Bästa dealen på mobilabonnemang? Behöver era tips!

Permalänk
Medlem

Bästa dealen på mobilabonnemang? Behöver era tips!

Söker bra erbjudande på mobilabonnemang. Har letat överallt men det verkar inte finnas något vettigt ö.h.t. Alla rabatter jag har tillgång till genom mitt fack, arbetsgivare, Mecenat Alumni, HSB är på andra nät än de jag vill ha (Vimla och annat konstigt som fungerar kasst utanför storstäder). Har erbjudande om dubbel surf om jag tecknar både mobil och bredband genom Tele2/Comhem men priset är ändå sämre än Comviqs ordinarie pris. Det jag söker är:

- Tele2 eller Telias nät
- Minst 20GB surf
- Ej studentrabatt
- Ej tidsbegränsad rabatt

Bästa jag hittar är:
- Comviq: 40GB = 295kr/mån
- Comviq: 20GB = 245kr/mån
- Fello: 16GB = 195kr/mån (genom Mecenenat Alumni)

Alla tips uppskattas

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Vila i frid

Sluta jaga dopaminkickar, dvs slipp surfpott-paranoian pga sociala medier, köp Hallon för 99 i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker vimla funkar fint utanför städerna också. Jag betalar drygt 70kr/mån för 6GB.

Permalänk
Inaktiv

@Baxtex: Vimla fungerar inte i Norrland, dålig täckning i centrala Umeå.

Permalänk
Medlem

Ringer du inte så mycket kan ju Halebop Go kontantkort (2kr/samtal) kanske vara något.Gäller 12 mån och ladda data som gäller 6 mån.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att teckna Comviqs studentabonemang utan att vara student? Man kan ta sig till beatällningssidan och det står inget om att de vill se bevis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Här ute i bushen så fungerar (Vimla) Telenors nät tydligen bäst..
Har haft både Telia och Tele2 förut, men inte varit särskilt nöjd.

Permalänk
Medlem

Vimla kör samma 4G och 2G-nät som Tele2/Comviq/Com Hem. Förmånen gäller bara Tele2 och Com Hem, har du bredband som slår Com Hems med förmånen dubbel surfhastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vimla kör samma 4G och 2G-nät som Tele2/Comviq/Com Hem. Förmånen gäller bara Tele2 och Com Hem, har du bredband som slår Com Hems med förmånen dubbel surfhastighet?

Dubbel bredbandshastighet menar du? Känner inte att jag behöver snabbare än det jag har. Vill hellre sparat några kronor på mobilabbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Dubbel bredbandshastighet menar du? Känner inte att jag behöver snabbare än det jag har. Vill hellre sparat några kronor på mobilabbet

Ja, dubbel hastighet på bredbandet. Med mobiltelefoni och bredband från Tele2 eller Com Hem och Com Hem får du två förmåner, så du kan ha två av de tre förmånerna de har.

Frågan var dock har du bredband som slår Com Hem i pris redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ja, dubbel hastighet på bredbandet. Med mobiltelefoni och bredband från Tele2 eller Com Hem och Com Hem får du två förmåner, så du kan ha två av de tre förmånerna de har.

Frågan var dock har du bredband som slår Com Hem i pris redan?

Betalar 319kr för bredband via Telenor (200Mbit?) samt ca 150kr/mån för 5GB mobil via Tele2. Kan få Comhem (600Mbit) för 300kr via HSB så att dubbla det till 1200Mbit med förmån känns poänglöst när jag redan är nöjd med mina 200Mbit. Hursomhelst, Tele2 tar 339kr för 40GB (med förmånen), sanslöst dyrt. Comviq tar som sagt 295kr/mån för 40GB (kanske är möjligt att man kan få studentrabatt på det så det blir 245 också, om man ringer och fjäskar lite?).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Betalar 319kr för bredband via Telenor (200?) samt ca 150kr/mån för 5GB mobil via Tele2. Kan få Comhem 600 för 300kr via HSB så att dubbla det till 1200 med förmån känns poänglöst när jag redan är nöjd med mina 200. Hursomhelst, Tele2 tar 339kr för 40GB (med förmånen), sanslöst dyrt. Comviq tar som sagt 295kr/mån för 40GB (kanske är möjligt att man kan få studentrabatt på det så det blir 245 också, om man ringer och fjäskar lite?).

Tänkte mer om du kan ta t.ex. Bredband 150, få 300 och dubbel data till mobilen som förmån eller om du hade bredband så mycket billigare att det är mer värt att gå på Comviq eller Vimla för att komma undan billigast möjliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tänkte mer om du kan ta t.ex. Bredband 150, få 300 och dubbel data till mobilen som förmån eller om du hade bredband så mycket billigare att det är mer värt att gå på Comviq eller Vimla för att komma undan billigast möjliga.

Jao fast Comhems 150-ab kostar 429kr(!)... Så det lockade inte så mycket kan man säga. Nä, jag ska höra av mig till comviq och höra om de kan ge mig en deal på ett student-ab.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hallon 50GB, 299kr/mån

Ingen bindningstid
+30 GB extra surf
Spara oanvänd surf
50% rabatt i 3 månader

https://www.hallon.se/mobiltelefoni?utm_campaign=hallongoesid...

Låter helt okej.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Jao fast Comhems 150-ab kostar 429kr(!)... Så det lockade inte så mycket kan man säga. Nä, jag ska höra av mig till comviq och höra om de kan ge mig en deal på ett student-ab.

Fast det gör det nog inte om du är på en adress som har både koax och fiber. Inte första 12 månaderna i.a.f. (oavsett om det finns fiber eller inte) och efter dessa kan du byta. Startavgift tillkommer dock. Låter ju dock som nuvarande abonnemang + Com Hem kan vara billigast om HSB står för en del av kostnaden och då får du mer data/surf via förmånen. Omöjligt att säga utan att du har faktiska erbjudanden och omöjligt för oss att veta om du kan få bredband billigare än 300 kr/m.

Ska du billigast möjliga undan låter det inte som du ska välja abonnemang med 40 GB

Vimla med Mecenat Alumni är väl ändå billigast om du vill ha mycket data/surf, 2G och 4G-mottagningen är precis den samma som hos Tele2. Kan inte se exakt vad det hamnar på efter rabatten, men det kan ju du. Använder du 3G?

Permalänk
Medlem

Fick en deal på 169kr/mån för 10GB hos Tele2 då dom höjer priset på mitt gamla abb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

@Baxtex: Vimla fungerar inte i Norrland, dålig täckning i centrala Umeå.

Testade du Vimla i Umeå nyligen eller för ett längre tag sedan? Jag är uppe i Örnsköldsvik regelbundet och där har jag bra täckning även utanför stadskärnan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Söker bra erbjudande på mobilabonnemang. Har letat överallt men det verkar inte finnas något vettigt ö.h.t. Alla rabatter jag har tillgång till genom mitt fack, arbetsgivare, Mecenat Alumni, HSB är på andra nät än de jag vill ha (Vimla och annat konstigt som fungerar kasst utanför storstäder). Har erbjudande om dubbel surf om jag tecknar både mobil och bredband genom Tele2/Comhem men priset är ändå sämre än Comviqs ordinarie pris. Det jag söker är:

- Tele2 eller Telias nät
- Minst 20GB surf
- Ej studentrabatt
- Ej tidsbegränsad rabatt

Bästa jag hittar är:
- Comviq: 40GB = 295kr/mån
- Comviq: 20GB = 245kr/mån
- Fello: 16GB = 195kr/mån (genom Mecenenat Alumni)

Alla tips uppskattas

Lite konstigt att du får så dålig täckning med Vimla (Telenor), fast så bra täckning med Tele2. Detta trots att de delar stora delar av nätet utanför städerna via dotterbolaget Net4Mobility. Ogillar du fortfarande Vimla/Telenors nät så hade jag kört på Fello.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

@Brekker: runt 4-5 månader sen, kan hända det har blivit bättre men känns orimligt. Dem kanske har satsat mer där nere? Känns också lite konstigt 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

@Baxtex: Vimla fungerar inte i Norrland, dålig täckning i centrala Umeå.

Har aldrig upplevt det du säger dock. Har bra täckning i Umeå med Telenor.

Permalänk
Medlem

Kör vimla i södra norrland, men även rest uppåt. Upplever att det är lite olika från stad/område till område.

Dock väldigt svårslaget abonnemang, jag "köper" 2 månader med 50gb a 260kr, sedan går jag ned på 3gb abonnemanget som med 4 tipsningar kostar mig 60kr/månaden I det stora hela så surfar jag kanske 15-20gb/ i månaden.
Blir väldigt billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av typat:

Kör vimla i södra norrland, men även rest uppåt. Upplever att det är lite olika från stad/område till område.

Dock väldigt svårslaget abonnemang, jag "köper" 2 månader med 50gb a 260kr, sedan går jag ned på 3gb abonnemanget som med 4 tipsningar kostar mig 60kr/månaden I det stora hela så surfar jag kanske 15-20gb/ i månaden.
Blir väldigt billigt

Varför inte bara köpa 100GB direkt för 30kr extra för en månad istället för två? I ditt fall 290kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför inte bara köpa 100GB direkt för 30kr extra för en månad istället för två? I ditt fall 290kr

Om man köper en månad med 100 GB så lägga det väl inte i potten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Om man köper en månad med 100 GB så lägga det väl inte i potten?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning faktiskt. Jag tolkar "ingen surf sparas" som att det inte är möjligt eftersom maxpotten redan är 100GB. Om du byter form kanske surfen fortfarande är kvar ändå?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ingen aning faktiskt. Jag tolkar "ingen surf sparas" som att det inte är möjligt eftersom maxpotten redan är 100GB. Om du byter form kanske surfen fortfarande är kvar ändå?

Denna tråd är förvisso lite gammal men den stödjer teorin att om man har 100 gb och sen ändrar till 2 gb så kommer inte de gb som var i förra månaden med till nästa

https://forumet.vimla.se/topic/2874/bli-tydligare-på-hur-surf...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Denna tråd är förvisso lite gammal men den stödjer teorin att om man har 100 gb och sen ändrar till 2 gb så kommer inte de gb som var i förra månaden med till nästa

https://forumet.vimla.se/topic/2874/bli-tydligare-på-hur-surf...

Skickades från m.sweclockers.com

Då så

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

jag provade först köpa 100gb, det fungerar ej.

det är 50gb som gäller om man ”vill spara surf”

Skickades från m.sweclockers.com