Laga MacBook, styrplattan

Permalänk

Laga MacBook, styrplattan

Min styrplatta på macbooken fungerar inte, det är en 2014 års modell. Lämnade in den på macforum i Göteborg för felsökning och fick svaret att det styrplattan sitter fast monterad i topcase inklusive batteri så måste allt bytas till det facila priset av 6 884,-.

Jag har fått för mig att detta var ett ganska vanligt fel och att folk har bytt styrplattor enbart? Eller är det så som dom säger, att allt måste bytas?

//A

Visa signatur

//Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyman_se:

Min styrplatta på macbooken fungerar inte, det är en 2014 års modell. Lämnade in den på macforum i Göteborg för felsökning och fick svaret att det styrplattan sitter fast monterad i topcase inklusive batteri så måste allt bytas till det facila priset av 6 884,-.

Jag har fått för mig att detta var ett ganska vanligt fel och att folk har bytt styrplattor enbart? Eller är det så som dom säger, att allt måste bytas?

//A

Tror det är så på retina-macbooks tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar gå på 13" men inte på 15" svårighetsgrad på ifixit mycket svårt.

Visa signatur
Permalänk

@andyman_se:
Det är mycket vanligt att det inte är styrplattan det är fel på, utan att batteriet svällt upp och påverkar styrplattans funktion. Fortfarande ingen enkel fix, men bara så du vet att du inte nödvändigtvis behöver byta styrplatta bara för att den fungerar dåligt just nu.