Permalänk
Medlem

Bahnhof matcher Telias BF-erbjudande

Hej,

Som ni alla kanske känner till så har Telia ett erbjudande om Bredband 500/500 för 299kr/månad i 12 månader. Jag ringde till min leverantör Bahnhof och frågade om de kunde matcha det. Efter en stunds väntan i telefon så sa de att de kan matcha det. Så ett tips från mig till er, ring Bahnhof o fråga om de kan matcha.

Citat:

Hej Dedde,
Tack för ett ditt samtal!

Här kommer en bekräftelse på de avtalsförändringar vi kom överens om:

500/500Mbit/s för 299kr/mån i 12 månader och därefter 459kr/mån

Tjänst: 500/500 Mbit/s

Bindningstid: 12 mån bindningstid (löper ut 2020-11-27)

Kampanjpris (gäller fr o m 2019-11-28): 299 kr/månad

Ordinarie pris (gäller fr o m 2020-11-28): 459 kr/mån

Efter bindningstidens slut kommer det återgå till ett löpande avtal med en månads uppsägningstid.

Med vänlig hälsning
Oscar | Bahnhof Kundtjänst
010-510 00 00 | www.bahnhof.se
Bahnhof AB - Internet med sekretess

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Mycket bra respons av Bahnhof!

Permalänk
Medlem

Har alla ni som pratat med chatten under helgen blivit kontaktade med erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Ja, jag fick återkoppling idag vid 16-tiden.

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Bahnhof genom chatten och fick ett mail som jag skulle svara på om jag godtog erbjudandet, sagt & gjort så har jag inte fått någon vidare bekräftelse eller utökad hastighet.

Har ni som pratade med dom under Black Friday fått igenom eran uppgradering?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Ringde Bahnhof precis och kollade om de kunde matcha telia's erbjudande.

De svarade blankt nej.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska byta till Telia

Finns väl folk som hoppar varannat år mellan erbjudanden, just i det här fallet är det ju lockande att gå från 100 till 500.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite irriterande att man inte har detta tillgängligt på sin hemsida bara. Har varit i en liknande situation fast med min mobiloperatör där jag ringde och sa att jag ville säga upp mitt abonnemang för att jag skulle byta operatör. Helt plötsligt fanns det tydligen möjlighet att prismatcha...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

re

Antar att detta är i Stadsnätet för jag vart erbjuden 1000/1000 för 299:- eller 10000/10000 för 399 om jag bytte till Bahnhof vilket jag gjorde i våras som leverantör.

Hur fungerar det i stadsnät betalar även leverantören av bit av kakan eller är det bara fastighetsägarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tycker det är lite irriterande att man inte har detta tillgängligt på sin hemsida bara. Har varit i en liknande situation fast med min mobiloperatör där jag ringde och sa att jag ville säga upp mitt abonnemang för att jag skulle byta operatör. Helt plötsligt fanns det tydligen möjlighet att prismatcha...

Funkar tyvärr såhär i telekombranschen, nämner man att man vill säga upp eller kommer byta bolag så får man ett bra erbjudande som oftast är lika eller bättre än vad den tidigare bolaget erbjudit.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Funkar tyvärr såhär i telekombranschen, nämner man att man vill säga upp eller kommer byta bolag så får man ett bra erbjudande som oftast är lika eller bättre än vad den tidigare bolaget erbjudit.

Ja alltså det är ju skönt att jag slipper byta operatör och krångla då jag i övrigt är väldigt nöjd med min nuvarande men om jag någon gång i framtiden byter så är det ju lika bra att jag ringer veckan efter och förhandlar fram något bättre.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ja alltså det är ju skönt att jag slipper byta operatör och krångla då jag i övrigt är väldigt nöjd med min nuvarande men om jag någon gång i framtiden byter så är det ju lika bra att jag ringer veckan efter och förhandlar fram något bättre.

Så länge man inte har bindningstid så kan man ju förhandla. Sitter man däremot med bindningstid framåt i tiden så blir det svårt, men man kan alltid strax innan den tar slut höra av sig till de bolag man har och förhandla/hinta om att man kanske kommer byta bolag osv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Så länge man inte har bindningstid så kan man ju förhandla. Sitter man däremot med bindningstid framåt i tiden så blir det svårt, men man kan alltid strax innan den tar slut höra av sig till de bolag man har och förhandla/hinta om att man kanske kommer byta bolag osv.

Så är det kanske, även om jag aldrig haft abonnemang på bindningstid så är det första gången jag "förhandlar".

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Nu har det gått fyra dagar och ingen har hört av sig eller aktiverat efter överenskommelsen.
Samma för någon annan?

Permalänk
Medlem

Jag skaffade erbjudandet i lördags morse och i tisdags kontaktade jag dem för de sa måndag till mig. Men jag var fortfarande i kö och har ännu inte hört något så de har nog en hel del o göra verkar det som! hoppas det hoppar igång snart.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Frågan är om man ska byta till Telia

Finns väl folk som hoppar varannat år mellan erbjudanden, just i det här fallet är det ju lockande att gå från 100 till 500.

Naturligtvis, men med saker som bredband sitter jag hellre med det jag har som fungerar. Alla hör vi historier om misslyckade bredbandsbyten, känner en som går igenom det just nu.

Permalänk
Medlem

Vilka har fått NEJ från Bahnhof? Var bor ni? Långt från stad?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Så är det kanske, även om jag aldrig haft abonnemang på bindningstid så är det första gången jag "förhandlar".

Alltid en frihet att inte binda upp sig! Men jag skulle oavsett förhandla även om de gällde abonnemang utan bindningstid.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Tog erbjudandet, rätt trevligt att gå från 100/10 till 500/500 för samma pris. 😀 Chattade med dem i måndags och fick den nya hastigheten igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Alltid en frihet att inte binda upp sig! Men jag skulle oavsett förhandla även om de gällde abonnemang utan bindningstid.

Exakt! Kan verkligen inte förstå folk som binder upp sig där telefon ingår och blir fast med en gammal telefon och ett svindyrt abonnemang.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag har också tagit detta erbjudande på två hushåll och fick tjänsten igår.

Permalänk
Medlem

Chattade I lördags fortfarande är ärendet i kö tydligen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Kanske varit ett erbjudande men jag har Bahnhof men 1000/1000 för 298kr/månaden. Haft det i typ 1år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Priserna beror ju också på vilken nätägare man har. Alla nätägare har ju olika avtal med bredbandsleverantörerna.
Ju fler hushåll som finns inkopplade på nätet, desto lägre priser kan leverantörerna ge.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Vart ser ni dessa fantastiska erbjudanden? Kan inte se det på Telias hemsida överhuvudtaget?

Permalänk
Inaktiv

1000/1000 för 160 Kr är svårslaget, haft de i drygt 5 år, före de 100/100 för 100 Kr.

Är en BRF som jag bor i så då kan man få bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Exakt! Kan verkligen inte förstå folk som binder upp sig där telefon ingår och blir fast med en gammal telefon och ett svindyrt abonnemang.

Såklart olika vad folk föredrar men oftast vid köp av ny mobil och abonnemang så kan man förnya själva abonnemanget med t.ex 24 månader för att då få mobilen billigare, alltså att man köper ut telefonen.
Vissa föredrar däremot att betala av både mobilen och abonnemanget och därmed binder sig på det sättet.

Skrivet av Rorax:

Vart ser ni dessa fantastiska erbjudanden? Kan inte se det på Telias hemsida överhuvudtaget?

Inget som företagen outar med, man får ta kontakt med dem och föra en dialog själv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Vart ser ni dessa fantastiska erbjudanden? Kan inte se det på Telias hemsida överhuvudtaget?

Just detta erbjudandet var en del av Telias Black Friday kampanj, 500/500mbit om du binder dig i 12 månader (nya kunder).

Det är inte längre tillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Vart ser ni dessa fantastiska erbjudanden? Kan inte se det på Telias hemsida överhuvudtaget?

Alltid värt att ringa och fråga, både om du är ny eller befintlig kund. Binda upp sig i ett år mot en lägre månadskostnad, tror nog att det är något som man alltid kan fixa, lägre månadskostnad och en högre hastighet, är kanske inte alltid är lika möjligt.

Sen kan man, om man är befintligt kund, gå vidare till att begära att man vill säga upp tjänsten om de inte erbjuder en något, det brukar ju också leda till att man erbjuds bättre villkor om man stannar kvar.

Om man klarar av att vara utan nätet ett tag så kan det bästa vara att hoppa mellan olika leverantörer (precis som för el) och då kunna ta del av erbjudanden för nya kunder.

Gillar personligen ett stabilt nät så jag byter inte.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till er alla Har själv jobbat inom kundservice inom både Com Hem och Telia, och båda dom har ''uppsägnings avdelningar'' T.ex ringer någon in och säger att deras bredband är för dyrt. Så får dom i nästan alla fall, billigare pris på samma bredband. Bara för att ha kvar dom som kund