Behöver synpunkter inför datorköp

Permalänk
Medlem

Behöver synpunkter inför datorköp

Tanken med detta bygge är att jag inte ska överklocka varken CPU eller RAM. Det jag mest undrar är om jag har valt rätt cpu, mb och ram som fungerar bra ihop utan överklockning. Behövs minnerna köras i XMP om jag ska få 2666MHz? All feedback uppskattas.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska du göra med datorn? i7-9700F och GTX 1080 Ti känns som rätt udda komponentval som det ser ut just nu, men jag vill inte föreslå något annat innan jag förstår byggets syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

Tanken med detta bygge är att jag inte ska överklocka varken CPU eller RAM. Det jag mest undrar är om jag har valt rätt cpu, mb och ram som fungerar bra ihop utan överklockning. Behövs minnerna köras i XMP om jag ska få 2666MHz? All feedback uppskattas.

https://komponentkoll.se/bild/kYULH.png

haj.
Du får ett 2080 super till samma pris, som presterar bättre
2080 super netonnet

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

@Tawen: GPU är redan köpt för 6000kr. ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1080 Ti OC edi 11GB
Den fanns inte i listan så jag valde en likvärdig.

Permalänk
Medlem

@pv2b: Hur är det udda, förklara gärna. Ska inte göra nåt speciellt. Höga FPS är viktigare är utseende.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gomer:

@pv2b: Hur är det udda, förklara gärna. Ska inte göra nåt speciellt. Höga FPS är viktigare är utseende.

Det var udda att du ville köpa ett 1080 Ti för 10000 kr, men om du redan köpt det sedan tidigare billigare är det inte lika udda.

Permalänk
Medlem

@pv2b: Det finns ej att köpa nya 1080Ti längre så dom butikerna som har detta kort kvar har satt priset väldigt högt. Så bry er ej om priset på grafikkortet.