Phoenix Point. Av skaparen till X-Com.

Permalänk
Medlem

Phoenix Point. Av skaparen till X-Com.

https://phoenixpoint.info/

Tutorial Video: Tactical.

Tutorial Video: Geoscape.

*klippåklistra ftw*

"Phoenix Point is an upcoming strategy video game featuring a turn-based tactics system that is being developed by Bulgaria-based independent developer Snapshot Games. It is set to release on December 3, 2019 for macOS and Microsoft Windows, with Xbox One and PlayStation 4 ports arriving in 2020.[2] Phoenix Point is intended to be a spiritual successor to the X-COM series that had been originally created by Snapshot Games head Julian Gollop during the 1990s.

Phoenix Point is set in 2047 on an Earth in the midst of an alien invasion, with Lovecraft-inspired horrors on the verge of wiping out humanity. Players start the game in command of a lone base, Phoenix Point, and face a mix of strategic and tactical challenges as they try to save themselves and the rest of humankind from annihilation by the alien threat.

Between battles, the aliens will adapt through accelerated, evolutionary mutations to the tactics and technology which players use against them. Meanwhile, multiple factions of humans will pursue their own objectives as they compete with players for limited resources in the apocalyptic world. How players resolve these challenges can result in different endings to the game."

Släpps den 3 dec. Vad tror ni?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Älskade originalet enormt! Vill verkligen se en remake som behåller mekaniken men uppdaterar grafik/ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inhandlade precis 800 kr-versionen, hoppas man får minst hälften av alla roliga timmar man hade med XCOM (Enemy Unknown och Within).

Permalänk
Medlem

Backade spelet i november 2017 och har väntat sedan dess.

De genomgångar av backer builds jag har sett verkar väldigt lovande, mer djup än remake XCOM (som jag förövrigt älskar).
Hoppas (eller kanske inte?) det blir samma tidsvampyr som XCOM är. När man helt plötslig ser att man borde ha gått och lagt sig för flera timmar sedan...

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad, har kollat extremt lite videos om spelet sedan det utannonserades, vill inte spoila något för mig själv.

Gillade nya X-Com också men vet att de inte kunde få med allt de ville pga storleken av teamet och deadlines, hoppas denna är närmare originalet dock, något jag lade ner enormt mycket tid på.

Permalänk
Medlem

Besynnerligt att man inte sett och hört mer entusiasm kring detta! Vi är ju rätt många i den generation som fick oförglömliga spelupplevelsen av UFO Alien unknown och Terror from the deep!

Inga recensioner heller!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det inte detta som hade lovats komma till typ Steam på Kickstarter men när Epic store kom med en påse pengar så bytte man snabbt och körde exklusive. Även efter alla betalat blivit lovade en steam-key. Visserligen är kickstarter mer av en gåva än ett köp men ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Laddade ner det imorse, 15isch gb, och skulle bara köra igång det för att kolla inställningar. Tre timmar senare fick jag tvinga mig att stänga av.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Var det inte detta som hade lovats komma till typ Steam på Kickstarter men när Epic store kom med en påse pengar så bytte man snabbt och körde exklusive. Även efter alla betalat blivit lovade en steam-key. Visserligen är kickstarter mer av en gåva än ett köp men ändå.

Jo. Det är detta spelet. Backade det inte då jag inte visste att det var på "G". Visst, jag vill gärna ha allt på Steam men har gett upp det och sitter med alla möjliga klienter som finns numer. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Laddade ner det imorse, 15isch gb, och skulle bara köra igång det för att kolla inställningar. Tre timmar senare fick jag tvinga mig att stänga av.

Jo. Det är detta spelet. Backade det inte då jag inte visste att det var på "G". Visst, jag vill gärna ha allt på Steam men har gett upp det och sitter med alla möjliga klienter som finns numer. :/

Spelet verkar lovande men just den biten gör att jag personligen skulle bojkotta det. Men hoppas det är bra så ni andra får njuta!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har spelat det några timmar sedan släppet i tisdags. I grunden ÄR det en bra spel (enligt mig), men det är opolerat och har konstiga line of sight-problem (som även Firaxis XCOM har) och andra buggar.

T.ex hade jag en sniper som såg fienden i sin helhet, det fanns inget hinder som blockerade vägen, men jag kunde inte skjuta på motståndaren av någon anledning. Väldigt konstigt.

Om dem arbetar vidare på spelet och polerar upp det, och tillåter moddar från Community tror jag att detta spel blir lika bra, kanske t.om. bättre än XCOM. Så min first impression är 3/5 Muterade krabbor.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Det här började väldigt lovande men jag lade ned efter ett par dagars spelade. Det skalar tydligen upp ju fler aliens du dödar, så att fienden till slut får så pass mycket armor att det är meningslöst att fortsätta. Och detta på easy.

Funderar på att köra Enemy Unknown eller Terror From The Deep igen istället.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Ja, man undrar hur det exakt tänkte när de skapade det här spelet och känns i slutändan som att det saknades någon som höll samman alla delar. Många delar, som t.ex. de förstörbara miljöerna, att du kan sikta på kroppsdelar och att fienderna utvecklar sig är roliga/intressanta.

Det känns dock som de inte är balanserade mot varandra, och att någon tänkte att "jag kan göra det här lite jävligare, de kan ändå sikta" utan att ha koll på exakt hur bra det skulle vara. Det som skulle behövts är tydligare styrning (enligt mig) och antagligen nå 1000 timmars till testning. För ett bra exempel av testning kan man titta på nya Ori spelet, där det ofta känns som man ska dö men precis överlever då utvecklarna antagligen hade testat allt in i minsta detalj och sedan finslipat allt i omgångar.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin