Nätaggregat till en Acer Aspire AX3810

Permalänk
Medlem

Nätaggregat till en Acer Aspire AX3810

Nätaggregatet till min fars gamla Acer Aspire sjunger på sista versen och undrar om någon vet vart man kan få tag på en sådan alt om det finns någon motsvarande modell som passar för en billig peng. Vill inte betala allt för mycket iom att det är en gammal dator, men den passar perfekt för min far som bara surfar, lyssnar på spotify samt streamar lite serier emellanåt.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det enklaste är väl att kolla modellnummer på nätdelen som sitter i nu; men i ärlighetens namn, köp en ny dator beggad istället. Om nätagget håller på att dö i den nuvarande är väl resten av komponenterna också på väg ut genom dörren tänker jag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@KentL:
Det verkar vara ett väldigt udda mått på det nätagget (och det verkar vara ett från Delta och ha betäckningen DPS-220UB A) så du kommer troligts inte att hitta något än på typ eBay (om du inte är intresserad av att lägga ~1000:- (+frakt, tull & moms) på ett nytt, då jag hittade en webbutik i USA som säljer ersättning som passar).

Så jag håller med Printscreen att det är enklare att helt enkelt köpa en annan dator.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Ja antar ni har rätt, tänkte att det verkar finnas en hel del hoarders här så tänkte det var värt ett försök