Noctua NF-F12 Ippc 2000 fungerar inte med Corsair H150i Pro RGB

Permalänk

Noctua NF-F12 Ippc 2000 fungerar inte med Corsair H150i Pro RGB

Satte igår ihop en PC, och använde mig av en Corsairs H150i pro, där jag bytte ut orginalfläktarna mot 3st - Noctua NF-F12 iPPC-2000. Jag kör alla tre på splittern, som "sitter på kylaren", men problemet är att bara två av de tre fläktarna vill snurra. Det är alltid samma som inte vill snurra, och oavsett om jag byter plats på dem(på splittern) då ändras bara namn och fläkt i ICUE, men samma fläkt står stilla. Jag får igång alla tre samtidigt via är när jag drar upp alla tre till 100% via mjukvaran. Men allt under 99%, så stannar den, och går till 0 rpm.

Använder jag Corsairs medföljande ML-fläktar, snurrar alla tre utan problem, och svarar direkt när jag byter kurva osv. Vilket gör att jag inte tror det är något fel på splittern heller.

Jag har...
Provat alla fläktar direkt på modekortet, och då fungerar dom.
Ändrat fläktarna på splittern, men alltid samma som stannar.
Sätter jag den "ej fungerande" på CPU_FAN snurrar fortfarande dom två andra via ICUE ( ? )

Någon som kan hjälpa mig att lokalisera något fel? och ursäkta om ovanstående är lite förvirrande..

Permalänk
Medlem

Dem kanske behöver mer ström än ml fläktarna o då kanske inte splittern funkar som den ska om den ger för lite ampere.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Dem kanske behöver mer ström än ml fläktarna o då kanske inte splittern funkar som den ska om den ger för lite ampere.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa, började själv misstänka något i den stilen.. Kör på orginalfläkarna, så länge dom var inte så illa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbenyao:

Jaa, började själv misstänka något i den stilen.. Kör på orginalfläkarna, så länge dom var inte så illa!

Nä när man väl får icue o dra ner rpm på dem så e dem bra tysta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros