Permalänk

vart kan man köpa det ???

Permalänk
Permalänk
Skrivet av HarreBarre:

tack!
japp såg det hittade det inte först =?..

Permalänk

vad är det för spel igentligen ??
multiplayer eller singelgame ??
vad går det ut på och är det invecklat ??

Med vänlig hälsning peter

Permalänk
Skrivet av hollowman71:

vad är det för spel igentligen ??
multiplayer eller singelgame ??
vad går det ut på och är det invecklat ??

Med vänlig hälsning peter

Hej Peter!
För att hålla det kort så är det en hardcore multiplayer military simulator. Ryska utvecklarna BSG har försökt eftersträva så mycket realism som möjligt.
Spelet går ut på att du väljer ut den utrustning (vapen, armor, ammo etc) från din "stash" som du tar med dig in i en raid. I raiden kommer du ställas mot andra spelare och scavs (AI). Ditt "mål" är att samla på dig loot (nya vapendelar, värdefulla items du kan byta mot vapen etc), lyckas du döda någon annan spelare är det fritt fram att ta det gear han var utrustad med. Sen gäller det att ta dig till din extraction point. Det du kommer ut med, får du behålla i din stash, dör du så är det adjöss till det du tog med dig.

Spelet har ett enormt modifieringssystem för vapnen. Du kan bygga din Ak74 precis som du vill ha den. Finns även ett quest system som kommer ge dig uppdrag att utföra i raidsen, med belöningar som vapen, upplåsning av mer armor etc.

Svårt att summera ett helt spel genom några rader. Kan passa på att länka det klipp som fick mig att bli intresserad av Tarkov:
FrankieOnPC - Getting Started in Escape From Tarkov!
Detta klipp är dock över 2 år gammalt, det har hänt massor sedan dess, och mer är på väg.

Hoppas det gav dig svar på din fråga!

Permalänk
Skrivet av Magnus118:

Hej Peter!
För att hålla det kort så är det en hardcore multiplayer military simulator. Ryska utvecklarna BSG har försökt eftersträva så mycket realism som möjligt.
Spelet går ut på att du väljer ut den utrustning (vapen, armor, ammo etc) från din "stash" som du tar med dig in i en raid. I raiden kommer du ställas mot andra spelare och scavs (AI). Ditt "mål" är att samla på dig loot (nya vapendelar, värdefulla items du kan byta mot vapen etc), lyckas du döda någon annan spelare är det fritt fram att ta det gear han var utrustad med. Sen gäller det att ta dig till din extraction point. Det du kommer ut med, får du behålla i din stash, dör du så är det adjöss till det du tog med dig.

Spelet har ett enormt modifieringssystem för vapnen. Du kan bygga din Ak74 precis som du vill ha den. Finns även ett quest system som kommer ge dig uppdrag att utföra i raidsen, med belöningar som vapen, upplåsning av mer armor etc.

Svårt att summera ett helt spel genom några rader. Kan passa på att länka det klipp som fick mig att bli intresserad av Tarkov:
FrankieOnPC - Getting Started in Escape From Tarkov!
Detta klipp är dock över 2 år gammalt, det har hänt massor sedan dess, och mer är på väg.

Hoppas det gav dig svar på din fråga!

Tack för info ska kolla länken och sen får vi se om jag är fast 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som jag är ensam om att det är väldigt platt spel igentligen. Dock bara kikat på twitch mm. Samla vapen o saker. Till vilken nytta? Finns liksom inget djup i längden? Samma loop konstant överlag är det väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Känns som jag är ensam om att det är väldigt platt spel igentligen. Dock bara kikat på twitch mm. Samla vapen o saker. Till vilken nytta? Finns liksom inget djup i längden? Samma loop konstant överlag är det väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fortfarande i closed beta så allt är inte släppt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Känns som jag är ensam om att det är väldigt platt spel igentligen. Dock bara kikat på twitch mm. Samla vapen och saker. Till vilken nytta? Finns liksom inget djup i längden? Samma loop konstant överlag är det väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att det är platt och att det egentligen inte finns så mycket o göra, de finns lite quests osv. Endgame är ju helt frånvarande.
De som jag gillar är just vapen känslan och att det finns ingen HUD som indikerar vart man är, hur mycket ammo du har, din hälsa osv man måste verkligen spela taktiskt.

De är så fruktansvärt adrenalinfyllt när man precis har dödat en gearad spelare med nöd och näppe och medans man plåstrar om sig hör man hans squad mates komma, hjärtat pumpar och man lyckas få ner 2 till. De är just de som får mig och vilja starta spelet trotts saknaden av endgame.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt kanske 50-70h i spelet och kan säga att jag är oerhört kluven. Spelkonceptet är fantastiskt ända fram tills man inser att det ännu inte finns något endgame. Dock har spelet flera andra problem

TLDR:
- Realism är i fokus, hög kunskapsnivå om spelmekanik är en enorm fördel.
- Spelet saknar för närvarande ett slutmål (endgame).
- Spelet är buggit och laggit som fan, även efter MÅNGA års utveckling har det blivit marginella förbättringar.
- Spelutvecklarna är dicks.

Det är ett oerhört tekniskt djupt spel där funktioner grundade i realism är i fokus. Du väljer själv vilken utrustning du vill gå in i en match med, men akta dig då du förlorar allt om du skulle dö. Ett omladdat magasin har lika många kulor kvar som när du laddade om och tar upp plats i din ryggsäck. Magasinen går att ladda på, men det är kula för kula och tar tid, dvs du är exponerad för fara under tiden, och du måste ha med dig lösa kulor att ladda på med. Varje kaliber är unik och passar till en viss klass vapen. Inom samma kaliber finns en mängd olika kulor till olika priser som är bra på olika saker. Läser man in sig på olika ammonutions funktioner, hur body armor fungerar mot olika kalibrar etc. så kan man ge sig en oerhörd fördel för att man helt enkelt vet hur, var och varför spelet fungerar som det gör.
"Varför dog jag och inte han?" kan ofta besvaras om man läser på.

Nackdelen är dock att det buggar.. ofta.. på många olika sätt.

Sitter på ett GTX1080 med resterande matchande hårdvara och under 30 FPS är inte ovanligt på low video settings när det blir intensivt på de öppnare banorna. Snittar kanske 45 FPS.

Netcoden är också ett skämt! Jag får säga att ungefär 50% av eldstriderna avgärs av trafiken till och från servern. Och det suger hårt i ett spel vars ända syfte för tillfället är att spawna in i en match, få tag på loot, ta dig till en extraction point med sagd loot. Men dör du förlorar du allt som du har på dig i matchen.

Det som dock är väldigt positivt i början av spelet är att då insatsen är väldigt hög (utrustning) vilket ger enormt adrenalinpåslag när helvetet brakar loss i spelet och man är rädd att förlora allt. Men mot slutet av spelet och det lilla endgame som finns (mer utrustning) så blir dock denna insatsen kontraproduktiv. Varför ska jag ta på mig massa high-end utrustning, gå in i en match där oddsen är emot mig, för att få tag på mer av samma high-end utrustning?

Spelutvecklarna är dessutom dicks som inte drar sig för att anmäla youtube kanaler och streamers för otillåten publicering av media om de kritiserar spelet i för stor utsträckning. De tar sällan till sig kritik utan agerar istället ryska mafiosos istället för att bara fixa buggarna istället. Finns flera exempel på detta.

Jag har nyligen avinstallerat spelet för jag är förbannad över att konstant dö pga lagg och buggar. Tänkte nu vänta MINST 6 månader och se vart spelet är då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Jag har lagt kanske 50-70h i spelet och kan säga att jag är oerhört kluven. Spelkonceptet är fantastiskt ända fram tills man inser att det ännu inte finns något endgame. Dock har spelet flera andra problem

TLDR:
- Realism är i fokus, hög kunskapsnivå om spelmekanik är en enorm fördel.
- Spelet saknar för närvarande ett slutmål (endgame).
- Spelet är buggit och laggit som fan, även efter MÅNGA års utveckling har det blivit marginella förbättringar.
- Spelutvecklarna är dicks.

Det är ett oerhört tekniskt djupt spel där funktioner grundade i realism är i fokus. Du väljer själv vilken utrustning du vill gå in i en match med, men akta dig då du förlorar allt om du skulle dö. Ett omladdat magasin har lika många kulor kvar som när du laddade om och tar upp plats i din ryggsäck. Magasinen går att ladda på, men det är kula för kula och tar tid, dvs du är exponerad för fara under tiden, och du måste ha med dig lösa kulor att ladda på med. Varje kaliber är unik och passar till en viss klass vapen. Inom samma kaliber finns en mängd olika kulor till olika priser som är bra på olika saker. Läser man in sig på olika ammonutions funktioner, hur body armor fungerar mot olika kalibrar etc. så kan man ge sig en oerhörd fördel för att man helt enkelt vet hur, var och varför spelet fungerar som det gör.
"Varför dog jag och inte han?" kan ofta besvaras om man läser på.

Nackdelen är dock att det buggar.. ofta.. på många olika sätt.

Sitter på ett GTX1080 med resterande matchande hårdvara och under 30 FPS är inte ovanligt på low video settings när det blir intensivt på de öppnare banorna. Snittar kanske 45 FPS.

Netcoden är också ett skämt! Jag får säga att ungefär 50% av eldstriderna avgärs av trafiken till och från servern. Och det suger hårt i ett spel vars ända syfte för tillfället är att spawna in i en match, få tag på loot, ta dig till en extraction point med sagd loot. Men dör du förlorar du allt som du har på dig i matchen.

Det som dock är väldigt positivt i början av spelet är att då insatsen är väldigt hög (utrustning) vilket ger enormt adrenalinpåslag när helvetet brakar loss i spelet och man är rädd att förlora allt. Men mot slutet av spelet och det lilla endgame som finns (mer utrustning) så blir dock denna insatsen kontraproduktiv. Varför ska jag ta på mig massa high-end utrustning, gå in i en match där oddsen är emot mig, för att få tag på mer av samma high-end utrustning?

Spelutvecklarna är dessutom dicks som inte drar sig för att anmäla youtube kanaler och streamers för otillåten publicering av media om de kritiserar spelet i för stor utsträckning. De tar sällan till sig kritik utan agerar istället ryska mafiosos istället för att bara fixa buggarna istället. Finns flera exempel på detta.

Jag har nyligen avinstallerat spelet för jag är förbannad över att konstant dö pga lagg och buggar. Tänkte nu vänta MINST 6 månader och se vart spelet är då.

Håller med!
Dock är jag är lite fundersam kring de du säger med FPSen, Jag har 1080 kör på textures high o shadows ultra, min ligger på 90-120fps på alla banor.

Just nu installeras patch 0.11.5 som är en "optimization patch" förhoppningsvis blir de bättre nu

https://forum.escapefromtarkov.com/topic/95324-updated-0115-f...

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Har spelat i ett par månader nu, båda hatar och älskar spelet.
Flera som spelar kan ni lagga till FR05TY (siffor noll där inne)

Permalänk

Finns det några här på SC som lirar?
Installerade det för några timmar sedan men inser att man hade behövt lite hjälp

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem

Just nu kör de rea på Tarkov. 15% på de tre mindre paketen och 20 % på EOD.

Permalänk
Medlem

Hur ser peppen ut för 0.12 här på SC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonesg:

Hur ser peppen ut för 0.12 här på SC?

Jodå, jag ser fram emot att se vad som händer i .12, har inte så mycket tid att lira men hoppas på att kunna köra på genom hela första tiden efter wipe iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Avstängd

@Thriss:

Nu har det gått över 6 månader, har du testat spelet igen?

Är sugen på att köpa det faktiskt, ser ju ut att fungera bra för Shroud och Wackyjacky till exempel.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag och en polare kolla lite på detta. Ser riktigt bra ut och kommer nog att köpas in för att testas

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf: Började spela nu igen i samband med patch 0.12 för ett par veckor sedan som dessutom inkluderade en progression wipe för alla spelare.

Flera förbättringar finns och en del nytt innehåll.

Jag sitter på det dyraste versionen av spelet för ca 1500 kr, och köp för fan inte den! Köp basic versionen och dessutom gärna på REA, det räcker gott och väl. Det är ju fortfarande ett spel som inte passar alla, och om man verkligen blir biten och känner för att lägga mer pengar i spelet så går det att uppgradera senare, föreslagsvis då inför nästa betydande patch med tillhörande wipe.

Vill man ha en hardcore shooter med betoning på hardcore så kan jag väll i dagsläget lägga en svag rekommendation

Permalänk
Avstängd

Om det är någon som vill lira lite så kör jag gärna. Har inte spelat jättemycket, men börjar få lite koll på spelet iaf

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@Lagerlöf: Har du inte hittatgruppen på Facebook än?
Lite över 600 tarkovianer där

https://www.facebook.com/groups/161646231080853/

Permalänk
Avstängd

@282Sleeper:

Haha, det finns alltid en FB-grupp

Tack!

Min spontana tanke är dock att folk här kanske är lite mer mogna, så skriv gärna om ni vill lira. Nybörjare med bra aim

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har börjat köra igen efter ett år, måsten erkänna att jag inte är den bästa spelaren så får äta en hel del bly emellan åt, har egentligen kört mest solo så saknar någon som håller rygg ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har börjat spela detta igen efter ett uppehåll på typ ett år, och fastnat rejält för det. Jag har dock riktigt svårt för att se motståndare. Vet att det inte är en run-and-gun-shooter och spelar inte på det sättet heller.

Någon som har tips?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Tjenare,
har nyligen införskaffat spelet och tänkte kolla ifall nån har en bra guide för newbs?
Såg att det länkats en video som var 2 år gammal, finns det någon lite fräschare?
Har kollat en del streams o så, men försöker väl fortfarande komma in i spelet.

Permalänk
Skrivet av JonteF89:

Tjenare,
har nyligen införskaffat spelet och tänkte kolla ifall nån har en bra guide för newbs?
Såg att det länkats en video som var 2 år gammal, finns det någon lite fräschare?
Har kollat en del streams o så, men försöker väl fortfarande komma in i spelet.

Youtube,
Deadlyslob, Kotton, Markstrom är dom jag vet har spelat länge och lägger rätt regelbundet ut nya "för nybörjar videor" på tuben så sök efter deras namn där så kommer du hitta det mesta du behöver.

Utöver det är det https://escapefromtarkov.gamepedia.com/Escape_from_Tarkov_Wik... som gäller när du är osäker på något Item, vapen, map, extract, ammo - den sidan har ALLT och guider i textform. Den är guld värd.

Började min EFT "karriär" December 2018 och har spelat varje dag sedan dess (minus en semester på 6månader nångång i början) men har ett antal 1000 timmar i spelet och kan banorna ut och in, vapnena ut och in..

MEN jag är inte i närheten så bra som jag ser många som streamer EFT vara, visst vissa av dom får "hjälp" från sina communities odylikt som pengar, hjälp att klara av jobbiga/näst inpå omöjliga tasts men ALLA större EFT streams går givetvis inte och får hjälp - dom 3 jag nämnde tillhör dom som jag anser vara mest jordnära och vill inte ha yttre hjälp utan dom har blivit bra på sina egna meriter och har roligt med spelet istället för att se det som ett rent jobb och alltid ha det bästa etc.

Vill skriva av mig lite också, jag har hamnat i en svacka nu efter att ha spelat minst 3-9h om dagen 7 dagar i veckan i nära på 9 månader.
Jag får inte bra resultat av spelstilen att "run and gun" som om man spelar modern warfare som många i toppen klarar av att göra, jag har för dåliga reflexer, för sen att se fienden och det är två dödsdommar i EFT.
Så jag har från början adapterat till stealth livet att ta det försiktigt och varsamt frammåt men det går för mig bara att göra SÅ LÄNGE efter ett tag vill jag utveckla och spela på ett annat sätt och när det inte ger några resultat, alls. så tröttnar man och där är jag nu i princip.

Kom på mig själv med att starta upp spelet redan då irriterad det första jag gör på morgonen och stänger av spelet irriterad och generellt negativ. Och det var där jag kom på mig själv med att EFT har gjort mig EXTREMT negativ och sur på allt och alla så jag tog nyligen en vecka av och provar nu komma in lite igen. Men det KAN också ha att göra med att jag har uteslutande (minus ett fåtal gånger då jag gjorde en vän INNE i customs, Jag=Scav Han=PMC av alla ställen och lägen haha
Jag skjöt inte när jag såg honom och han skjöt inte mig och via handgester så hjälptes vi åt att döda ett par andra PMC och sen extracta och jag fick riktigt fint gear med mig och då detta var precis i början när jag började spela EFT så var jag LYRISK!
Vi vart vänner i in game chatten men vi tappade kontakten och har spelat enbart SOLO nu i MÅNADER om inte ett år nästan... jag vill gärna spela med någon några andra men jag vet inte, har inga vänner som spelar EFT och har aldrig provat joina upp med okända innan. Men man kanske kunde ge det en chans. Har discord, mic och hela balletten.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Skrivet av xplojt:

Har börjat köra igen efter ett år, måsten erkänna att jag inte är den bästa spelaren så får äta en hel del bly emellan åt, har egentligen kört mest solo så saknar någon som håller rygg ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Då är vi i ungefär samma situation. Tog dock bara en vecka den här gången ifrån, känns lite som att det var för kort stund då jag fortfarande känner mina dåliga sidor bubbla upp när det inte går bra i spelet.
Har också i 95% spelat solo uteslutande.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

Har ni också problem med servrarna? Kommer inte ens in i spelet..

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Youtube,
Deadlyslob, Kotton, Markstrom är dom jag vet har spelat länge och lägger rätt regelbundet ut nya "för nybörjar videor" på tuben så sök efter deras namn där så kommer du hitta det mesta du behöver.

Utöver det är det https://escapefromtarkov.gamepedia.com/Escape_from_Tarkov_Wik... som gäller när du är osäker på något Item, vapen, map, extract, ammo - den sidan har ALLT och guider i textform. Den är guld värd.

Började min EFT "karriär" December 2018 och har spelat varje dag sedan dess (minus en semester på 6månader nångång i början) men har ett antal 1000 timmar i spelet och kan banorna ut och in, vapnena ut och in..

MEN jag är inte i närheten så bra som jag ser många som streamer EFT vara, visst vissa av dom får "hjälp" från sina communities odylikt som pengar, hjälp att klara av jobbiga/näst inpå omöjliga tasts men ALLA större EFT streams går givetvis inte och får hjälp - dom 3 jag nämnde tillhör dom som jag anser vara mest jordnära och vill inte ha yttre hjälp utan dom har blivit bra på sina egna meriter och har roligt med spelet istället för att se det som ett rent jobb och alltid ha det bästa etc.

Vill skriva av mig lite också, jag har hamnat i en svacka nu efter att ha spelat minst 3-9h om dagen 7 dagar i veckan i nära på 9 månader.
Jag får inte bra resultat av spelstilen att "run and gun" som om man spelar modern warfare som många i toppen klarar av att göra, jag har för dåliga reflexer, för sen att se fienden och det är två dödsdommar i EFT.
Så jag har från början adapterat till stealth livet att ta det försiktigt och varsamt frammåt men det går för mig bara att göra SÅ LÄNGE efter ett tag vill jag utveckla och spela på ett annat sätt och när det inte ger några resultat, alls. så tröttnar man och där är jag nu i princip.

Kom på mig själv med att starta upp spelet redan då irriterad det första jag gör på morgonen och stänger av spelet irriterad och generellt negativ. Och det var där jag kom på mig själv med att EFT har gjort mig EXTREMT negativ och sur på allt och alla så jag tog nyligen en vecka av och provar nu komma in lite igen. Men det KAN också ha att göra med att jag har uteslutande (minus ett fåtal gånger då jag gjorde en vän INNE i customs, Jag=Scav Han=PMC av alla ställen och lägen haha
Jag skjöt inte när jag såg honom och han skjöt inte mig och via handgester så hjälptes vi åt att döda ett par andra PMC och sen extracta och jag fick riktigt fint gear med mig och då detta var precis i början när jag började spela EFT så var jag LYRISK!
Vi vart vänner i in game chatten men vi tappade kontakten och har spelat enbart SOLO nu i MÅNADER om inte ett år nästan... jag vill gärna spela med någon några andra men jag vet inte, har inga vänner som spelar EFT och har aldrig provat joina upp med okända innan. Men man kanske kunde ge det en chans. Har discord, mic och hela balletten.

Hej,

Tack för det! Ska se om det får mig att komma in mer i spelet, jag gillar idén men är inte riktigt bekväm med kontroller ännu! Men jag nöter på i Offline tills jag känner mig bekväm på typ Customs och sen får vi se om jag vågar ta mig ut på en solo-raid!

Permalänk
Medlem

Känns som ett bra tillfälle att skaffa det här spelet just nu. 25% rea på alla preorder-paketen och en stor patch släpptes precis. Jag har bara kört några futtiga scav runs än så länge, känns väldigt läskigt att riskera sin main, men det tar väl lite tid innan man jobbar upp skills och självförtroendet.