Permalänk
Medlem

Vad behöver jag uppgradera??

Känner att datorn inte riktigt hänger med så som jag vill den ska ! Så skriver nu allt jag har i datorn och vad ni tycker är värt att uppgradera först!

Moderkort : ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151
Nätagg : Corsair TX750M, 750W PSU
Processor : Intel Core i5-8600K Processor Överklockad till 4.4
Kylare : Deepcool Captain 120 EX CPU Kylare
Hårddisk : Kingston A400 480GB 2.5" SSD
RAM : Ballistix Sport DDR4 8GB GREY 2st totalt 16gb
Grafikkort : MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X

Spelar spel såsom : Wow, Diablo 3, Call of duty mw

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Mod
Permalänk
Medlem

@kevva95: Processorn borde bytas ut tycker jag. Rekommenderar nya Ryzen 3600 Såklart behöver du ett nytt moderkort och troligtvis snabbare minnen. minst 3200mhz minnen så du för ut mest prestanda.

Permalänk
Medlem

En 8600k och en 1070 borde klara det mesta.
Spelar du i 1080p eller 1440p? Om det är 1440p så vore ett nytt grafikkort bästa uppgraderingen.

Kan det vara någon mjukvara som ställer till det så du tappar fps? Kan du definera mer vad "inte hänger med" betyder?
Tog bort gällande hårddisken, missade helt att det var en SSD

Gällande @Axel95 så håller jag inte med om att köra på en 3600 om man redan har en 8600k. Beroende på spel så är det väldigt lite fps som skiljer dessa två åt, och ibland är 8600k bättre, ibland är 3600 bättre. Men löjligt mycket pengar att lägga ut för att få ett par fps ökning.

Gällande spelen så är det väl inte det mest klockrena för att kolla efter. WoW är ett gammalt spel som är extremt svårdrivet om man faktiskt kollar på vad för hårdvara man har, och lägger man till en hög med addons så känns det. Diablo 3 kan också få de bästa att bli klena i knäna när du har fullt med effekter på skärmen och 4 personer i ett game.
CoD är väl enda spelet jag inte har så mycket koll på, men det borde flyta på bättre, och fungera för jämförelse.

Permalänk
Medlem

Upplösning i spel? jag hade kört GPUn först helt klart.
vad är det för hastighet på dina ram-minnen?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@kevva95: Skriver som tidigare, för 1080p verkar datorn okej för ändamålet GPU i första hand, CPU i andra hand dom är ju inte superbilliga

Blir det större kostnad så överväg att vänta på zen3 inte för långt borta

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa! Jag kör i 1080p. Osäker på vad ramen ligger på med jag har för mig 1600 mhz!
Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

En 8600k och en 1070 borde klara det mesta.
Spelar du i 1080p eller 1440p? Om det är 1440p så vore ett nytt grafikkort bästa uppgraderingen.

Kan det vara någon mjukvara som ställer till det så du tappar fps? Kan du definera mer vad "inte hänger med" betyder?
Tog bort gällande hårddisken, missade helt att det var en SSD

Gällande @Axel95 så håller jag inte med om att köra på en 3600 om man redan har en 8600k. Beroende på spel så är det väldigt lite fps som skiljer dessa två åt, och ibland är 8600k bättre, ibland är 3600 bättre. Men löjligt mycket pengar att lägga ut för att få ett par fps ökning.

Gällande spelen så är det väl inte det mest klockrena för att kolla efter. WoW är ett gammalt spel som är extremt svårdrivet om man faktiskt kollar på vad för hårdvara man har, och lägger man till en hög med addons så känns det. Diablo 3 kan också få de bästa att bli klena i knäna när du har fullt med effekter på skärmen och 4 personer i ett game.
CoD är väl enda spelet jag inte har så mycket koll på, men det borde flyta på bättre, och fungera för jämförelse.

Ja jag var lite tveksam om jag skulle rekommendera något nytt till honom. Men jag har själv varit med om det här problemet. En dag började min 4760K flaskhalsa. Då byte jag till 1600x och alla spel flöt på fint igen. Misstänkte att det var samma problem här.

Permalänk
Medlem

Tja! @Axel95 . Funderar på att uppgradera CPU'n till i7 9700k. Misstänker också att något är lite skumt med cpun.

Permalänk
Medlem

@Reyintaz Låg fps överlag, alltså inte " låg " men vill ha mera. Dessutom har diablo 3 börjat freeza i ca 0.5 sekunder ibland vilket förmodligen är cpu relaterat.

Permalänk

du har nog något annat problem med datorn än hårdvara som inte hänger med. spelet du har angivit borde din dator klara utan problem. ser ingen anledning överhuvudtaget att uppgradera CPU för övrigt

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Jag hade testat att montera om processorkylaren, ta bort gammal kylpasta och lägg på ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Om det något problem/fel med datorn så löser knappast en uppgradering det. Din dator borde klara de där spelen helt utan problem hur bra som helst i normala fall. Kollat temperatur på CPU/GPU när du spelar? Kollat att inte någon bakgrundsprocess stjäl processortid medan du spelar?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tjeena grabbar! Uppgraderade gragikkortet rätt skapligt ihår till ett titan xp. Ingen skillnad. Så får plocka bort cpu och kolla lite hur det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja! Ska testa att montera om CPU'n och dra dit ny kylarpasta, samt så har jag beställt nya ram minnen som är lite värre.