Permalänk

Bygga en budget-PC

Hejsan!

Jag tänkte bygga ihop en ny dator och då budgeten ligger någonstans runt 6-7000 kr inklusive skärm så vore det fint om någon kunde ta sig en titt på de delar jag funderat på att införskaffa. I första hand tänkte jag inte skaffa något dedikerat GPU, utan köra med det integrerade tills dess att jag sparat ihop pengar till ett passande. Om ni har några andra förslag på delar i likvärdig eller billigare prisklass så får ni gärna tipsa om det. Sedan undrar jag om den kylare som följer med processorn är tillräcklig eller om man kan tänkas behöva köpa en utöver denna?

OS har jag redan så detta behöver inte räknas med i priset.

I listan nedan så har jag ej inkluderat chassi eller skärm så jag ej bestämt mig för vilka som vore passande.

https://www.komplett.se/wishlist/shared/71cf1ad2-636b-4373-bb...

Permalänk
Medlem

Den där CPUn har inget integrerad grafikkort utan du får gå för Ryzen 3 3200G eller Ryzen 5 3400G.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Den där CPUn har inget integrerad grafikkort utan du får gå för Ryzen 3 3200G eller Ryzen 5 3400G.

¨
Tack, hade missat att den saknade integrerad grafik!

Det såg inte heller så dumt ut, helt klart värt att titta närmare på.

Permalänk
Medlem

Kolla lite review på den processorn, den klarar en hel del.
Väldigt prisvärd och det går lätt att byta ut den.😊

Skickades från m.sweclockers.com