Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att träd samt skuggor blinkar fram och tillbaka ? provat alla jäkla hotfix drivers , provat olika nvidia drivers ....

2080 ti i7 6700k 2560x1440

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att spelet kraschar när man går in i byggnader sedan senaste patchen? Har inte haft en enda krasch sedan release men nu kraschar det varje gång en interiör laddas.

Lyckades avhjälpa detta genom att sänka kvaliten på lightning samt stänga av resolution scaling.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av aceturbo:

Är det någon som har problem med att träd samt skuggor blinkar fram och tillbaka ? provat alla jäkla hotfix drivers , provat olika nvidia drivers ....

2080 ti i7 6700k 2560x1440

Jag tror de flesta har det...

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Det sägs att kontrollschemat är under all kritik. Vad är er uppfattning, som fått igång det på PC? Både mus/tgb och kontroll.

Mus/tgb: Det är ett konsollspel tills de har gjort färdigt PC-anpassning till nära det vi får i andra spel.
- Ändra binds hänger menyn hårt till Ctrl+Alt+Delete, det går alltså inte att ändra binds
- Stora steg i sens
- Stela rörelser på karaktären i first person jämfört med i princip alla "PC-first" spel, hästar ser ut som pappfigurer.
- lågt FOVtak i first person
- Möss är som gjorda för att peka/klicka i menyer, men menyn är fortfarande gjord för att "trycka pil jättemånga gånger på handkontroll", och på flera andra vis clunky. Gäller även in-game listor osv.

Jag hoppades på en bra tgb+mus first person-upplevelse, men jag får invänta svar på att detta är som andra first person-spel tror jag.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni några problem med vapen/item-hjulet med mus? Jag har svårt att lyckas välja något alls ibland; det verkar inte finnas någon särskild logik i hur musinput översätts till val på skärmen...
Scrollhjulet funkar ibland, men ibland nollställs mina val med scrollhjulet direkt.

Edit: Nu när jag spelar dagen därpå så har jag en muspekare i menyn! Nu blev det väldigt mycket lättare helt plötsligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga men är det bara jag som tycker att aaaaaalla har extremt höga krav på spel just nu eller? Ja jag vet att det har varit bekymmer för vissa men på samma gång så har det varit "felfritt" för mig under alla dessa timmar jag har spelat från relaese tills nu. Gnälla på vapenhjulet?! det fungerrar väll eller har ni blivit helt bortskämda med helt andra funktioner. Kontrollerna? Ja detta är inte ett first person shooter alá battlefield. Hoppa av bandwagon och sluta gnälla på spelat

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett "extremt högt krav" att man ska kunna välja vapen på mindre än 15-20 sekunder?
Det funkar acceptabelt när muspekaren syns (kanske 30 minuter av 10 timmars speltid), och nu när jag listat ut att det är muspekare som gäller även när den är osynlig så funkar det någorlunda att välja även helt blint.
Innan jag ens visste att det skulle finnas en pekare tänkte jag att rörelse åt höger borde välja den item som är höger om mitten, men så är det ju inte; drar man för långt så måste man hitta tillbaka till mitten av skärmen igen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Är det ett "extremt högt krav" att man ska kunna välja vapen på mindre än 15-20 sekunder?

Detta förbannade "action/inventory wheel UI" som tar en helt ur inlevelsen och pausar eller gör spelet slow motion medans man har det uppe. "Ursäkta ni som skjuter på mig, kan ni hålla er ett tag? Jag måste bara gå igenom mitt inventory så jag kan välja en dryck som ger mig tillbaka health och deadeye"

Är fortfarande lack att Witcher 3 hade det på PC. Det spelet hade dessutom mage att lägga alla spells på en hotkey som du sen valde vilken spell du skulle kasta ifrån ett hjul. Istället för att lägga de få spells som fanns på hotkey 1-5. Jag var tvungen köra en mod för att få den funktionaliteten i Witcher 3. Suck.

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag måste bara fråga men är det bara jag som tycker att aaaaaalla har extremt höga krav på spel just nu eller? Ja jag vet att det har varit bekymmer för vissa men på samma gång så har det varit "felfritt" för mig under alla dessa timmar jag har spelat från relaese tills nu. Gnälla på vapenhjulet?! det fungerrar väll eller har ni blivit helt bortskämda med helt andra funktioner. Kontrollerna? Ja detta är inte ett first person shooter alá battlefield. Hoppa av bandwagon och sluta gnälla på spelat

Grundläggande krav, inte höga. Felet är egentligen RGs eget, "spelare kan välja third person eller first person helt fritt" (någon, leta upp quoten på engelska). Utan det uttalandet hade jag aldrig köpt spelet, pga AC Odyssey mfl konsollports.

Om man uttalar sig så, får man nog spela lite first person-spel på PC och jämföra, så att man blir bra på att göra PC-spel. Punkterna i mitt första svar här är varför jag returnerade spelet. Du skulle inte heller gilla om handkontrollen inte kunde navigera menyer utan behöva använda piltangenterna för att få det att funka, eller om handkontrollen svingade kameran i dubbla hastigheten.

Det töntiga i allt detta är att allt som behövs är att 1 PC-gamer på RG spelar spelet i first person i ett par timmar, och så tar RG de uppenbara sakerna han hittar direkt och fixar det. Det krävs inte många timmars utveckling, och så är det anpassat.

Anledningen till att såna här grundläggande saker ens slipper igenom QC är jag övertygad om är de "två skilda världarna", konsoll-casual vs du vet, vanligt 3D-spel bara. De har bara portat över och inte speltestat. Men det har väl de flesta redan klurat ut under den månad spelet funnits ute.

Med andra ord: några små ändringar, så kan man spela det väl med tgb+mus i first person. Men det som krävs är att RG acknowledgar att PC finns och talar om att det nu är spelbart på PC för normalt folk som inte spelar shooters med handkontroll.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Spelar enbart med tangentbord och mus, hålla in tab-tangent och dra musen till rätt vapen tar en halv till en sekund kanske (har inte tagit tiden). Nåja, smaken är delad...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Spelar enbart med tangentbord och mus, hålla in tab-tangent och dra musen till rätt vapen tar en halv till en sekund kanske (har inte tagit tiden). Nåja, smaken är delad...

Varför gör du det för vapen? Det finns vapen-hotkeys för de man har på sig. Att byta vapen vid hästen är en annan sak.

Permalänk
Medlem

@Fulci:
Ja jag vet, men för mig är inget av sätten negativa eller omständiga 🙂 jag har accepterat att det är så och tycker båda sätten funkar bra

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_Tool:

Spelar enbart med tangentbord och mus, hålla in tab-tangent och dra musen till rätt vapen tar en halv till en sekund kanske (har inte tagit tiden). Nåja, smaken är delad...

Jo, men har du en muspekare? Det har inte jag. Det funkar nu när jag lärt mig ungefärligt avstånd att dra, men när den syns kanske 10% av tiden så är ju något uppenbarligen fel. Om jag ska t ex från höger sida till snett upp/vänster så får man försiktigt navigera runt cirkeln och gå efter vad som highlightas under tiden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att testa. Är det värt att köpa spelet på PC nu eller är det fortfarande en buggfest som man bör vänta ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Lite sugen på att testa. Är det värt att köpa spelet på PC nu eller är det fortfarande en buggfest som man bör vänta ut?

Köp, för mig har det fungerat väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@adzer: aaaabsolut

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Lite sugen på att testa. Är det värt att köpa spelet på PC nu eller är det fortfarande en buggfest som man bör vänta ut?

De flesta buggar är fixade genom flera uppdateringar. Däremot får man tänka på att det är väldigt krävande. Kolla Swecs guide för vad som kostar mest prestanda. https://www.sweclockers.com/test/28527-optimera-red-dead-rede...

Permalänk
Medlem

Ok ni övertygade mig.
Hittade för ett ok pris om 459kr på elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/pc-och-mac-spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ok ni övertygade mig.
Hittade för ett ok pris om 459kr på elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/pc-och-mac-spel...

https://www.cdkeys.com/pc/games/red-dead-redemption-2-pc-rock...

433 kr köpte igår

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Moderator
Forumledare

420:- på Greenman idag (om jag inte räknat kurser fel)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Fast är inte det lite gråzone?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Fast är inte det lite gråzone?

menar du illigala nycklar? aldrig hört påstående om det. g2a däremot..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

menar du illigala nycklar? aldrig hört påstående om det. g2a däremot..

Syftar på att de inte är auktoriserade.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Lite sugen på att testa. Är det värt att köpa spelet på PC nu eller är det fortfarande en buggfest som man bör vänta ut?

Det är väldigt olika från dator till dator. Vissa har inga större problem medan vissa har stora problem. Själv är mitt största problem att spelet kraschar väldigt ofta. Både DX12 och Vulkan, men DX12 är helt klart värst. Där kraschar det lite oftare än 1 gång i timmen. I vulkan är det olika, kan spela i flera timmar, sen kan det krascha med 30 minuters mellanrum.

Men som sagt, väldigt olika från dator till dator. Skulle ändå säga att man helt klart ska spela RDR2, det är ett grafiskt mästerverk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur save systemet funkar i spelet. har auto save på för att jag kan inte alltid manuellt spara (tycker det är dumt att inte kunna spara när som) men aa. sen lirar man 20 min. Spelet kraschar och man hamnar på samma ställe som var var för 20 min sen.... -.-
och då har jag ändå kommit X antal steg i questet. tycker det borde autosave:a varje gång man completar 1 steg i sitt quest eller något

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering idag 2 december, mer bugg- och kraschfixar
https://support.rockstargames.com/articles/360038342293/RDR2-...

Permalänk

Hej! Har nyss köpt spelet på pc, haft det på xbox one sen det släpptes förra året. Jag var nöjd med upplevelsen på konsol, men ville testa på pc också.

Har en fråga, min farsa är lite spelnörd också, kan han logga in på mitt rockstar-konto på sin dator och ladda ner det på sin dator, typ som Steam? Tänkte att han kunde spela när jag inte är inne då han är pensionär nu

Han har en 4690k,8 eller 16gb ram och ett 1060 6gb. så det borde va fullt spelbart iaf.

Visa signatur

intel 6700K + Noctua NH-D15,ASUS Z170 PRO GAMING,4x4gb Crucial 2400mhz DDR4,KFA2 GTX1080,EVGA 500W 80+,Intel 535 series 120gb ssd(systemdisk),2x500gb hdd, 2tb hdd.

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta eller dementera om man kan kopiera eller migrera sin online karaktär från ps4:an till PC versionen?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Kan någon bekräfta eller dementera om man kan kopiera eller migrera sin online karaktär från ps4:an till PC versionen?

Du kan ej.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Alltså jag kan inte spela 15 min utan krasch längre... kunde spela 15% completion utan problem. efter det så kraschar jag ta mig fan hela tiden och det enda jag får är ''error'' utan felkod. Blir tokig snart alltså... spelet sparar ju inte tillräkligt ofta, så måste hela tiden börja om någonting jag gjort under mina 15-30 min...........................................................................

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP