Vilken film såg du senast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Rambo - last blood - Rambo slaktar kartellnissar. Lite tunn förutsägbar story och sen tyckte jag att musiken var för "på". 6/10

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Ready or not

Helt ok, man måste såklart uppskatta den typen av film

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

The Irishman " Netflix "
Ett mästerverk! 3tim 30 min och jag reste mig inte ur soffan en enda gång , bästa filmen jag har sett detta år.
Betyg 5/5

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Evo
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 16GB 3600MHz / DDR4
MSI Radeon RX 5700 Mech OC 8 GB
Phanteks Eclipse P300 - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - AOC Agon AG272FCX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Aug 2012

The boy who harnessed the wind - baserad på en sann berättelse, lågmäld men väldigt bra.
Se den!!
8 av 10 propellrar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tog mig tid att kolla på "The Irishman".
Massor av kända, och en del bra, skådisar med det räddar inte detta sömnpiller.
Och jag vet inte riktigt vad dom tänkte på när dom gav DeNiro John Wayne's ögon, såg ju fördj*vligt ut lol.
Riktigt distraherande tyckte jag, hoppas på en remake inom kort som fixar till denna fadäs.

Gissar på att den kommer kamma hem en hel radda oscars, akademin törs väl inte något annat när så stora namn är med (och knappast en slump att den släpps just nu, lagom så att den kan landa ordentligt).
Men inte var det någon ny "The Departed" eller "Goodfellas" direkt.
F.ö. kan man ju undra vad Ray Liotta gjort som inte fick plats i Irishman? resten av hollywood verkar ju vara med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Dr Sleep. Rätt trist och inte direkt skrämmande. Borde ha kollat upp vem som gjort filmen innan jag betalade för att gå på bio, det är samma som gjort The Haunting of Hill House 4/10

rHambo - Last Blood. Som om han glömt allt vad militärtaktik heter (förutom slutet då som blir Home Alone för vuxna) 4/10

Official Secrets. Mycket bättre, handlar om en visselblåsare som läcker information om lögnerna som startade Irak-krig fiaskot 7.5/10

Once Upon a Time in Hollywood. Rätt så händelsefattigt, bra skådisar och bitvis bra musik. På tok för lång med meningslösa scener. Inga egentliga intressanta dialoger heller 4.5/10

Alita Battle Angel. Årets stora överraskning, slår Marvel och DC filmer med lätthet, hon har mer personlighet än de flesta och filmen har både hjärta och handling utan att slösa tid på t.ex. ett meningslöst pod race a la Phantom Menace #alitaarmy 7.7/10

It Chapter 2. Tappar väldigt mycket p.g.a. att den blandar komedi in i skräck, men finns en minnesvärd scen med Bev. Precis som Tarantinos rulle alldeles för lång film. 4/10

Child's Play. Bättre än väntat, lite moderna twister och kul med Mark Hamill som gör dockans röst. 5.5/10

Midsummer. Något stort händer (utan att spoila) och få tycks reagera. Stor "what the hell just happened känsla". 5.5/10

Ryzen 3600, 32GB 3200Mhz, Asus PRIME B450-PLUS, 750GB Crucial MX300 + 16TB WD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..