Köpt ett 3600x, står i val och kval om moderkort

Permalänk

Köpt ett 3600x, står i val och kval om moderkort

Tjenare! Har nyss fått köpa ett RTX2070 till rimligt pris och tänkte då att jag slår till på att uppdatera allt annat också, har köpt ett 3600x nu under black friday, står nu och funderar på vad för moderkort jag skall köpa. Har läst om att man behöver ett äldre ryzen kort? För att kunna uppgradera bios till att stödja 3600x, däremot är mitt gamla moderkort intel 4770k, har även 3200mhz minnen på ingång, har ni några tips på vad för moderkort jag borde satsa på? Kollar just nu på ett Prime b450 plus men tar gärna förslag!

Tack på förhand
Kjell

Permalänk
Avstängd

De finns en del modeller med B450 och X470 kretsar som redan är uppdaterad för att köra Ryzen 3000 serien. msi B450 Tomahawk MAX till exempel. De moderkortet är också otroligt populär av flera anledningar. Den största är nog dess stabilitet samt dess ruskigt bra och väl kylda VRM.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd

Hämtar du ut ASUS-moderkortet i butik kan du verifiera att kartongen har den röda etiketten med Ryzen 3000 ready.

Permalänk
Skrivet av sweborn:

Hämtar du ut ASUS-moderkortet i butik kan du verifiera att kartongen har den röda etiketten med Ryzen 3000 ready.

Moderkortet har ingen sådan sticker, får ta mig en tripp till netonnet och köpa tomahawken!

Skickades från m.sweclockers.com