Vad gör ni för dumheter på fyllan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

2 cheeseburgare, 9 nuggets och en paj blev det igår. Galenskap.

Alltså nu får det väl räcka? Hur långt ska du ta det med drickandet egentligen?

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

När man inte fått ragg på krogen så har det blivit en å annan GB gubbe.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Samma som i nyktert tillstånd 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Det gjorde du inte. Skrev in dina uppgifter i en promilleräknare och att du drack det på sex timmar. Valde 33'or på starkölen och 35-40% på spriten och man på 80 kg.

Du hade avlidit av den mängden på den tiden. Du kunde väl i alla fall tagit i rimligt.

Nej jag hittar på såklart.

Här kan du läsa lite om alkoholens påverkan på människokroppen. Läs under "tolerans".

Här har du några artiklar med människor långt över gränsen när man är död:
7,72 promille
4,32 promille
14-år med 5.5 promille och överlevde.

Du får ju givetvis tro vad du vill, men som jag skrev drack jag ganska mycket på den tiden. 3-4 dagar på en vecka var fullt normalt. På den tiden hade man ju 2för1 på onsdagar.
Och även om jag känner mig lite död inombords ibland så tror jag att jag fortfarande lever iaf.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Var längesedan jag var riktigt full. Men en gång vaknade jag upp på en stor segelbåt mitt ute i havet på väg till Norge. Hur jag hamnade där har jag inte en aning om och besättningen var inte så glada.

Permalänk
Medlem

Dumma saker på fyllan gör man när man är ung och dum, med åldern bör också vetskapen om hur man hanterar alkohol komma. Annars kanske man är fast mentalt i 17-18 års åldern, och ja, det är ju rätt jädra tragiskt.

Jag dricker mer sällan desto äldre ja blir, desto godare dricker jag. Föredrar något litet gott framför en platta "Stockholm Festival".

Permalänk
Medlem

När jag var ung och dum så vaknade jag med en parkeringsautomat i lägenheten. En av de där mindre som satt vid varje plats förr i tiden. Komplett med lite pengar i, som jag aldrig lyckades plocka ur den. Ett par år senare lämnade jag den på återvinningscentralen, där de var mycket konfunderade.

Nu för tiden dricker jag kanske 5 öl om året, så inga större skandaler längre.

Permalänk
Medlem

Rivit halva lägenheten när man ramlat runtt, snubblat in i massa saker och skadat mig själv, bla lyckats få brännskador när jag lagade käk och fick vara sjukskriven några veckor.. Vaknat upp på mitt i ingenstans på en gräsmatta troendes att jag var 30 mil hemifrån men var kanske en halvmil bort.. Vaknat i fyllecell utan att ha en aning om varför jag var där, blivit ivägtvingad till psyk när jag fick för mig att någon brutit sig in hos mig, men det var bara resultat av sprit. . Slagit till folk och blivit dömd, gjort min mamma så orolig atthon gråtit sig till sömns. Skällt ut chefen via mejl på fredagar, bränt lönen på 10dagar på sprit utemat och skit och vaknat upp nerpissad på golvet. Allting som inte ska hända, händer. Sumpat hemnycklar, inte kommit in.

Jag får alltid konsekvenser när jag dricker, och kan aldrig sluta med en öl. Köper jag två öl, dricker dom och ska ta en lugn kväll så blir jag som förbytt, måste ha mer och mer och lyckas alltid få tag på mer, om så bara folköl.

Don't drink kids! Ingenting jag är stolt över, och kroppen har tagit stryk den ockdå. Jag är alkoholist och klarar inte av alkohol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Ja, det är lite tragiskt att folk som är 30+ kan sitta på jobbet på typ onsdagen och planera helgfyllan. Det är inte personer med småbarn hemma direkt, men det borde ringa lite varningsklockor ändå.

Jag dricker sällan annat än på någon restaurang eller så. På någon hemmafest blir det lätt efter ett par-tre öl att jag tycker att "jag mår bra nu, tar jag en till mår jag säkert ännu bättre!" och det brukar alltid bli sämre och sluta med en jobbig dag dagen efter helt i onödan, jag mådde ju redan bra? Men jag gör aldrig något större väsen av mig på fyllan heller.

Det är ju småbarnsföräldrar som är värst på AW eller på konferenser." äntligen fri, nu ska jag supa ikapp allt jag missat! Wööööööö!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket historier om vad jag själv har gjort, för jag brukar hålla mig i skinnet. Slinker bara ner ett par öl. Däremot lyckades jag få en polare i fyllecell en gång och det var inte riktigt med flit haha.

Han, jag och massor med andra polare hade signat upp för Stockholm by gummibåt. Jag och min polare satt i en egen båt och så hade vi ett gäng i en uppblåsbar pol mm. Någon gång 2-3 timmar in när man hade sugit i sig spriten och var rund under fötterna, då var det bad dags.
Min vän simmade runt och blev trött tog sig knappt upp i båten igen och sedan däckade han. Jag tog mig en simtur själv och och så skulle jag upp i båten och har ner min vän som ligger och nannar.
Han åker i vattnet och blir lite chockad men någon kommer till räddningen
- Ja ha, hur går det här då?
Min vän kollar bak och får se en riktigt snygg brud som håller fram händerna som att han ska komma. Problemet var att detta var en poliskvinna men det tänkte ju inte han på. Han var ju bara glad. Så han blir upptagen i polisbåten och iväg skeppad till fyllecell.
Dagen efter får vi andra höra att han kom ut på morgonen där efter och hade bara badbrallorna på sig så han fick en tröja som det står KV på (Kriminalvården?). Sedan fick han sällskap av en kändis som också hade varit med och åkt gummibåt och varit i fyllecell, nämligen Robinson-Robban som bjöd på frukost inne på donken.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Var längesedan jag var riktigt full. Men en gång vaknade jag upp på en stor segelbåt mitt ute i havet på väg till Norge. Hur jag hamnade där har jag inte en aning om och besättningen var inte så glada.

Snacka om äventyr!
Vad sa besättningen?

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk

Köper skräpmat....

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Sänker min K/D...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Min vanligaste dumma sak att göra på fyllan var helt klart att gå in på e.g. Facebook och skriva saker som verkade roliga då, men dagen efter antingen var direkt dumheter eller rent av taskiga saker. Försöker sedemera hålla mig borta från att skriva saker online när jag är berusad.

Har också lite mer specifika historier.

1. Hade 20 årsfest för mig och min kusin med släkten. Festen i sig gick fint, och var för min del lagom berusad (drack en hel del, men knappast vad jag skulle säga var för mycket), tills gästerna sakta började gå försvinna hemåt. Med endast några få kvar gick jag in för att hitta något drickbart, och kom fram till att det vore en bra idé att klunka vodka ur ett vanligt dricksglas.
En tid senare drog en släkting ett skämt om min stadsdel, varpå jag lackade totalt, sade något rätt hotfullt om att snacka skit om detta, och sedan avlägsnade mig. Gick runt lite kring lokalen där vi hade festen samtidigt som det bara slog mer och mer slint i huvudet. Fick för mig att allt mått var rågat och jag skulle lämna allt bakom mig, vandra till norrland och bli eremit. Drämde mobilen i en vägg, och började gå norrut. Kunde inte forcera buskagen runt lokalens område (lol, kom väl max 50 meter på min episka vandring) så gick tillbaka mot ingången på södra sidan. Sedan är där en minnelucka.
Vaknar typ klockan 4 bredvid en spya på en gräsmatta i närheten (detta är enda gången jag däckat utomhus på fyllan). Allt känns som en mardröm, vet inte var jag är eller hur jag kommit dit. Vandrar omkring och försöker komma på var jag är från gatuskyltar, utan att lyckas. Stöter på en ~5 år äldre tjej som är ute och går med sin hund, som sedemera hjälper mig fixa taxi som kör hem mig.

2. Något år senare är jag på en korridorsfest i Lund, som blev väldigt blöt. Hade med två flaskor vin, men måste också ha blivit bjuden på en del.
Så efter festen ska jag bege mig hemmåt. Har cyklat hem därifrån några gånger så vet var jag ska, men måste ha tagit en annan väg ut ur området eller något, för rätt snabbt inser jag att jag inte vet var jag är. Ser en öppen dörr in till ett lägenhetskomplex, så ställer cyklen och går in för att fråga var jag. I trappan minns jag att jag såg en person komma rusande ner mot mig. Nästa minne är att jag ligger i trappan och en man hjälper mig ut samt ber mig inte prata om vad som hänt. Exakt vad som hände vet jag fortfarande inte riktigt, men blåmärke på ena kinden, samt smärta i käken i några veckor efteråt och agerandet av personen som hjälpte mig ut indikerar att jag fick nit.
I vilket fall, efter att ha gått ut igen börjar jag försöka ta mig hemåt, utan cyklen som jag givetvis glömde kvar framför huset (återfanns aldrig). Har en del minnen av att jag passerade ställen jag tyckte mig känna igen, men gick åt helt fel håll.
Vaknar upp i en soffa, rejält bakis. Har inget minne av gårdagens bekymmer av att ta mig hem, och tänker att jag måste ha däckat i korridorens vardagsrum, även om jag inte riktigt känner igen mig. Orkar inte riktigt gå upp så ligger kvar och försöker somna om samtidigt som jag studerar alla saker i rummet som jag inte sett tidigare gånger jag varit i den korridoren. Noterar efter ett tag ljud från en trappa och en kvinna kollar in lite kort innan hon går upp igen. Någon minut senare kommer en man ner och frågar vad jag gör där.
Jag befann mig i vardagsrummet hos två främlingar på en gård strax utanför Lund... Turligt nog vad de väldigt vänliga, och de verkade mest tycka det var rätt lustigt att en student på eget bevåg bestämt sig för att låna deras soffa.

Dessa två händelser fick mig att inse att jag inte var HELT odödlig, och har haft lite måtta efteråt.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Min vanligaste dumma sak att göra på fyllan var helt klart att gå in på e.g. Facebook och skriva saker som verkade roliga då, men dagen efter antingen var direkt dumheter eller rent av taskiga saker. Försöker sedemera hålla mig borta från att skriva saker online när jag är berusad.

Behövs det sprit för det, jag brukar klara det perfekt ändå...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh:

När jag är nykter är jag smart nog att inte skriva på fejjan

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

@Mizzarrogh:

När jag är nykter är jag smart nog att inte skriva på fejjan

Jag har inte ens facebook över huvud taget...

(däremot acess till alla forum...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tänker att de som blir hetsade av folk på AW kanske ska se över sin umgängeskrets?
Ser verkligen inget av sånt längre; eller snarare, känner bara 1 sådan person. Han brukar jag inte festa med. Vem orkar med sådana människor?
Går utmärkt att springa på AW och dricka 3-4 öl och sen pinna hem alldeles jättelagom runt 22.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Jag har nästan alltid motsatt problem, att man så gott som ofelbart alltid hamnar ihop med en massa jädra stolpskott som skall hem till familjen typ klockan 21:00 och alla stänger butiken, eller man blir ivägtvingad av andra orsaker klockan 22:30.

Jag som gör allt för att slippa de människorna får dem alltid på mig medan ni som vill ha dem till sällskap verkar inte träffa på dem...
VARFÖR??? Men antar att man får ligga som man bäddat, beter man sig själv för korrekt blir det väl så antar jag.

Jag vill studera fulla personer men vara något så när nykter själv under ytan, det är ju det som är kul, men kanske just därför det blir såhär om de som blir fulla som kajjor vet det och är rädd att man kommer ihåg...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

1.Snodde en moped som stod olåst på en garageuppfart på fredagen,slängde ner den i min källare och väckte väl hela trapphuset förmodligen.
Dan efter fick jag Ågren och ställde tillbax den.
Sen på lördagen gjorde jag samma grej med samma moped som Igen!stod olåst på deras garageuppfart😅😅
2. Kom hem efter en blöt utekväll och va hungrig som ett as,dum som jag var vid den åldern tog jag bilen ut i snön utan vinterdäck och körde ner i diket.
Exakt 2 minuter efter rullar en polisbil förbi mig och jag får blåsa😫
Lärde mig en läxa iallafall,hade säkert fortsatt köra full om jag inte åkt dit.
Nu pallar jag bara 3 öl på fredagen innan jag somnar 😅
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Själv så blir det nåt jäkla sms till nån ex..eller nån snygging på FB...fasen...man vill oftast ha nån att chatta med...du vet mitt i natten....man vill ju prata lite....och sen gör man bort sig...japp som vanligt.. så skriver man här vad man har på hjärtat och vips så är man avstängd Men alltså! Ja gud.....*pust*

Har sagt det förr och säger det igen alkolås på mobilen

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Har sagt det förr och säger det igen alkolås på mobilen

Ja jo....

Permalänk
Medlem

Gör saker man ångrar dagen efter.

Som t.ex för några månader sedan ramlar ner för en mörk källartrappa slår i svanskotan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Gör aldrig några direkta dumheter. Blir mest klumpig av mig och råkar spilla öl i tangentbordet/över hela datorbordet. Händer också att man råkar välta ut krukor med jord eftersom mitt kylskåp är precis bredvid en fönsterbräda med växter.
Det är nog höjden på "dumhet" som jag lyckas få till.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Slutade göra dumheter på fyllan ungefär någon gång då jag började dricka ansvarsfullt.
Sista riktigt dumma jag gjorde var väl att jag söp mig otroligt berusad varpå jag låg med en tjej medan hennes kille satt utanför rummet och grät. Minns inte om jag visste att hon hade kille eller ej men det var troligtvis inget jag hade brytt mig om i det sinnestillståndet ändå.

Efter samlaget gick jag ifrån det studenthemmet och hittade en polisbil som jag kissade på.
I efterhand är jag otroligt tacksam över att ingen polis såg mig vara idiot för det hade troligtvis lett till massa tråkigheter som jag hade haft ångest över än idag.

Detta var kanske... 15+ år sedan och jag har inte hittat på sånt skit sedan dess (är 38 år gammal as we speak)

Pinsamt!