Trådlöst headset, det absolut bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Steelseries Arctic pro wireless, precis.

Hur menar du med Drivers lutade?
Det jag gillar mest med trådlöst är egentligen att man har allt i ett. Hur det än låter så är det skönt att veta att allt kommer från en och samma piece.

Kanske inte drivers i sig men ergonomin för öronen. Att det inte är helt platt innanför lurarna utan lutar lite (så som ett öra gör). Det gör så att man inte kommer åt skyddet för membranen med örat / toppen av örat. Beror ju helt på hur öronen är formade och är person till person.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kanske inte drivers i sig men ergonomin för öronen. Att det inte är helt platt innanför lurarna utan lutar lite (så som ett öra gör). Det gör så att man inte kommer åt skyddet för membranen med örat / toppen av örat. Beror ju helt på hur öronen är formade och är person till person.

Då är jag med på noterna!

Men testa dig fram som Tvelander ovan gjort med GSP 670 och se om du lyckas få ett schysst exemplar. GSP 670 ska ju vara creme de la creme men jag drog mig pg mikrofon rng.

Permalänk
Medlem

Förmodligen inte det bästa, men Arctis pro wireless är jag riktigt nöjd med. Micken är bra, ljudet helt okej. Tycker det saknas lite bas då trycket kan kännas mesigt om du även lyssnar en del på musik.

Sitter skönt på huvudet och man kan ha det på riktigt länge utan obekvämligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Då är jag med på noterna!

Men testa dig fram som Tvelander ovan gjort med GSP 670 och se om du lyckas få ett schysst exemplar. GSP 670 ska ju vara creme de la creme men jag drog mig pg mikrofon rng.

Det ska jag, tack så mycket för hjälpen allihopa.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Mina WH1000XM3 sitter nästan permanent på huvudet på jobbet, otroligt sköna!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

Skulle säga att Arctic är ett bra alternativ.
2 batterier så alltid fulladdat och inbyggd mic sedan brukar de dyka upp på reor för en billig peng.

Ingen bra ljudkvalité i dessa lurar dock vet jag inte hur det är med de andra ute på marknaden.

Permalänk

Jag har ett Steelseries Wireless H headset som jag är sjukt nöjd med. Nu har det ca 3 år på nacken och det enda som har hänt är att behövde byta ett av batterierna. (Man har 2 stycken, ett ligger på laddning medans man kör med det andra i headsetet, på detta sätt så har man alltid ett fräscht batteri att byta till)

Så Wireless H kan jag rekommendera om det är för hemmabruk.

Permalänk

@Sh4d0wfi3nd: Hur gick det?

Är själv på jakt efter något liknande åt gaming, film och musik. Jag tog hem ett par Arctis 7 men jag är otroligt besviken. Gillar man inte att känna någon bas så kan jag tycka att hörlurarna är mycket bra men i toner där basen ska kännas snarare än höras så blir det sprak och det låter väldigt tunt.

Mina Corsair HS50 som drivs av moderkortet kör verkligen över Arctis med råge, trodde man skulle få mer för pengarna. Förstår mig inte på recensionerna av det headsetet när det kommer till själva ljudet.

Eller jo, det är klart och fint men det saknas kräm och "fyllighet".

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

@pecesithon: Önskar att jag kunde säga att jag löst det men sitter kvar på mina trasiga lurar. Ekonomin får bestämma lite faktiskt i första hand, men lutar mycket mot Sennheiser om inget annat hinner dyka upp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@pecesithon: Önskar att jag kunde säga att jag löst det men sitter kvar på mina trasiga lurar. Ekonomin får bestämma lite faktiskt i första hand, men lutar mycket mot Sennheiser om inget annat hinner dyka upp.

Spännande, hoppas det känns rätt!

Jag returnerade Arctis7 och det kändes helt rätt. Kollade runt mycket på bluetooth-lurar och jag ville verkligen ha ett par efter att ha provlyssnat på hifiklubben men kom fram till att bluetooth och aptx är alldeles för långsamt för att kunna användas i snabba spel utan att man förr eller senare stör sig på det.

Tog hem ett par Sennheiser RS 175 istället och det är som natt och dag mot Steelseries, mycket fylligare och bättre tryck i ljudet långt ner i registret - det utan bass boosted knappen intryckt. Nackdelen är ingen mic, men vafan.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@pecesithon: Önskar att jag kunde säga att jag löst det men sitter kvar på mina trasiga lurar. Ekonomin får bestämma lite faktiskt i första hand, men lutar mycket mot Sennheiser om inget annat hinner dyka upp.

https://www.inet.se/produkt/6301988/sennheiser-gsp-670-bf19
Så kan det gå med det beslutet 3 dagar senare...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.inet.se/produkt/6301988/sennheiser-gsp-670-bf19
Så kan det gå med det beslutet 3 dagar senare...

Slog till på detta jag oxå. Hoppas på uppgradering från mina g933. Gillar nuvarande komfortmässigt men flest prylar när han dör vinner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Slog till på detta jag oxå. Hoppas på uppgradering från mina g933. Gillar nuvarande komfortmässigt men flest prylar när han dör vinner...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var förbi Webbhallen store på Dreamhack i fredags och kunde prova Sennheiserlurarna på huvudet. De satt helt ok, säkert bättre när man vant sig och har tweakat själv. Jag tror det kommer bli bra, ljudet i lurarna bör vara toppen då det ändå är ett hifi-företag bakom.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Slog till på detta jag oxå. Hoppas på uppgradering från mina g933. Gillar nuvarande komfortmässigt men flest prylar när han dör vinner...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är väldigt nöjd med mitt, bra ljud och suveränt smidigt. Sitter bra på mitt huvud och öron.
Har bara 2 EQ inställningar som jag byter med macroknappen. En för gaming och en för musik.

Värt? 110%.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också ett par från Inet i fredags. Sitter väldigt skönt. Lite udda ljudbild i CS från början men det löste sig med EQ.

Mina har ett tydligt brus när man inte spelar ljud i de vilket irriterar mig kraftigt.
Någon annan som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag är väldigt nöjd med mitt, bra ljud och suveränt smidigt. Sitter bra på mitt huvud och öron.
Har bara 2 EQ inställningar som jag byter med macroknappen. En för gaming och en för musik.

Värt? 110%.

Jodå detta blir nog toppen. Känner att ja blir lite varm om öronen men annars e allt frid å fröjd. Kunde spela ganska mycket högre i dom förra men lyckligtvis så spelar ja sällan så högt att det blir ett problem på dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag köpte också ett par från Inet i fredags. Sitter väldigt skönt. Lite udda ljudbild i CS från början men det löste sig med EQ.

Mina har ett tydligt brus när man inte spelar ljud i de vilket irriterar mig kraftigt.
Någon annan som upplever samma sak?

Även ja håller med om ljudbilden, vanesak tror ja. Har ett svaasgt brus men inte mer än så...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

@Klyrre @Penguin: jag har också att svagt brus, men det var ännu högre i mina G933 som jag hade tidigare. Tror det är så i alla trådlösa, även mina Momentum 3 och sambons PXC 550 har svagt brus utan ANC påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag köpte också ett par från Inet i fredags. Sitter väldigt skönt. Lite udda ljudbild i CS från början men det löste sig med EQ.

Mina har ett tydligt brus när man inte spelar ljud i de vilket irriterar mig kraftigt.
Någon annan som upplever samma sak?

Skrivet av Klyrre:

Jodå detta blir nog toppen. Känner att ja blir lite varm om öronen men annars e allt frid å fröjd. Kunde spela ganska mycket högre i dom förra men lyckligtvis så spelar ja sällan så högt att det blir ett problem på dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Klyrre:

Även ja håller med om ljudbilden, vanesak tror ja. Har ett svaasgt brus men inte mer än så...

Skickades från m.sweclockers.com

Ljudnivån är ganska "låg", verkar vara så det får vara.

Jag fick ändra ljudbild i EQ en hel del, jag tog i princip Musics bas och satte Esports trebble. Det blev som ett U men fungerar rätt bra för mig, jag kör även 7.1 för spel och 2.0 för musik. Extremt stor skillnad när man byter där (2.0är mycket bättre ljudkvalite).

Lågt brus men jag har så att den stänger av sig om det är tyst och då hör jag det inte. Sen är jag så van vid Noise canceling att jag knappt hör sådana brus längre.

Långt ifrån perfekta lurar men tror inte det går att få mycket bättre trådlöst med en bra allt i ett lösning.

Mikrofonen var på mitt ex bättre än modmic 4.0 iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

@Klyrre @Penguin: jag har också att svagt brus, men det var ännu högre i mina G933 som jag hade tidigare. Tror det är så i alla trådlösa, även mina Momentum 3 och sambons PXC 550 har svagt brus utan ANC påslaget.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ljudnivån är ganska "låg", verkar vara så det får vara.

Jag fick ändra ljudbild i EQ en hel del, jag tog i princip Musics bas och satte Esports trebble. Det blev som ett U men fungerar rätt bra för mig, jag kör även 7.1 för spel och 2.0 för musik. Extremt stor skillnad när man byter där (2.0är mycket bättre ljudkvalite).

Lågt brus men jag har så att den stänger av sig om det är tyst och då hör jag det inte. Sen är jag så van vid Noise canceling att jag knappt hör sådana brus längre.

Långt ifrån perfekta lurar men tror inte det går att få mycket bättre trådlöst med en bra allt i ett lösning.

Mikrofonen var på mitt ex bättre än modmic 4.0 iaf.

Mina gamla Siberia 800 brusar ingenting, men de har ju också en stor låda som sändare istället för "pluppen".

Permalänk
Medlem

Otippat nog kör jag med Plantronics Voyager 8200 UC. Köpte dessa för att ljudet och balansen passade mig perfekt och utöver det så är de Skype certifierade och micen är gudomligt bra. Frugan trodde jag var hemma när jag stod som en packad sill på tunnelbanan. Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Största nackdelen med detta headset mot mitt g933 är blåtanden tycker ja. Enormt mycket lägre räckvidd. Funkar ju kalas vid datorn men förut kunde ja springa runt i hela huset å snacka...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt GSP 670 är ni nöjda? Är intresserad nu när Webhallen kör medlemspris på de för 2190, någon som vet hur de står sig mot game zero? Har även beställt de från Elgiganten men ej fått hem de än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

@BlommaNN: Jag är nöjd! Maxvolym samt räckvidd är mina 2 minus.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Ni som har köpt GSP 670 är ni nöjda? Är intresserad nu när Webhallen kör medlemspris på de för 2190, någon som vet hur de står sig mot game zero? Har även beställt de från Elgiganten men ej fått hem de än.

Skickades från m.sweclockers.com

2190 känns som ett extremt bra pris för dessa lurar? Slog du till? Jag blev jävligt sugen.
Ni som har 670, skulle ni rekommendera att slå till på detta priset?

Permalänk
Medlem

Ingen som har provat Corsair Virtuoso?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

2190 känns som ett extremt bra pris för dessa lurar? Slog du till? Jag blev jävligt sugen.
Ni som har 670, skulle ni rekommendera att slå till på detta priset?

Varje dag i veckan. Lyckades få tag på mina för 2490 för 1,5 månad sen, tyckte det var värt det redan då.

Permalänk
Skrivet av r_b89:

Varje dag i veckan. Lyckades få tag på mina för 2490 för 1,5 månad sen, tyckte det var värt det redan då.

Jag skulle köpa främst för bra ljud i spel, musik är sekundärt. Du upplever ingen delay i ljud vid snabba spel och sådär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Jag skulle köpa främst för bra ljud i spel, musik är sekundärt. Du upplever ingen delay i ljud vid snabba spel och sådär?

Lyckas hålla mig i toppen varje gång jag spelar CoD och då spelar jag inte ens mycket. Så skulle inte säga att där är någon delay. Hade iof ganska bra stats också på PUBG med ett par G933, har dock inte blivit så mycket Pubg med GSP670 än. Men spontant så känner jag ingen delay.

Jag kör Momentum 3 för musik & GSP670 för spel.

Permalänk
Skrivet av r_b89:

Lyckas hålla mig i toppen varje gång jag spelar CoD och då spelar jag inte ens mycket. Så skulle inte säga att där är någon delay. Hade iof ganska bra stats också på PUBG med ett par G933, har dock inte blivit så mycket Pubg med GSP670 än. Men spontant så känner jag ingen delay.

Jag kör Momentum 3 för musik & GSP670 för spel.

Läst lite om delay i mikrofon, något du upplevt?