Svart skärm, ljudet funkar, 20-40sec senare låser sig ljudet.

Permalänk

Svart skärm, ljudet funkar, 20-40sec senare låser sig ljudet.

Hej, jag har haft problem med min dator ett tag då den vid spelande har fått svart skärm sedan varit tvungen att startas om.

Jag har testat att spela med lägre inställningar i spelen och då försvann problemet ett tag; nu idag har den dock börjat crasha vid youtubande och bara lyssnande på musik.

Vet ni om något program jag skulle kunna använda för att diagnostisera detta problem och se vad det är som krashar datorn?

Visa signatur

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3.50GHz | Motherboard: Minns Ej :( | GPU: AMD Radeon (TM) R9 390 Series | HDD: Samsung SSD 850 PRO 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Puffinbird:

Hej, jag har haft problem med min dator ett tag då den vid spelande har fått svart skärm sedan varit tvungen att startas om.

Jag har testat att spela med lägre inställningar i spelen och då försvann problemet ett tag; nu idag har den dock börjat crasha vid youtubande och bara lyssnande på musik.

Vet ni om något program jag skulle kunna använda för att diagnostisera detta problem och se vad det är som krashar datorn?

Kan det vara pcu:n? Hur gammal är den? Kör du överklockat??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Åldrat system.

Har du kollat om din gpu har senaste vram uppgradering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Förlåt för så sena svar. Fick mycket jobb och jul hände, så jag glömde att jag hade skrivit här. :/

Skrivet av anon256396:

Kan det vara pcu:n? Hur gammal är den? Kör du överklockat??

Antar du menar PSU? Det är möjligt. Jag har fortsatt använda datorn sen det började och det har inte blivit bättre eller sämre. Försökt diagnostisera med alla medel jag har tillgängliga.
Kommer inte fram till något.

Skrivet av MackinMike:

Har du kollat om din gpu har senaste vram uppgradering?

Ja, den har alla senaste uppdateringar.

När det kommer till min egna diagnostisering kommer jag ingenvart.

Datorn dör ibland när jag kollar youtube; Ibland medans jag bara har chrome igång, ibland när jag spelar spel och ibland inte alls.
vissa dagar kan jag använda datorn i 2-5 timmar utan krasch. och när den väl börjar krascha så gör den det till jag låter den vara avstängd ett tag.
Fattar verkligen noll. det kom från ingen stans, testade att återställa allt jag hade uppdaterat / Ändrat den senaste veckan innan första kraschen, Men inget fixar det.

För mig känns det som att det kan vara min SSD som börjar nå sitt slut, men det kan lika gärna vara min GPU/PSU eller vadsom helst annat >.<

Nu tror jag man förstår vad som händer när datorn slutar visa bild och dör. men länkar en video där det händer.

Visa signatur

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3.50GHz | Motherboard: Minns Ej :( | GPU: AMD Radeon (TM) R9 390 Series | HDD: Samsung SSD 850 PRO 256GB