Apple Pay.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jul 2017

Själv kör jag Google Pay genom Komplett Bank. Funkar för det mesta, men har stött på några driftavbrott. Upplever det som jobbigt att plocka fram kortet numera.

Men jag tycker ändå att det är märkligt med en poll om olika mobila betalmetoder utan att ta med Swish, som ändå lär vara en av de största mobila betaltjänsterna i Sverige.

En bild säger mer än tusen ord. Så här gör du för att lägga upp bilder till ditt foruminlägg.

Synpunkter på moderering eller andra frågor om siten? Välkommen att kontakta oss via Sweclockers kontaktformulär eller i feedback-forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Nu vet jag inte om Apple Pay och Google Pay fungerar överallt men det gör Samsung Pay som jag använder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Kör med Apple Pay via min iphone eller watch. Är väldigt nöjd. Eftersom att min bank inte stödjer det så skaffade jag klarnakortet. Det kan jag rekommendera om man vill testa apple pay eller andra tjänster då klarnakortet har stöd för det. Kortet är gratis och man behöver inte använda kredit. Mitt är kopplat direkt till mitt konto! Bara ett tips!

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits