Problem med Netflix på TV med CTS HES-3106

Permalänk

Problem med Netflix på TV med CTS HES-3106

Flyttat in i villa och fått tillgång till fiber istället för comhem (prisa gud!) men har ett mycket irriterande problem här. Netflix på vår TV (TCL u55s6906) funkar inte på husets wifi när typ alla andra kombinationer fungerar.

Kör jag netflix på TVn när den är ansluten till wifi jag delar från telefonen funkar det
Kör jag netflix på datorerna och telefonerna ansluta till husets wifi funkar det.
Drar jag kabel mellan router och TV (inget alternativ permanent) funkar det.

Utrustningen som lämnades kvar i huset är följande:
CTS HES-3106 -> Mikrotik Routerboard rb2011uias-in -> 2x Ubiquiti POE injectors -> 2x Ubiquiti Accesspoints.
Satt även en Cloud Key inkopplad.

Kopplar jag ur Routerboarden och kör en accesspoint via POE injector direkt från fiberconvertern funkar återigen allt i huset förutom netflix på TVn. Systemet behåller även samma wifi namn i det fallet så det lär vara vår CTS HES-3106 som bestämmer detta.

Kan även notera att där finns ett eget wifi via convertern som går att hitta med bra mottagning men som saknar password och inte ger tillgång till internet. Det är likadant med eller utan någon annan ethernet kabel inkopplad.
Baserat på detta misstänker jag det är något som inte stämmer i inställningarna hos fiberconvertern men jag kommer inte åt den med varken 192.168.0.1 som det står i manualen eller 178.174.xxx.1 som är det IP jag faktiskt får upp till den när jag kör en ipconfig med kabel inkopplad direkt till den.

Några bra tips på vad jag kan testa eller göra för att lösa detta problemet innan sambon blir helt galen på mig?