Valve rear ut Steam Controller – går i graven

Permalänk
Medlem

Jag gillade tanken med Steam controllern men jag klarade inte av positioneringen av knapparna på höger sida. Både jag och min kompis fick ont i höger tumme och hand efter en stunds spelande. Funkar bra att ha styrspak där men inte knappar som man behöver trycka ned.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Edvin-89:

Det lagret kunde inte varit enormt, där hann man inte med

Skickades från m.sweclockers.com

Direkt efter att jag skrev fanns kontrollen i lager igen, lyckades lägga den en i korgen och skulle avsluta med betalningen, så stod det att den var slut i lager igen. Men lät sidan vara kvar och nu såg jag att den fanns i lager igen och sprang fort till datorn för att bekräfta köpet och det gick igenom
Så än så länge är det inte kört

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte en igårkväll när den kom på rean. Har en sedan tidigare och den börjar bli sliten. En av mina favoritkontroller, so universell! Ville köpa fodralet men det var slut redan då.

Kör en SteamOS-session på egenbyggda hemmaservern till TV:n (steamos-compositor-plus), funkar finfint! Den är alltid igång och jag man kan streama sina spel till mobilen m.m.

Själv hoppas jag på en SC 2.0 i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Jag gillade tanken med Steam controllern men jag klarade inte av positioneringen av knapparna på höger sida. Både jag och min kompis fick ont i höger tumme och hand efter en stunds spelande. Funkar bra att ha styrspak där men inte knappar som man behöver trycka ned.

För mig är hela konceptet med touchpad som d-pad det som gjorde att det aldrig blev ett köp (prövade hos en kompis), PS4 kontrollern är mysigast för mig.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Köpte en till också. En trevlig men också lite underlig handkontroll.

Steam machines blev ingen hit, men hade velat sett en xbox one x som kan köra Steam. I teorin borde det inte vara omöjligt då xbox är inget mer än en modifierad PC med snabbare minnen och med ett strippad Windows & hyper-v. Bjud på en öppen konsol microsoft!

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk

Åker man på postmords avgift och tull också eller?
140 sek i frakt, den kostar ju då 200 SEK så jättebillig kan man ju inte påstå att det blev redan som det är.

varför anlitar man inte någon snigelfrakt i stället ? Vi borde gått ihop och beställt tio och delat på frakten.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Åker man på postmords avgift och tull också eller?
140 sek i frakt, den kostar ju då 200 SEK så jättebillig kan man ju inte påstå att det blev redan som det är.

varför anlitar man inte någon snigelfrakt i stället ?

När jag beställde min kontroll för ca 2 år sedan skickades den från Nederländerna, så inga tullavgifter just då nej. Antar att de skickar från samma ställe denna gång också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nej.
Så ser jag det inte alls. Har inga problem alls med fps spel med en 360 kontroller.
Samt om en vill så gör det att mappa en 360 kontroller med.
Som jag skrev så har steam kontrollen en fördel, den funkar att styra OS direkt. Det är det du gör där.
Kul att du tycker den är bra iallafall

"Har inga problem" är knappast samma sak som "bättre precision". Men som sagt, det är en smaksak, jag siktar som en kratta med joysticks. Och finns det inte aimassist inbyggt i spelet så är det tamefan omöjligt att träffa med joysticks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Icte:

När jag beställde min kontroll för ca 2 år sedan skickades den från Nederländerna, så inga tullavgifter just då nej. Antar att de skickar från samma ställe denna gång också.

Ja men det är ju i alla fall bra.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

KilledByValve.com är inte tagen!

Men att Valve nu lägger ner Steam Controller är ju ytterligare bevis på att Valve lägger ner allt. Steam Link har de ju redan lagt ner. Så de kommer väl lägga ner sitt VR-headset precis innan de lägger Half-Life: Alyx. Utvecklingen av Half-Life 2: Episode 3 har de också lagt ner. Kommer säkert också lägga ner Steam och gå över till att bara streama spel så att man kommer tvingas köpa om alla spel.

(Kommentaren är inte allvarligt menad.)

Permalänk
Medlem

Slutsålt.
Jag har en steam controller och tycker den är helt ok och batterierna håller länge.

Permalänk
Lego Master

Hade varit kul att ha en, mest för att den är udda. Men jag kommer knappast jaga en på blocket eller ebay bara för att.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

steam link och handkontrollen är ett av de bästa köpen jag gjort, underlättar att streama datorn till sovrummet väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Men vafaaan har velat ha en i åratal och tyckt den var för dyr, nu är den ju så klart redan out of stock :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Köpte den på en rea för några år sen på typ -50%

Tycker den va sjukt skön i greppet och gillade den mkt, så hade lätt kunna köpa på mig en 2 kontrollers till. Använt den x antal hundra timmar i GTA V tex. Ser fortfarande ut som ny, så bra kvalite iallafall

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

KilledByValve.com är inte tagen!

Men att Valve nu lägger ner Steam Controller är ju ytterligare bevis på att Valve lägger ner allt. Steam Link har de ju redan lagt ner. Så de kommer väl lägga ner sitt VR-headset precis innan de lägger Half-Life: Alyx. Utvecklingen av Half-Life 2: Episode 3 har de också lagt ner. Kommer säkert också lägga ner Steam och gå över till att bara streama spel så att man kommer tvingas köpa om alla spel.

(Kommentaren är inte allvarligt menad.)

>steam link har de ju redan lagt ner

Bara hårdvaran. Hårdvaran är dålig. Mjukvaran är suverän. Det funkar bättre att köra en raspberry pi och installera Steamlink appen på den än att köra den fysiska Steam-linken.
Alla mjukvaruföretag lägger ner projekt, dom kommer att lansera ett nytt VR-headset när det är dags och då lär Index bli "nedlagt" ja.
De har säkerligen 50 ditchade projekt i backloggen, som alla stora företag.

Fytusan vad elakt utav nvidia att lägga ner gtx 560 efter att dom lanserade en ny serie! Wääh

Permalänk

Fattar inte varför dom la ner steam link. Grym liten maskin ju. Hann inte köpa nån kontroll innan dom tog slut

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Zyriak:

Fast det finns ju ingen ekonomi i det? Vilken kundgrupp riktade man in sig mot? Innovation är inte samma sak som en framgångsrik produkt. Nu har man nått en punkt där man inser att det aldrig kommer att lyfta så det är ingen idé att kasta pengarna i sjön längre.

Vad baserar du det på? Det kan ju lika gärna ha att göra med kvalitén på produkten. Att den inte har fångat in rätt kundgrupp. Det finns en hel konsolvärld därute att äta marknadsandelar av. Jag vidhåller att det hade kunnat fortsätta att utveckla och satsa på sina produkter. Samma med Steamlink. En iteration. Sen släppte man det. Steam hade kunnat satsa på streaming. Google Stadia är ju nu ett faktum och det kommer troligen inte stanna där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av psyksjuk:

>steam link har de ju redan lagt ner

Bara hårdvaran. Hårdvaran är dålig. Mjukvaran är suverän. Det funkar bättre att köra en raspberry pi och installera Steamlink appen på den än att köra den fysiska Steam-linken.
Alla mjukvaruföretag lägger ner projekt, dom kommer att lansera ett nytt VR-headset när det är dags och då lär Index bli "nedlagt" ja.
De har säkerligen 50 ditchade projekt i backloggen, som alla stora företag.

Fytusan vad elakt utav nvidia att lägga ner gtx 560 efter att dom lanserade en ny serie! Wääh

Kommentaren var en pik till de som hela tiden drar upp KilledByGoogle när Google Stadia diskuteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kommentaren var en pik till de som hela tiden drar upp KilledByGoogle när Google Stadia diskuteras.

Såg inte sista raden i ditt inlägg, ber om ursäkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Så går det när företaget saknar hierarki. Folk hoppar mellan projekt hur de vill, många tror de är dem som bestämmer. Företaget ger bra bonus för den som kommer med något nytt men nära ingenting om man fixar en bugg (rykte).

Bara inom dota2 har de 10+ system och funktioner som de helt lagt ner utan ett ord (saker de sålt för riktiga pengar!).
Sen kan man se fiaskot som är Artifact. Även Underlords går åt helvete men det kan bero på vilken sorts spel det är.

Du framhäver en del av de stora problemen när man har en utvecklingsfilosofi helt utan strukturer utan man helt enkelt hoppas att folk ska komma på något utan att företaget behöver styra dem. Detta gör att folk sällan jobbar till 100% och hoppar mellan projekt alt. lägger ned dem sporadiskt.

Självfallet finns det fördelar med att man har det lite lösare strukturellt men att fullständigt skippa dessa strukturer (som Valve verkar ha gjort) är bara kontraproduktivt och det får man nu erfara. Människan fungerar ändå som bäst när det finns en klar struktur.

Skrivet av wowsers:

För mig är hela konceptet med touchpad som d-pad det som gjorde att det aldrig blev ett köp (prövade hos en kompis), PS4 kontrollern är mysigast för mig.

Samma här.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Köpte vid släpet men tyckt den var för dålig för att använda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Som gamepad var den rejält sämre än xbox eller ps4 kontroller.
Och keyboard+mus spel, kör jag med keyboard+mus... lite roligt produkt, tyvärr helt värdelös för mig.

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Medlem

Får hoppas på SC 2.0 nu då. Köpte min SC på rea för ett par år sedan och det är nog den bästa handkontrollen jag har haft. Passar ju inte perfekt med alla spel, men att ha en handkontroll som passar bra för allt är bara önsketänkande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Steams kontroller fungerar direkt när man kopplar in den för att styra mus mm navigera i Windows. Nackdelen är att den inte riktigt känns igen som en kontroller för andra spel än de i Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Avbruten/återbetalad order

Köpte två av dessa nu på rean, varav den ena blev avbruten och återbetalad av Steam utan förklaring.
Verkar som detta hände för 1000-tals.

https://steamcommunity.com/app/353370/discussions/0/174451229...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/17445122944337...
https://www.reddit.com/r/SteamController/comments/e3ji0m/orde...

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Mattecoach

@Argon-: Samma för mig, men jag beställde bara en

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Argon-: Samma för mig, men jag beställde bara en

Surt. Hoppas de kommer med någon form av förklaring och/eller ursäkt inom de närmsta dagarna.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

Dom skyller på tekniskt fel. Gött för mej som efter ja beställt en kontroll köpte en steam link här i marknaden *grovt könsord*.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop