Mediaspelare för Nvidia Shield?

Permalänk
Medlem

Mediaspelare för Nvidia Shield?

I dagsläget använder jag Apple TV 4k med Infuse och är mycket nöjd med den spelaren.

Men tanken är att jag ska byta mediaspelare till den nya Nvidia shield pro då apple tv bråkar lite med mig, och tänkte då kolla vilken mediaspelare som är likvärdig med Infuse då jag inte alls är insatt i androidtv.

Permalänk
Medlem

Har en Sheild och är mycket nöjd med den. Röstsökning fungerar ypperligt och jag har spelat en hel del streamat med den både från datorn och internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snertill:

I dagsläget använder jag Apple TV 4k med Infuse och är mycket nöjd med den spelaren.

Men tanken är att jag ska byta mediaspelare till den nya Nvidia shield pro då apple tv bråkar lite med mig, och tänkte då kolla vilken mediaspelare som är likvärdig med Infuse då jag inte alls är insatt i androidtv.

Inte helt hundra på vad Infuse är då jag inte har en Apple TV, men efter att ha kollat snabbt på deras hemsida så ser det väldigt likt Plex ut. Jag har själv haft Shield TV i 3 år och kör enbart genom Plex. Du kan spela upp media antingen från din dator eller direkt från extern usb-enhet inkopplad i Shielden. Funkar kalasbra med alla mediaformat jag testat!

Är det någon speciell funktion du undrar om så skriv mer konkreta frågor

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: Ja, Infuse är som ungefär som Plex. Men den fungerade lite bättre på Appletv för mig än vad Plex gjorde!
Har nu fått min Nvidia Shield och tycker att Plex fungerar faktiskt ganska bra, bättre ljud men dock lite sämre bild tycker jag än vad jag hade på min Appletv.

Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Plex finns både som gratis och som betald väl??

Vilken behövs då för att TS ska få en så liknande upplevelse som möjligt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Läst att plex transcodar all video, och det gör inte Infuse.
Så vill väl ha så bra bild som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snertill:

Läst att plex transcodar all video, och det gör inte Infuse.
Så vill väl ha så bra bild som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, så är det inte. Det beror på inställningar och vad klienten klarar.

Vad är det som bråkar med ATV’n för dig?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tycker SPMC (Kodifork) till shielden fungerar mycket bättre än plex. Har släppt plex helt. delar även SPMC till flera tv:ar över nätverket. dock når du inte den utanför hemmanätverket som du gör med plex.

Du kan även få SPMC att se väldigt likt netflix i menyer osv.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Emby.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av oakar:

Tycker SPMC (Kodifork) till shielden fungerar mycket bättre än plex. Har släppt plex helt. delar även SPMC till flera tv:ar över nätverket. dock når du inte den utanför hemmanätverket som du gör med plex.

Du kan även få SPMC att se väldigt likt netflix i menyer osv.

SMPC är inte att rekommendera, har slutat utvecklas, utvecklaren gick över till MrMc så det är MrMc man ska köra på Shield vilket jag själv gör.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

SMPC är inte att rekommendera, har slutat utvecklas, utvecklaren gick över till MrMc så det är MrMc man ska köra på Shield vilket jag själv gör.

Jo vet att den inte utvecklas längre, men det funkar den spelar allt man slänger till den. MrMc kostar ser det ut som? Tycker du det funkar bra?

Permalänk
Skrivet av oakar:

Jo vet att den inte utvecklas längre, men det funkar den spelar allt man slänger till den. MrMc kostar ser det ut som? Tycker du det funkar bra?

jo det fungerar bra, det är samma person (Koying) som utvecklar det för Sheild, annars tror jag vanliga Kodi också går bra att använda.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv

Någon mer en jag som har upptäckt vilken formidabel spel konsol den här är.
Man kan ju enkelt spela alla konsoler som överhuvudtaget har existerat, allt finns ju att ta hem från Google play butiken, de enda man behöver fixa är spelen men de tog inte många minuter att hitta om man sökte runt lite, nu har jag samtliga spel som släppts för alla dom gamla klassiska konsolerna, Nes, Super Nintendo, Nintedo 64, Amiga, Atari 2600, 5200, 7800, Sega Master System, Sega Megadrive och Playstation 1.
Skulle man köpa varje konsol löst skulle de bli dyrt, helt otroligt vad mycket skoj man kan ha med den här prylen, är ju ultimata apparaten att ha till tvn, och man kan spela sina steam spel från datorn också.

Permalänk
Medlem

@Json_81: Jag ville ha audio passthrough som shielden har men inte ATV.