Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Aktsu: vad blir resultatet prestanda mässigt av att undervolta?

Det är inte ovanligt att man kan både undervolta och överklocka samtidigt. Givetvis kan man inte sänka spänning en särskilt mycket i ett sånt scenario, men det går.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Kk. Tack.
Ska testa underclocka lite sen.
Men kikar även runt på evga kort för en vettig peng som kan moddas med fläktar. Men ser inte enkelt ut att hitta.. begagnat går 1080ti för närmare 5 lax och 2080 evga kostar 8.5k SEK typ.. sjuka priser..
När kommer konkurrens från intel och AMD i detta segment egentligen..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Om man ska tro ryktena. Efter CES ska det komma biffigare GPU:er från AMD. RTX2080 prestanda, dock utan Raytracing stöd i hårdvaran. Det dröjer nog till sommar/hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Alumax: låter intressant. Har sett en sån där noctua mod på evga kort innan. Men ingen aning hur du fått in en extra fläkt utan tophats. Ja fick 0 plats för det trots att ja hade en 120x15 nctoua fläkt tillgängligt när ja byggde..
Förstår inte heller varför du har chassit upp och ner?
Har du lite bilder på ditt bygge och mod?
Tack

Fi fan. Kabeldragningen får mig att må illa men den syns ju liksom inte annars.
Här ser du hur jag fått plats med fläkten för utblås. Inga konstigheter alls.

Och ja, den ligger lös där uppe på. Men med gallret på plats bär jag runt datorn som en laptop här i huset utan att den rör på sig alls. Det är liksom tillräckligt trångt för den att inte röra sig men tillräckligt mycket plats för att fläkten alltid ska gå fri från kablar. Har ju förvisso buntat ganska noga och hårt.

Se bilder i spoilersarna.

Gpu-sida

Dold text

CPU-sida

Dold text
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Temp?

Skrivet av Alumax:

Fi fan. Kabeldragningen får mig att må illa men den syns ju liksom inte annars.
Här ser du hur jag fått plats med fläkten för utblås. Inga konstigheter alls.

Och ja, den ligger lös där uppe på. Men med gallret på plats bär jag runt datorn som en laptop här i huset utan att den rör på sig alls. Det är liksom tillräckligt trångt för den att inte röra sig men tillräckligt mycket plats för att fläkten alltid ska gå fri från kablar. Har ju förvisso buntat ganska noga och hårt.

Se bilder i spoilersarna.

Gpu-sida

CPU-sida

Vad får du för temperaturer när du har så många fläktar som blåser in luft men bara en som blåser ut?

Såg nån på Youtube som förespråkade "negative pressure" som bästa val Louqe. Alltså mest utblås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odi666:

Vad får du för temperaturer när du har så många fläktar som blåser in luft men bara en som blåser ut?

Såg nån på Youtube som förespråkade "negative pressure" som bästa val Louqe. Alltså mest utblås.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, har sett lite genomgångar av precis det men har inte reflekterat huruvida man faktiskt uppnår negativt tryck utan mer att alla fläktar knutna till komponenterna ska riktas inåt och rena chassifläktar ska riktas ut. Tanken var nog att försöka hjälpa de fläktarna som ska blåsa in luft i kylflänsar att inte behöva jobba onödigt mycket, utan enbart hjälpas av att luften har någonstans att ta vägen. Tror louqe tänkte att luft från chassifläkt ska blåsa inåt och att just detta var det som ifrågasattes.
Någonstans ska det ju in och någonstans ut. Vet inte vilken ordning som skulle fungera bättre om man försökte vända på det. Någon får gärna testa

Edit: Skriver fullkomligt värdelöst på telefonen.
Och temperaturer ja. Återkommer med det någon dag.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odi666:

Vad får du för temperaturer när du har så många fläktar som blåser in luft men bara en som blåser ut?

Såg nån på Youtube som förespråkade "negative pressure" som bästa val Louqe. Alltså mest utblås.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om det här är rätt metod att testa på men jag körde MSI Kombustor och la en last på CPU på 11 trådar (12 trådar stör GPU-lasten) där den rapporterade det som 100% användning samtidigt som jag körde last på GPU i samma mjukvara. GPU rapporterade 99% användning. Nu handlar det kanske om vad det är för typ av last också men jag har inte fördjupat mig i ämnet.

En timma i Kombustor för både GPU och CPU ger:
GPU stannar på 79 grader på ca 1400 rpm.
CPU stannar på 66 grader på ca 1300 rpm.
Chassifläkten på ca 1100 rpm. Styrd på det högsta värdet på GPU eller CPU.

Jag hör ju datorn när den jobbar men det är ju ett milt sus av fläktar som jobbar på relativt låg hastighet.

Visa signatur

HRLD

Permalänk

Vilken kabel ska gå till vad av dom fyra kablarna till powerknappen?
Har från vänster till höger -> Grå,Vit,Svart och Brun

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Vilken kabel ska gå till vad av dom fyra kablarna till powerknappen?
Har från vänster till höger -> Grå,Vit,Svart och Brun

https://myghost.louqe.com/files/User_manual_LQ-GHS102-CA_eng (sida 10)

Vit - LED+
Grå - LED-

Svart & Brun - PWR (spelar ingen roll vilken ordning)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

https://myghost.louqe.com/files/User_manual_LQ-GHS102-CA_eng (sida 10)

Vit - LED+
Grå - LED-

Svart & Brun - PWR (spelar ingen roll vilken ordning)

Så Vit och grå är pwr led +/- ?

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Så Vit och grå är pwr led +/- ?

Ja precis!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ja precis!

Tack, för hjälpen! Håller på med att förlänga och sleeva kablarna så jag vet vilka som är vilka

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Om någon letar så har jag några Batch 1 Limestone top hats till salu https://www.sweclockers.com/marknad/177784-z77-itx-paket-commander-pro-radiatorer-m-m

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk

Trodde det fanns ett Kensingtonlås på baksidan. Men det verkade inte göra. Vet inte varför jag fick för mig att det skulle finnas.
Har det varit tal om det innan?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Trodde det fanns ett Kensingtonlås på baksidan. Men det verkade inte göra. Vet inte varför jag fick för mig att det skulle finnas.
Har det varit tal om det innan?

Det finns på mitt chassi (har Limestone Batch 1), precis på vänster sida om moderkortsplåten sett från baksidan av chassit. Är även bekräftat i final updates dokumentet:

http://louqe.com/img/GhostS1FinalUpdates.pdf (se sida 5/9)

Har du fått ett chassi utan hål för Kensington lås?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Det finns på mitt chassi (har Limestone Batch 1), precis på vänster sida om moderkortsplåten sett från baksidan av chassit. Är även bekräftat i final updates dokumentet:

http://louqe.com/img/GhostS1FinalUpdates.pdf (se sida 5/9)

Har du fått ett chassi utan hål för Kensington lås?

Jo där är ett hål men fick inte in låset när jag provade . Var mycket mindre jämfört med hålet som finns på min NAS.
Får prova igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk

Hej,
Jag har läst den här tråden grundligt när jag i förra veckan byggde ihop min Ghost Limestone, så tänkte bidra till communityt med mina komponenter. Säkerligen någon som kommer googla något som mitt svar kan bidra med.

Jag gick för mellansegmentsspecificationer då jag mest kodar, surfar och då och då kör något spel som inte är superkrävande.

Chassi: Louqe Ghost S1 Limestone (batch 2 tror jag? Hur ser man det?).
CPU: Intel Core i7-8700K
Moderkort: ASUS ROG STRIX B360-I GAMING
RAM-minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 /
HDD: Samsung 970 EVO Plus series SSD 1TB M.2
PSU: Corsair SF600
GPU: MSI GeForce RTX 2060 Ventus OC 6GB. (OBS! Detta får precis inte plats trots att man böjer 8 pinskontakten hårt. Det bygger någon millimeter för mycket på höjden vilket innebär att toppgrillen buktar. Den går att få på, men den buktar precis vid kontakten och skapar ett synligt glapp från sidopanelen om man tittar från sidan, man får tvinga ner den litegrann när man skruvar fast topplocket)
Kylning: Noctua NH-L12S (som jag fick böja till). Plockade även bort den täckande plasten från I/O från moderkortet för att få ner kylflänsarna någon millimeter till (det behövdes för att få på sidopanelen).

Har ett extra utblås nedtill under PSU, fick in en Noctuafläkt (120mm) där efter frenetiskt kabelbuntande (tack för bilderna Alumax - trodde det var omöjligt tills jag såg dem). Sladden vart kort så fick koppla in den i uttaget för vattenpump istället, verkar fungera fint.

CPU-temp på 82 grader vid 100% load. Minns inte temp på rak arm på moderkortet men det är inte överdrivet varmt, har inte kollat grafikkortet än heller. Kan återkomma om någon är intresserad.

Som sagt, så orsakar grafikkortet lite problem då den med kontakten ikopplad bygger lite för mycket på höjden. Jag skulle vara jävligt intresserad av en vinklad 8 pins kontakt så att topplocket inte buktar, men det var inte särskilt lät att hitta. Om någon har tips så hojta gärna till

Permalänk
Medlem
Skrivet av växteffekt:

Hej,
Jag har läst den här tråden grundligt när jag i förra veckan byggde ihop min Ghost Limestone, så tänkte bidra till communityt med mina komponenter. Säkerligen någon som kommer googla något som mitt svar kan bidra med.

Jag gick för mellansegmentsspecificationer då jag mest kodar, surfar och då och då kör något spel som inte är superkrävande.

Chassi: Louqe Ghost S1 Limestone (batch 2 tror jag? Hur ser man det?).
CPU: Intel Core i7-8700K
Moderkort: ASUS ROG STRIX B360-I GAMING
RAM-minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 /
HDD: Samsung 970 EVO Plus series SSD 1TB M.2
PSU: Corsair SF600
GPU: MSI GeForce RTX 2060 Ventus OC 6GB. (OBS! Detta får precis inte plats trots att man böjer 8 pinskontakten hårt. Det bygger någon millimeter för mycket på höjden vilket innebär att toppgrillen buktar. Den går att få på, men den buktar precis vid kontakten och skapar ett synligt glapp från sidopanelen om man tittar från sidan, man får tvinga ner den litegrann när man skruvar fast topplocket)
Kylning: Noctua NH-L12S (som jag fick böja till). Plockade även bort den täckande plasten från I/O från moderkortet för att få ner kylflänsarna någon millimeter till (det behövdes för att få på sidopanelen).

Har ett extra utblås nedtill under PSU, fick in en Noctuafläkt (120mm) där efter frenetiskt kabelbuntande (tack för bilderna Alumax - trodde det var omöjligt tills jag såg dem). Sladden vart kort så fick koppla in den i uttaget för vattenpump istället, verkar fungera fint.

CPU-temp på 82 grader vid 100% load. Minns inte temp på rak arm på moderkortet men det är inte överdrivet varmt, har inte kollat grafikkortet än heller. Kan återkomma om någon är intresserad.

Som sagt, så orsakar grafikkortet lite problem då den med kontakten ikopplad bygger lite för mycket på höjden. Jag skulle vara jävligt intresserad av en vinklad 8 pins kontakt så att topplocket inte buktar, men det var inte särskilt lät att hitta. Om någon har tips så hojta gärna till

Jag har lagt in tips på vinklade strömkablar tidigare, se post: Vinklade strömkablar GPU

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av växteffekt:

Hej,
Jag har läst den här tråden grundligt när jag i förra veckan byggde ihop min Ghost Limestone, så tänkte bidra till communityt med mina komponenter. Säkerligen någon som kommer googla något som mitt svar kan bidra med.

Jag gick för mellansegmentsspecificationer då jag mest kodar, surfar och då och då kör något spel som inte är superkrävande.

Chassi: Louqe Ghost S1 Limestone (batch 2 tror jag? Hur ser man det?).
CPU: Intel Core i7-8700K
Moderkort: ASUS ROG STRIX B360-I GAMING
RAM-minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 /
HDD: Samsung 970 EVO Plus series SSD 1TB M.2
PSU: Corsair SF600
GPU: MSI GeForce RTX 2060 Ventus OC 6GB. (OBS! Detta får precis inte plats trots att man böjer 8 pinskontakten hårt. Det bygger någon millimeter för mycket på höjden vilket innebär att toppgrillen buktar. Den går att få på, men den buktar precis vid kontakten och skapar ett synligt glapp från sidopanelen om man tittar från sidan, man får tvinga ner den litegrann när man skruvar fast topplocket)
Kylning: Noctua NH-L12S (som jag fick böja till). Plockade även bort den täckande plasten från I/O från moderkortet för att få ner kylflänsarna någon millimeter till (det behövdes för att få på sidopanelen).

Har ett extra utblås nedtill under PSU, fick in en Noctuafläkt (120mm) där efter frenetiskt kabelbuntande (tack för bilderna Alumax - trodde det var omöjligt tills jag såg dem). Sladden vart kort så fick koppla in den i uttaget för vattenpump istället, verkar fungera fint.

CPU-temp på 82 grader vid 100% load. Minns inte temp på rak arm på moderkortet men det är inte överdrivet varmt, har inte kollat grafikkortet än heller. Kan återkomma om någon är intresserad.

Som sagt, så orsakar grafikkortet lite problem då den med kontakten ikopplad bygger lite för mycket på höjden. Jag skulle vara jävligt intresserad av en vinklad 8 pins kontakt så att topplocket inte buktar, men det var inte särskilt lät att hitta. Om någon har tips så hojta gärna till

Hade ett liknande problem nyligen (RTX 2060 från MSI som inte riktigt fick plats i mitt NCASE M1 utan att sidopanelen var tvungen att buktas ut lite) och löste detta m.h.a. en sån här:

https://www.moddiy.com/products/GPU-VGA-8Pin-6Pin-PCIE-U-Turn...

Väldigt liten och tunn och tar mycket mindre plats än en kabel!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Jag har lagt in tips på vinklade strömkablar tidigare, se post: Vinklade strömkablar GPU

Tack! Ska kolla in beställning på en sådan :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Icte:

Hade ett liknande problem nyligen (RTX 2060 från MSI som inte riktigt fick plats i mitt NCASE M1 utan att sidopanelen var tvungen att buktas ut lite) och löste detta m.h.a. en sån här:

https://www.moddiy.com/products/GPU-VGA-8Pin-6Pin-PCIE-U-Turn...

Väldigt liten och tunn och tar mycket mindre plats än en kabel!

Det där såg jag också. Men får den plats ”bakom” grafikkortet? Känns som att det är rätt tight mellan gpu och chassi”mittväggen”. Men det kanske går?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har jag provat två olika Kensingtonlås och får inte dom att passa.
Båda låsen funkar med min NAS.

Någon mer som provat lås?
Jag har en Ash batch 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk

Någon som har tips på hur man på ett effektivt sätt kan kyla en 9900k med luft i Loque chassit? vet att man kan lösa en tophat för att köra vattenkylning etc, men för att få chassit så litet som möjligt..

Vi helst undvika att klocka ner och minska volt... Kommer köra med enhanced turbo för en simpel OC på 4,7ghz.

Permalänk
Skrivet av växteffekt:

Det där såg jag också. Men får den plats ”bakom” grafikkortet? Känns som att det är rätt tight mellan gpu och chassi”mittväggen”. Men det kanske går?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lyckades inte utan att böja grafikkortet mer än vad jag är bekväm med.

Jag tror dessa kan funka bättre.
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90-Degree-Angle-L-Shape-...
https://kareonkables.com/t/90-degree-angle-adapters

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Någon som har tips på hur man på ett effektivt sätt kan kyla en 9900k med luft i Loque chassit? vet att man kan lösa en tophat för att köra vattenkylning etc, men för att få chassit så litet som möjligt..

Vi helst undvika att klocka ner och minska volt... Kommer köra med enhanced turbo för en simpel OC på 4,7ghz.

Jag har precis byggt en sådan build. Bästa omoddade kylaren är Alpenföhn Black Ridge med Noctua A9x14 och A12x15 fläktar och det är kombinationen jag satsade på.
Moddade Big Shuriken 3 eller Noctua NH-L12S är jämförbart kraftfulla.
Här är ett test där han jämför Black Ridge med andra kylare.
https://www.youtube.com/watch?v=M5C7iDb2Z0I

Jag tror inte du kommer komma undan utan att minska volt och klocka ner på luft. Det gjorde inte jag.
Har fått mina temps acceptabla på -30mv, AVX offset 2 samt 4600mhz när den laddar från alla kärnor.
Och då voltar min Asrock Z390 Phantom Gaming lågt redan från stock.
Cpu vcore ligger på 1.088-1.104 och mellan 80-90 grader under IETU CPU stress test.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Skrivet av cchriss:

Jag har precis byggt en sådan build. Bästa omoddade kylaren är Alpenföhn Black Ridge med Noctua A9x14 och A12x15 fläktar och det är kombinationen jag satsade på.
Moddade Big Shuriken 3 eller Noctua NH-L12S är jämförbart kraftfulla.
Här är ett test där han jämför Black Ridge med andra kylare.
https://www.youtube.com/watch?v=M5C7iDb2Z0I

Jag tror inte du kommer komma undan utan att minska volt och klocka ner på luft. Det gjorde inte jag.
Har fått mina temps acceptabla på -30mv, AVX offset 2 samt 4600mhz när den laddar från alla kärnor.
Och då voltar min Asrock Z390 Phantom Gaming lågt redan från stock.
Cpu vcore ligger på 1.088-1.104 och mellan 80-90 grader under IETU CPU stress test.

Sjukt spännande!!

Jag tror jag har ett ganska bra exemplar på min 9900k som på 4,7ghz ligger runt 0,991 -1,082 vcore. Då kör jag bara enhanced turbo enabled.

Kommer testa ditt förslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Sjukt spännande!!

Jag tror jag har ett ganska bra exemplar på min 9900k som på 4,7ghz ligger runt 0,991 -1,082 vcore. Då kör jag bara enhanced turbo enabled.

Kommer testa ditt förslag!

Om det absolut inte går kanske du kan hålla tummarna och gå till 9900KS. Optimum Tech (samma kanal som går igenom Alpenföhn BR här ovan) visar på hur mycket bättre hans exemplar av KS-versionen undervoltar. Vill minnas att det var ganska stor skillnad på hur lågt han kunde gå jämfört med vanliga K. Men det är ju ett exemplar enbart och behöver kanske inte vara lika bra på alla. Sen ska dom ju gå att klocka högre på alla kärnor. Borde ju innebära lite bättre toleransen över hela brädet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

dubbelpost

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Sjukt spännande!!

Jag tror jag har ett ganska bra exemplar på min 9900k som på 4,7ghz ligger runt 0,991 -1,082 vcore. Då kör jag bara enhanced turbo enabled.

Kommer testa ditt förslag!

Det här är lite pinsamt men jag satte en fläkt åt fel håll. Tror du kommer klara dig med lite små tweaks särskilt som din cpu verkar bra.
Dock gjorde även dom -30mv offset en stor skillnad.
Ser bra ut här.

Dock var inte prime95 med avx lika trevlig. Var tvungen att sätta 155/140w power limit för att den skulle bli för varm och då går den ner till 4.3 ibland. Dock känns den arbetslasten väldigt orealistisk för mina behov.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Skrivet av cchriss:

1Det här är lite pinsamt men jag satte en fläkt åt fel håll. Tror du kommer klara dig med lite små tweaks särskilt som din cpu verkar bra.
Dock gjorde även dom -30mv offset en stor skillnad.
Ser bra ut här.
https://i.imgur.com/FIktzEV.png

Dock var inte prime95 med avx lika trevlig. Var tvungen att sätta 155/140w power limit för att den skulle bli för varm och då går den ner till 4.3 ibland. Dock känns den arbetslasten väldigt orealistisk för mina behov.

Haha, alltid bra att dubbelkolla ibland ;). Jag blev mycket intresserad av att testa med dubbla 120mm slimfläktar men problemet blir att jag måste hitta ramminnen som är VLP, och än så länge hittar jag bara 2666mhz som snabbast.

Killen i videon säger att med dubbla 120mm så bör det bli riktigt bra kylning för just 9700/9900k