Det här med Blocket...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2016

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ny_byggd_gaming_dator...

Inte bara är han för lat för att skriva sin egen annonstext, men även för att ta bort "Du kan skriva detta"-delen.

Och nej, en 4460 kan inte spela BF5 med acceptabel FPS.

Citat:

Nice!! Du kan skriva detta:
Säljer en nyligen ihopbyggd gaming dator med snabb lagring och anpassad till de flesta av alla aktuella spel. Den byggdes till att vara högt fungerande på spel som CS:GO, Fortnite, LoL, WoW och fullt brukbar inom mer krävande spel, tex: Modern Warfare 2019 & Battlefield 5.

Specs:

Nvidia GTX 960 2GB
16GB RAM
2TB SSD Lagring
Processor: intel core i5 4460 3,20ghz

Pris: 5000 kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av TMG:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ny_byggd_gaming_dator...

Inte bara är han för lat för att skriva sin egen annonstext, men även för att ta bort "Du kan skriva detta"-delen.

Och nej, en 4460 kan inte spela BF5 med acceptabel FPS.

Och knappast ett 960 heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i9-9900K @5ghz + Custom loop (AVX -2)
Asus ROG Strix RTX2080 8GB 1870/15190
Asus ROG Maximus XI Hero (WI-FI)
Corsair Vengeance RGB Pro 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

https://www.sweclockers.com/marknad/176954-saljer-min-brutala... inte för att vara den men denna dök upp på Sweclockers , lite ironiskt med hur kort sen han sökte hjälp med datorn

En hel wall of text som inte behövs känns det som

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

Här har vi ett riktigt klipp.
2500 för en dator som sonen fick för 7 månader sen!
Det som vi inte ska diskutera är väl faktumet att det är en optiplex 760 från 2009-2010 med en e7500 hehe...
https://www.blocket.se/vi/88566996.htm

i5 2500k | GT 1030
i7 4770k | GTX 1070
i7 5500u | R7 M265

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av gylldevik:

Här har vi ett riktigt klipp.
2500 för en dator som sonen fick för 7 månader sen!
Det som vi inte ska diskutera är väl faktumet att det är en optiplex 760 från 2009-2010 med en e7500 hehe...
https://www.blocket.se/vi/88566996.htm
https://i.ibb.co/JK4WK4y/Screenshot-2019-12-03-16-39-19-503-se-appcorn-Blocket.jpg

För att försvara säljaren lite kanske sonen faktiskt fick datorn för 7 månaders sedan även om den är 10 år gammal. De kanske fick den gratis från jobbet när de uppgraderade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av TMG:

För att försvara säljaren lite kanske sonen faktiskt fick datorn för 7 månaders sedan även om den är 10 år gammal. De kanske fick den gratis från jobbet när de uppgraderade?

Jodå, det förstår jag. Men vilket som så kan de förvirra en potentiell köpare.

i5 2500k | GT 1030
i7 4770k | GTX 1070
i7 5500u | R7 M265

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Blir less på folk som på Blocket ska försöka pruta på 2-3 hundra kronor på något som redan säljs för 1/3 av ny priset och är mindre en ett år gammalt med garanti kvar.
Har en läsplatta ute som med alla tillbehör har kostat ca 6k och som jag köpte i början av året.
Begärde först 3000 kr och fick bud av en kille på 2500 kr som jag tackade nej, och nu har jag sänkt till 2500 för de har varit lågt intresse och samma kille gav ett nytt bud på 2250, fattar inte om han nu vill ha den varför hålla på att snåla med nån hundring???

A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av Guggen64:

Blir less på folk som på Blocket ska försöka pruta på 2-3 hundra kronor på något som redan säljs för 1/3 av ny priset och är mindre en ett år gammalt med garanti kvar.
Har en läsplatta ute som med alla tillbehör har kostat ca 6k och som jag köpte i början av året.
Begärde först 3000 kr och fick bud av en kille på 2500 kr som jag tackade nej, och nu har jag sänkt till 2500 för de har varit lågt intresse och samma kille gav ett nytt bud på 2250, fattar inte om han nu vill ha den varför hålla på att snåla med nån hundring???

När det gäller blocket ska folk ALLTID pruta. Har i princip nästan helt slutat annonsera saker där pga det. Fast blir nog att lägga ut Volvon där. Va dåligt med intresse även fast man bara skrivit 2000kr som pris

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/random
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av maddush:

Den har en Apple-logga och Apple gör dyra saker...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Guggen64:

Han vill självklart straffa dig för att du var så dum att du inte tog hans första bud Varför kontaktade du inte honom direkt och sa att du kunde acceptera hans bud innan sänkte priset i annonsen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Guggen64:

Blir oxå irriterad när det händer men då kan jag ibland själv känna mig snål. Om han du vill pruta 250kr då verkar ju jag snål och girig som säger nej.

Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018
Skrivet av videopac:

Han vill självklart straffa dig för att du var så dum att du inte tog hans första bud Varför kontaktade du inte honom direkt och sa att du kunde acceptera hans bud innan sänkte priset i annonsen?

I mitt första pris så ingick ett Micro sd kort på 200gb som jag sedan tog bort när jag sänkte priset med 500 kr, alltså inte samma paket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Guggen64:

I mitt första pris så ingick ett Micro sd kort på 200gb som jag sedan tog bort när jag sänkte priset med 500 kr, alltså inte samma paket.

Men då har du ju i praktiken inte sänkt priset och då är det inte så konstigt att du får ett nytt motbud. Eller tycker du verkligen det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018

Skulle vilja ställa en fråga till alla här som köper från blocket, tradera då och då. Om jag som säljare skulle sälja en helt ny oöppnad vara, inkl kvitto o garanti osv, skulle det vara avgörande för er, om varan var från Svensk butik eller Amazon?

När jag inte nämner något, så får jag alltid skuldkänslor om att man kanske borde skrivit det i annonsen eller auktionen, och när jag väl nämner det så brukar man alltid få mindre betalt, eftersom större skalan inte har någon koll på amazon osv.

Är det ok, att dölja något sådant för att därmed få bättre betalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

@Knotvillage:
Inte för att va sån men en Q9550 brukar gå för runt 300kr på Tradera (har sålt en nyligen där för 310kr)

Intel Core i5 7600k @4.2ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | MSI Black RX Vega 56 @ Vega 64 bios | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus ROG Strix Z270i Gaming/K1 | Cryorig H7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Tobitheo:

När det gäller blocket ska folk ALLTID pruta. Har i princip nästan helt slutat annonsera saker där pga det. Fast blir nog att lägga ut Volvon där. Va dåligt med intresse även fast man bara skrivit 2000kr som pris

Man brukar väl få en slant om man skrotar den, skroten brukar ju ta till vara på en hel del. Tänkte om intresset var lågt så kanske det är en smidig lösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Von_OttO:

@Knotvillage:
Inte för att va sån men en Q9550 brukar gå för runt 300kr på Tradera (har sålt en nyligen där för 310kr)

Ok. Har jag sagt något annat...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Hasson39:

Skulle vilja ställa en fråga till alla här som köper från blocket, tradera då och då. Om jag som säljare skulle sälja en helt ny oöppnad vara, inkl kvitto o garanti osv, skulle det vara avgörande för er, om varan var från Svensk butik eller Amazon?

När jag inte nämner något, så får jag alltid skuldkänslor om att man kanske borde skrivit det i annonsen eller auktionen, och när jag väl nämner det så brukar man alltid få mindre betalt, eftersom större skalan inte har någon koll på amazon osv.

Är det ok, att dölja något sådant för att därmed få bättre betalt?

För mig spelar det stor roll när det kommer till garanti. Smidigare att svänga in till NetonNet eller skicka till Inet än att skicka till typ England eller Tyskland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av Elektron:

Man brukar väl få en slant om man skrotar den, skroten brukar ju ta till vara på en hel del. Tänkte om intresset var lågt så kanske det är en smidig lösning.

Nja enligt vad jag hört får man ju inte det och tycker felen på den är så pass enkla. Bara att bältena i den va för korta för dotterns babyskydd så struntade i att fixa det själv och fick tag på annan bil med längre bälten istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018
Skrivet av videopac:

Men då har du ju i praktiken inte sänkt priset och då är det inte så konstigt att du får ett nytt motbud. Eller tycker du verkligen det?

Kortet kostade 800 kr så visst har jag sänkt priset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Naki:

Den har en Apple-logga och Apple gör dyra saker...

Den har även ett SUPREME klistemärke, något som spöar Apple rejält i exklusivitet. #worth.