Permalänk
Medlem

2 gaming datorer till sönerna

Hej nu har vi bestämt grabbarna ska få 2 likadana datorer. Då dom fått tagit mina gamla datorer. Jag själv är ju tyvärr prylbög och har svårt för att lägga mig på en normal nivå när jag köper dator åt mig själv. Men nu tänkte jag försöka vara lite realistisk här när dom ska få dator.

Dom spelar overwatch fortnite ibland och annars bara roblox etc. Så ja det är ju overwatch som är det som kräver mest. Dom har en 144hz och en 120hz skärm dom sitter på. Så tanken är väl att datorn ska orka köra iaf 144hz.
Jag bygger datorn själv och köper windows 10 från nån cd key sida för nån hundring.

Så kom gärna med tips vad man kan köpa som håller måttet och som dom kan ha flera år.
Gärna en 512 iaf minst m2 disk.
Gör inget om delarna är från flera olika butiker. Men min erfarenhet är att Komplett är väl dom enda som går att deala lite priser med.
Och black friday är väl slut nu kl 00? eller om dom kör idag cyber mondag ut?
Om någon kommer med ett snabbt tips och bra motivering varför just denna dator duger och räcker så drar jag en beställning direkt.

Mvh Cyan

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem

Tycker du har lite obalanserade byggen. Lägga nästan lika mycket på mobo som gpu för en speldator är ganska konstigt tycker jag. Komplett hade(har?) 1tb Mp510 för 1400kr, skiljer inte mycket i prestanda. Jag personligen hade gått för typ ett 2060s/2070s och ett tomahawk max istället för ett väldigt dyrt moderkort och en väldigt dyr ssd. För prestanda är ju gpu väldigt mycket mer viktig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Tycker du har lite obalanserade byggen. Lägga nästan lika mycket på mobo som gpu för en speldator är ganska konstigt tycker jag. Komplett hade(har?) 1tb Mp510 för 1400kr, skiljer inte mycket i prestanda. Jag personligen hade gått för typ ett 2060s/2070s och ett tomahawk max istället för ett väldigt dyrt moderkort och en väldigt dyr ssd. För prestanda är ju gpu väldigt mycket mer viktig.

Skickades från m.sweclockers.com

Med denna build har jag med ett 2060 super kort.
https://komponentkoll.se/bygg/baBeA/

du kan ju ändra något om du vill. Men dom är 9 och 13 år och gillar RGB
Mvh Cyan

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Med denna build har jag med ett 2060 super kort.
https://komponentkoll.se/bygg/baBeA/

du kan ju ändra något om du vill. Men dom är 9 och 13 år och gillar RGB
Mvh Cyan

Jag kanske inte var jättetydlig i det jag skrev. De delar du har valt är ju verkligen inte dåliga, precis tvärtom, är ju i princip bästa ssd och bästa moderkort osv som finns. Min fråga är om det är det du är ute efter. Jag personligen håller med om att man ska köpa kvalitet, men finns en gräns. 3700x fungerar jättebra på ett moderkort för 1200kr, jag kör det själv. Jag ser det såhär, du hsr byggt något med premium ssd, premium moderkort, ok gpu.

Jag hade nog gjort tvärtom, ok ssd, ok moderkort och premium gpu. Då det påverkar prestanda mer. Se nedan för referens:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Jag kanske inte var jättetydlig i det jag skrev. De delar du har valt är ju verkligen inte dåliga, precis tvärtom, är ju i princip bästa ssd och bästa moderkort osv som finns. Min fråga är om det är det du är ute efter. Jag personligen håller med om att man ska köpa kvalitet, men finns en gräns. 3700x fungerar jättebra på ett moderkort för 1200kr, jag kör det själv. Jag ser det såhär, du hsr byggt något med premium ssd, premium moderkort, ok gpu.

Jag hade nog gjort tvärtom, ok ssd, ok moderkort och premium gpu. Då det påverkar prestanda mer. Se nedan för referens:

https://komponentkoll.se/bild/SFveN.png

Skickades från m.sweclockers.com

Okej ja alltså dom har ju nu bara 120/144 1080P skärmar. Så man kanske kan snåla in lite på gfx kort och ändå va framtidssäker massa år? ska ju som sagt köpa 2 stycken så det blir ju jävligt dyrt. Och windows och spel är ju enda som hamnar på m2 disken. Så ja man behöver ju iofs ej någon nasa läshastighet då det knappast påverkar i overwatch etc tex . Så vad tror du om att komma ner i pris mer men att fortfarande ha kvalitet och framtidssäker?
Mycket tacksam för dina svar.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Viking

@cyan69: Denna klarar lätt 144Hz. En med blått chassi och en med rött kanske:)
Edit: Exakt två grafikkort kvar också

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

@cyan69: Denna klarar lätt 144Hz. En med blått chassi och en med rött kanske:)
Edit: Exakt två grafikkort kvar också

https://komponentkoll.se/bild/iTbZr.png

https://komponentkoll.se/bild/UuFes.png

Lika bra ta 2 lika så det ej blir bråk haha . Men ja jag vet 1660Ti tex ska räcka också.
Men kanske ska kräma på lite mera än den du visa. Vill helst slippa uppdatera denna nu på massa år

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Viking

@cyan69: 1660 super är nästan lika bra eller bättre än 1660 Ti p.g.a snabbare minne, men annars såhär kanske?

Eller svart chassi om det passar bättre

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Okej ja alltså dom har ju nu bara 120/144 1080P skärmar. Så man kanske kan snåla in lite på gfx kort och ändå va framtidssäker massa år? ska ju som sagt köpa 2 stycken så det blir ju jävligt dyrt. Och windows och spel är ju enda som hamnar på m2 disken. Så ja man behöver ju iofs ej någon nasa läshastighet då det knappast påverkar i overwatch etc tex . Så vad tror du om att komma ner i pris mer men att fortfarande ha kvalitet och framtidssäker?
Mycket tacksam för dina svar.

Du har ju fått ett par förslag om du vill gå ner en prisklass. Det jag länkade tidigare är ganska identiskt med det jag köpte i somras (min dator i signatur förutom nvme ssd som jag installerade för 1 timme sedan). Du verkar ju gå lite i samma tankar som jag hade innan jag köpte den. Kan ju skriva lite hur jag tänkte. OBS detta är vad jag tror och tycker, extremt subjektivt och väldigt lite fakta. Ta det för vad det är: vad en snubbe på internet tror och tänker.

CPU: 3700x vs 3600. CPU är jobbigt att uppgradera, oftast är CPU, Mobo och ram som hänger ihop, vill gärna inte behöva göra det igen. Vet att nästa generation spelkonsoler blir 8 kärnor. Så då fick det bli 3700x. Smart eller inte, tiden får bestämma detta.

mobo: x570 vs b450/x470. x570 har pice 4.0, vilket inte ger mig något i dagsläget. Svårt att se att jag skulle behöva längre fram heller, så fick bli b450. Tomahawk (bland flera andra) klarar lätt av en 3700x.

ram: 3600mt/s är sweet spot för zen2, dessutom gör jag lite grejer där snabbt ram är bra, så fläskade på med riktigt bra ram. Detta är nog onödigt att köpa ram för 1800kr i ditt fall.

GPU: Absolut lättaste att uppgradera i datorn men ger samtidigt i princip mest spelprestanda. Jag hittade ett 2070 extremt billigt vilket jag plockade. I ditt fall känns det nästan som om ett rx5700 eller 1660 super är mest aktuellt. Detta går ju alltid att köpa ett nytt om 2-3 år om man känner att man behöver mer.

PSU: Precis som du hade jag valt ett med 10 års garanti. Går psu åt helvete så kan det gå riktigt åt helvete, inte värt att snåla imo, särskilt inte när vi är och snackar om Samsung evo plus är aktuellt eller inte. PSU är första jag köper premium kvalite på.

CPU kyl: AIO eller biffig luftkylare. Enligt lite googling så håller en luftkylare längre än en AIO, vilket låter rimligt i mina äron. En top of the line luftkyl kyler ju i princip lika bra som en bra AIO och är tystare (iaf enligt de recensioner jag har läst). Dock blir det trångt i chassit samt är sämre för att transportera datorerna. Så detta får du ta ställning till.

Om jag läser mellan raderna i dina inlägg (rätta mig om jag har fel) så känns det lite som det jag länkade över är i princip i toppen av budget. Lite overkill för vad du behöver idag, men du vill inte vara dumsnål och behöva köpa nytt igen ett år. Med det i ryggen hade jag köpt följande:

Om du vill gå ner en prisklass så har du ju fått flera alternativ med 3600. Sen kan du ju mixa och matcha med GPU hur du vill där i mellan.

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Du har ju fått ett par förslag om du vill gå ner en prisklass. Det jag länkade tidigare är ganska identiskt med det jag köpte i somras (min dator i signatur förutom nvme ssd som jag installerade för 1 timme sedan). Du verkar ju gå lite i samma tankar som jag hade innan jag köpte den. Kan ju skriva lite hur jag tänkte. OBS detta är vad jag tror och tycker, extremt subjektivt och väldigt lite fakta. Ta det för vad det är: vad en snubbe på internet tror och tänker.

CPU: 3700x vs 3600. CPU är jobbigt att uppgradera, oftast är CPU, Mobo och ram som hänger ihop, vill gärna inte behöva göra det igen. Vet att nästa generation spelkonsoler blir 8 kärnor. Så då fick det bli 3700x. Smart eller inte, tiden får bestämma detta.

mobo: x570 vs b450/x470. x570 har pice 4.0, vilket inte ger mig något i dagsläget. Svårt att se att jag skulle behöva längre fram heller, så fick bli b450. Tomahawk (bland flera andra) klarar lätt av en 3700x.

ram: 3600mt/s är sweet spot för zen2, dessutom gör jag lite grejer där snabbt ram är bra, så fläskade på med riktigt bra ram. Detta är nog onödigt att köpa ram för 1800kr i ditt fall.

GPU: Absolut lättaste att uppgradera i datorn men ger samtidigt i princip mest spelprestanda. Jag hittade ett 2070 extremt billigt vilket jag plockade. I ditt fall känns det nästan som om ett rx5700 eller 1660 super är mest aktuellt. Detta går ju alltid att köpa ett nytt om 2-3 år om man känner att man behöver mer.

PSU: Precis som du hade jag valt ett med 10 års garanti. Går psu åt helvete så kan det gå riktigt åt helvete, inte värt att snåla imo, särskilt inte när vi är och snackar om Samsung evo plus är aktuellt eller inte. PSU är första jag köper premium kvalite på.

CPU kyl: AIO eller biffig luftkylare. Enligt lite googling så håller en luftkylare längre än en AIO, vilket låter rimligt i mina äron. En top of the line luftkyl kyler ju i princip lika bra som en bra AIO och är tystare (iaf enligt de recensioner jag har läst). Dock blir det trångt i chassit samt är sämre för att transportera datorerna. Så detta får du ta ställning till.

Om jag läser mellan raderna i dina inlägg (rätta mig om jag har fel) så känns det lite som det jag länkade över är i princip i toppen av budget. Lite overkill för vad du behöver idag, men du vill inte vara dumsnål och behöva köpa nytt igen ett år. Med det i ryggen hade jag köpt följande:

https://komponentkoll.se/bild/XXOyY.png

Om du vill gå ner en prisklass så har du ju fått flera alternativ med 3600. Sen kan du ju mixa och matcha med GPU hur du vill där i mellan.

Grymt inlägg
Jag är väldigt ny vad gäller amd så svårt för mig att relatera där hur bra vissa kort är kontra andra.
Men anledningen till en vattenkylare är väl för lite extra bling och rgb åt dom. Det är därför jag valt denna burk också .
Men jag är mer inne på att köpa en sådan dator du länkar =).
Tusen tack för hjälpen.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Grymt inlägg
Jag är väldigt ny vad gäller amd så svårt för mig att relatera där hur bra vissa kort är kontra andra.
Men anledningen till en vattenkylare är väl för lite extra bling och rgb åt dom. Det är därför jag valt denna burk också .
Men jag är mer inne på att köpa en sådan dator du länkar =).
Tusen tack för hjälpen.

Tack Som fingervisning kan du kika på https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan... så får du en hum om gpu

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Tack Som fingervisning kan du kika på https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan... så får du en hum om gpu

har denna just nu.
https://komponentkoll.se/bygg/HYXfd/
men det fanns bra många versionen på det grafikkortet alltså =).
Sedan därför jag tog ett geforce va för du fick med spel till det också och har tänkt köpa modern warfare

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

har denna just nu.
https://komponentkoll.se/bygg/HYXfd/
men det fanns bra många versionen på det grafikkortet alltså =).
Sedan därför jag tog ett geforce va för du fick med spel till det också och har tänkt köpa modern warfare

Ser bra ut! Tror mech oc ska vara ett av de bästa enligt det jag läst. Tror de kommer bli bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Rekordmedlem

Det följer med en ganska bra kylare till Amds cpuer så skippa att köpa en lös kylare och lägg till de pengarna på grafikkortet eller spara dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Helvete verkar som priserna uppdaterats nu efter kl 00:00 =( . Men barnen vill gärna ha rgb bling är just därför jag valt den kylaren ist för tex en be quiet för 300-400kr .

Nu lär man börja på en ny kundvagn verkar ej som priserna uppdateras automatiskt. Den säger fortfarande att webhallen har 115+ rbg platinium för samma pris fast det bara är komplett som har det.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Viking

@cyan69: Är det verkligen nödvändigt med en 3700x till dem?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking

@cyan69: Detta blir nog bättre:

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Kan varmt rekommendera detta! Använder denna processor och grafikkort är riktigt nöjd dessutom så finns det mycket RGB med haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Tack för posten gick igenom den med polaren och sedan läste lite vad kompisen som jobbar på inet sa. Och han sa att Intel diskarna fyller man dom för mycket så förlorar dom 60% i hastighet.

Skrivet av filidutten:

Kan varmt rekommendera detta! Använder denna processor och grafikkort är riktigt nöjd dessutom så finns det mycket RGB med haha

Ja nu har jag 2 stycken builds som jag bestämt mig för och kommer lägga beställning nu ikväll eller imorgon =).
Sedan köper jag windows 10 Pro härifrån https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3309596

Här är dom slutgiltiga buildsen iaf rösta gärna på en eller säg + - .
Och än en gång NI ÄR BÄST!!! tack som fan för all hjälp.

https://komponentkoll.se/bygg/ikHTI/

https://komponentkoll.se/bygg/bxExx/

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem

Röstar på bygget med R5 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Röstar på bygget med R5 3600

Jag kollade och jämförde cpuerna och det verka ju knappt va så stor skillnad på dom =).
Men gillar ej då ungarna för typ lika bra dator som mig nu HAHA. Du ser min dator i signaturen.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Med denna build har jag med ett 2060 super kort.
https://komponentkoll.se/bygg/baBeA/

du kan ju ändra något om du vill. Men dom är 9 och 13 år och gillar RGB
Mvh Cyan

Jag tcker det är helt rätt att satsa på dessa kvalitetskomponenter, personligen had jag ju bytt till en Noctua 15s men den har ju inget kul RGB, annars möjligen dubbla minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag tcker det är helt rätt att satsa på dessa kvalitetskomponenter, personligen had jag ju bytt till en Noctua 15s men den har ju inget kul RGB, annars möjligen dubbla minnet.

Men det moderkortet som nämndes tidigare som va skit dyrt hade ju ingen bra max hastighet på minnen. Men detta moderkort klarar ju fan över 4000 och antar man bara kör XMP profil i bios så får man ut 3600?
och dubbla minnen??? vafan när använder man mer än ens typ 8gb? 16 är väl hur bra som helst?

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte nyss Windows 10 Pro från Livekort och kan varmt rekommendera Funka skitbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Tack för posten gick igenom den med polaren och sedan läste lite vad kompisen som jobbar på inet sa. Och han sa att Intel diskarna fyller man dom för mycket så förlorar dom 60% i hastighet.

Ja nu har jag 2 stycken builds som jag bestämt mig för och kommer lägga beställning nu ikväll eller imorgon =).
Sedan köper jag windows 10 Pro härifrån https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3309596

Här är dom slutgiltiga buildsen iaf rösta gärna på en eller säg + - .
Och än en gång NI ÄR BÄST!!! tack som fan för all hjälp.

https://komponentkoll.se/bygg/ikHTI/

https://komponentkoll.se/bygg/bxExx/

Båda två ser riktigt bra ut IMO och båda är prisvärda. Så är väl bara att köpa det du tycker känns mest rimligt att lägga!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

Pratade precis med en kille på Inet innan beställning nu och jag sa jag skulle ha https://www.inet.se/produkt/5410368/sapphire-radeon-rx-5700-x...
men jag ser nu dom har ett strix kort https://www.inet.se/produkt/5410343/asus-radeon-rx-5700-xt-8g...

Men han verkade förespråka nvidia ändå och nu snurrar hjärnan. Är det värt köpa ett 2060 super? kollar man https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan...
så ligger ju 5700 Xt sjukt bra till.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyan69:

Pratade precis med en kille på Inet innan beställning nu och jag sa jag skulle ha https://www.inet.se/produkt/5410368/sapphire-radeon-rx-5700-x...
men jag ser nu dom har ett strix kort https://www.inet.se/produkt/5410343/asus-radeon-rx-5700-xt-8g...

Men han verkade förespråka nvidia ändå och nu snurrar hjärnan. Är det värt köpa ett 2060 super? kollar man https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan...
så ligger ju 5700 Xt sjukt bra till.

Beror ju helt på priset. För samma pris hade jag tagit amd kortet alla dagar i veckan. Skulle säga att det är överlag ett bättre kort, vilket swecs prestanda index visar. Prestanda index är ju precis det, en sammanställning av flera olika speltester. Om 2060s är billigare är så får man ju ställa det i korrelation till prestandan.

Asus vs sapphire: de verkar vara väldigt lika när det kommer till temp och ljud, igen se swecs test där de har med båda

https://m.sweclockers.com/test/28474-asus-radeon-rx-5700-xt-r...

När det skiljer så lite hade jag gått för det billigare

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce