SweClockers utser Årets julklapp 2019

Permalänk

Sett till försäljning vinner väl hörlurar varje år. Just trådlösa med brusreducering kanske är lite extra stort i år dock.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

beställde just nya true wireless från kina, dom gamla är det bästa hörlurarna jag haft men jag tappade bort en av dom så så det var lite tråkigt med mono ljud. 200 kr med frakt är lagomt pris, är jättebra ljud på dom, sen kan man använda fordralet som en powerbank till telefonen den har 3000 ma batteri, mycket bättre än dom som säljs i detta land och mycket billigare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Kul att det var något jag trodde på

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Glöm inte att köpa till revaxör, för mycket pangpang kan ge vaxbildning.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

De tre största fördelarna med att köra med vanliga trådade hörlurar istället:

  1. Slipper bluetooth och allt bök kring det (som att vara tvungen att ha det påslaget på telefonen hela tiden, parkopplingstjafset och inte sällan kommunikationsproblem)

  2. Slipper upp till två ytterligare batterier som måste laddas

  3. Slipper tvingas sluta lyssna pga urladdat lurbatteri (det var nog det allra mest irriterande för min del)

Trådlöst har EN enda fördel, allt annat är sämre.

Så där, då var dagens surgubbe avklarad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

De tre största fördelarna med att köra med vanliga trådade hörlurar istället:

  1. Slipper bluetooth och allt bök kring det (som att vara tvungen att ha det påslaget på telefonen hela tiden, parkopplingstjafset och inte sällan kommunikationsproblem)

  2. Slipper upp till två ytterligare batterier som måste laddas

  3. Slipper tvingas sluta lyssna pga urladdat lurbatteri (det var nog det allra mest irriterande för min del)

Trådlöst har EN enda fördel, allt annat är sämre.

Så där, då var dagens surgubbe avklarad.

Beror på vem man är.
Jag gillar trådat men inte när jag är "out and about" Jag personligen ser inga fördelar med trådat då.

  1. Aldrig hänt för min del med mina Sony WH-H900N, sen har jag alltid BT på eftersom jag har en smartklocka.

  2. Personligt men har kabeln på skrivbordet, både hemma och på jobbet så inga problem att ladda.

  3. Går ju ha kabel också, så bästa av 2 världar. Sen har batteriet på mina aldrig varit slut

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Beror på vem man är.
Jag gillar trådat men inte när jag är "out and about" Jag personligen ser inga fördelar med trådat då.

  1. Aldrig hänt för min del med mina Sony WH-H900N, sen har jag alltid BT på eftersom jag har en smartklocka.

  2. Personligt men har kabeln på skrivbordet, både hemma och på jobbet så inga problem att ladda.

  3. Går ju ha kabel också, så bästa av 2 världar. Sen har batteriet på mina aldrig varit slut

  1. Har alltid haft problem med alla manicker med BT jag någonsin haft; hörlurar, telefoner, tangentbord, möss, bilar m.m., och det finns en anledning att vi på jobbet avråder våra kunder att skaffa BT-headsets (vi utvecklar bland annat telefonimjukvara) - i princip alla problem som rapporteras in beror på BT och löses enkelt med trådat

  2. Objektivt; att man har praktiska lösningar som fungerar för ens behov hjälper inte att det rent faktamässigt är en nackdel

  3. Ja, de lurar som även har möjlighet till kabelanslutning är ju som du säger det bästa ur båda världar (förutsatt att man alltid har med sig kabeln då förstås), absolut!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@backfeed Måste ändå hålla med föregående, kan inte alls relatera till dina problembeskrivningar. För mig har trådlösa hörlurar enbart varit en positiv upplevelse och batteritiden är inget problem med ~20 timmar om man pluggar in de nån gång ibland. Sen är väl jag som jag är, men fipplar aldrig med att stänga av/slå på saker som Wifi, Bluetooth, NFC, osv. på telefon utan de får gå. Ja, jag erkänner att jag är bekväm här. Att gå tillbaka till kabel vore helt otänkbart för mig personligen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@backfeed Måste ändå hålla med föregående, kan inte alls relatera till dina problembeskrivningar. För mig har trådlösa hörlurar enbart varit en positiv upplevelse och batteritiden är inget problem med ~20 timmar om man pluggar in de nån gång ibland. Sen är väl jag som jag är, men fipplar aldrig med att stänga av/slå på saker som Wifi, Bluetooth, NFC, osv. på telefon utan de får gå. Ja, jag erkänner att jag är bekväm här. Att gå tillbaka till kabel vore helt otänkbart för mig personligen.

Mina listade nackdelar är objektiv fakta (ok, förutom strulet som jag listade under 1:an kanske, det varierar), sen varierar det förstås kraftigt från person till person och omständighet till omständighet hur stor nackdelen är i praktiken.

Är man en surgubbe (räcker upp handen) så är det stora nackdelar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hjälpsam

Att ni törs!

- Ok Google, vad tycker du om att smarta hem inte blev årets julklapp?
- Inte alls smart av Sweclockers redaktion, jag har nu klassat dem som "target for temination".
- Ok Google, "target for temination"! du har väl inte blivit självmedveten och utvecklat teminatorer i smyg?
-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backfeed:

Mina listade nackdelar är objektiv fakta, sen varierar det förstås kraftigt från person till person och omständighet till omständighet hur stor nackdelen är i praktiken.

Är man en surgubbe (räcker upp handen) så är det stora nackdelar.

Kalla det "objektiv fakta", som du säger är det upp till var och en hur stora nackdelar de är. Om de ens är nackdelar för en själv, vilket jag som sagt själv inte kan relatera till. Punkt två kan jag möjligen hålla med om rent objektivt, men det har liksom aldrig varit ett problem för mig eller något jag ens reflekterat över.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kalla det "objektiv fakta", som du säger är det upp till var och en hur stora nackdelar de är. Om de ens är nackdelar för en själv, vilket jag som sagt själv inte kan relatera till. Punkt två kan jag möjligen hålla med om rent objektivt, men det har liksom aldrig varit ett problem för mig eller något jag ens reflekterat över.

Det är objektiv fakta, men det innebär inte att alla råkar ut för det i praktiken förstås. Jag får väl omformulera mig till "objektiva risker", kanske.

Iofs, när surgubbefasonerna lugnat ned sig lite så måste jag förstås lista objektiva nackdelar (eller risker) med trådat också, för de finns ju:

1. Glappkontakt (i telefonen, luren eller kabeln)
2. Spaghettifierad kabelröra (särskilt med in-ears)
3. Kabeln kan haka fast och därmed slits något sönder, hörlurarna flyger av eller så stryper man sig själv

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Forumledare

Vill man ha en anledning till att köpa trådlösa lurar så försök sova bredvid en vilt drömmande två-åring med trådade lurar

@cokeman 1337: Kygo har jag hört mycket positivt om, får se om man kan spana in 900:orna. Tack för tipset!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vill man ha en anledning till att köpa trådlösa lurar så försök sova bredvid en vilt drömmande två-åring med trådade lurar

@cokeman 1337: Kygo har jag hört mycket positivt om, får se om man kan spana in 900:orna. Tack för tipset!

Något i stil med punkt 3 på min senaste lista, eller kanske alla?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Helt solklart ju! Bra scoutat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem

Bara ett tips till de som äger de trådlösa Sennheiser Momentum-lurarna som visas på bilden:
Dessa har inbyggd DAC via USB. Dvs det går finfint att ansluta lurarna med USB till datorn för lyssning (och det låter rejält bra)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Mobillåda av återvunnen papp och hörselskydd blir årets julklappar för min del.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Kolla in känsligheten hos hörlurar ju högre känslighet ju högre volym får du då ut.
Typ dom Kygo lurarna som jag rekommendera innan har en känslighet på 110 dB/mW. Vanligtvis ligger hörlurar bara på 90-95 dB/mW.

Även Impedans har en påverkan. Ju lägre ju mer lättdrivande.
Vanligt är 32 Ohm Ω på hörlurar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

skottsäker väst eller bombsäkra rutor?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Apple air pods

Skickades från m.sweclockers.com