Forumdelen sponsras av

När personer joinar min server så har dom min IP??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2019

När personer joinar min server så har dom min IP??

Okej, det där kanske lät lite konstigt men det jag menar är att när folk ansluter till min server, typ som srcds eller Minecraft Java så står det istället för deras IP min IP med en random/slumpmässig port??? Jag tycker detta är väldigt jobbigt, det känns som min frihet är mindre och det går häller inte att IP-Banna personer, då blir alla bannade inkluderar mig lol "om jag inte loggar in via local ip"

För någon anledning kan jag häller inte port forwarda port 80 (443 borde ha samma sak), antigen är det det som hindrar apache att komma upp online. Också kan jag inte heller port forwarda en MC Bedrock server häller för någon anledning.

Förlåt om denna texten blev lite slarvig. Jag kan simplifiera om ni vill och skicka en screenshot om ni undrar över något.

Router: Inteno FG500

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Port 25565 ska du väl öppna för Minecraft servern.

1600X @4.3GHz 1.63V AB350N-Gaming WIFI-CF 16GB 3200MHz
https://valid.x86.fr/g5aaif

9700K @5.4GHz 1,3V MSI MPG Z390I GAMING EDGE AC (MS-7C04)
32GB 3200MHz https://valid.x86.fr/4j622i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2019

@Ister: Ja, men det är java. Och det har jag redan gjort så klart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Rover0:

Okej, det där kanske lät lite konstigt men det jag menar är att när folk ansluter till min server, typ som srcds eller Minecraft Java så står det istället för deras IP min IP med en random/slumpmässig port??? Jag tycker detta är väldigt jobbigt, det känns som min frihet är mindre och det går häller inte att IP-Banna personer, då blir alla bannade inkluderar mig lol "om jag inte loggar in via local ip"

För någon anledning kan jag häller inte port forwarda port 80 (443 borde ha samma sak), antigen är det det som hindrar apache att komma upp online. Också kan jag inte heller port forwarda en MC Bedrock server häller för någon anledning.

Förlåt om denna texten blev lite slarvig. Jag kan simplifiera om ni vill och skicka en screenshot om ni undrar över något.

Router: Inteno FG500

Klart dom får ditt ip då routern har det ip'et och skickar trafiken vidare.
Du får kolla i routern vad dom har för ip på ingående trafik och banna dom där.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: 6700K, Kylning: NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, PSU: RM650i Mus: Harpoon RGB, Tangentbord: Strafe RGB MK.2
Monitor: XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Galaxy S10e
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2019

@vinylens: Tänk om jag kunde, för nu är det nämnligen så att ownit blockerar Admin kontot på skiten (Såklart?)

Så den ända lösningen är att skaffa ett nytt modem och sen router? För det där är en a-a-all in one (Kräks)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Rover0:

@vinylens: Tänk om jag kunde, för nu är det nämnligen så att ownit blockerar Admin kontot på skiten (Såklart?)

Så den ända lösningen är att skaffa ett nytt modem och sen router? För det där är en a-a-all in one (Kräks)

om du kan köra annan router ja

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: 6700K, Kylning: NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, PSU: RM650i Mus: Harpoon RGB, Tangentbord: Strafe RGB MK.2
Monitor: XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Galaxy S10e
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb